Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik deszczu - jak działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanko o czujnik deszczu... w jaki sposób on działa.

Ja robie tak, ustawiam wycieraczki na auto i np: przekręcam na 3 poziom kropli wody. Leje wode na czujnik pod lusterkiem na szybę i nic się nie dzieje...

Czy tak jak robie wycieraczki powinny już się załączyć? Czy dopiero po dłuższym natrysku wody na czujnik lub na całą szybę??

 

Z góry dziękuje za odp

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli natrysk to tylko na czujnik, w inne miejsce suchej szyby nie zadziała. Druga sprawa, inaczej działa na postoju a inaczej w czasie jazdy, chyba ma tu znaczenie automatyczne przełączanie o 1 zakres w dół w czasie postoju. Lepiej zraszać z ręcznego rozpylacza jak zalewać wężem.

U mnie w sceniolu drugim działa nawet na kijka mikrokropel ale manetkę mam ustawiony na największą kroplę czyli maksymalna częstotliwość.

A działa na zasadzie załamania promieniowania IR w kroplach wody na szybie i zbieraniu go do sensorów podczerwieni zabudowanych w czujniku. Po otwarciu czujnika (2 zaczepy metalowe i 3 plastikowe) widać w aparacie cyfrowym kilka świecących diod IR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 0 się nie włączy, automat działa na 1 zakresie. 2 zakres- praca ciągła wolna. 3 zakres- ciągła szybka. Po zatrzymaniu auta, przykładowo na skrzyżowaniu, w poz 2 i 3, szybkość spada o jeden zakres.

Przy poz 1 wydłużają się przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zatrzymaniu auta, przykładowo na skrzyżowaniu, w poz 2 i 3, szybkość spada o jeden zakres.

Przy poz 1 wydłużają się przerwy.

 

Dobrze wiedzieć. Ja tam cały czas jadę na automacie. Teraz jak się przesiadam do innego auta bez czujnika deszczu to zapominam że wycieraczki trzeba włączać podczas deszczu, olśnienie przychodzi jak już prawie nic nie widzę przez szybę.

 

 

działa na zasadzie załamania promieniowania IR w kroplach wody na szybie i zbieraniu go do sensorów podczerwieni zabudowanych w czujniku. Po otwarciu czujnika (2 zaczepy metalowe i 3 plastikowe) widać w aparacie cyfrowym kilka świecących diod IR.

 

No i przy okazji poznałem zasadę działania czujnika deszczu, bo zawsze ona mnie zastanawiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Od niedawna mam Renault II i zauważyłem, że prawidłowo nie działają wycieraczki.

 

Czy to że nie działa wycieranie na automacie (1 zakres) może mieć wpływ na to, że nie działają wycieraczki w 2 zakresie - praca ciągła wolna (3 zakres - praca szybka działa normalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manetkę mam ustawiony na największą kroplę czyli maksymalna częstotliwość.

Wg mnie - wbrew często słyszanym opiniom - ustawienie manetki na większą liczbę kropel (bardziej w dół) wcale nie zwiększa bezpośrednio częstotliwości pracy wycieraczek (oczywiście mówimy o trybie auto), lecz czułość czujnika na wodę. Tzn. ustawienie na więcej kropli powoduje, że wycieraczki włączą się już przy bardzo małym zroszeniu czujnika, a przy ustawieniu na jedną kroplę wycieraczki włączą się dopiero po większym skupieniu wody na czujniku. Oczywiście w rezultacie ma to przełożenie na częstość włączania wycieraczek. Ja zawsze mam włączoną tylko jedną kroplę, bo w przeciwnym razie mam wrażenie, że wycieraczki szorują po prawie suchej szybie. Natomiast jak jest ulewa to i tak wtedy wycieraczki pracują ciągle na zwiększonej prędkości - niezależnie od tego, że mam właśnie tylko ustawienie na jedną kroplę.

Generalnie na podstawie moich doświadczeń już z drugim megane mogę powiedzieć, że czujnik jak najbardziej sprawdza się. Bardzo rzadko zdarzyło mi się, że musiałem wyprzedzić zadziałanie automatyczne wycieraczek, bo już szyba już była za mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie zwiększa bezpośrednio częstotliwości pracy wycieraczek (oczywiście mówimy o trybie auto), lecz czułość czujnika na wodę. Tzn. ustawienie na więcej kropli powoduje, że wycieraczki włączą się już przy bardzo małym zroszeniu czujnika, a przy ustawieniu na jedną kroplę wycieraczki włączą się dopiero po większym skupieniu wody na czujniku.

Nieistotne co jest tym ustawieniem sterowane, ważne że wycieraczki swój cykl powtarzają częściej jak mamy wielką kroplę na pierścieniu ustawioną.. Szczególnie jak tylko siąpi, a nie leje.

Ustawienie na małą kroplę, powoduje że często szyba jest już dawno pokryta drobnymi kropelkami, a wycieraczki jeszcze nie ruszyły.

Jest to zresztą łatwe do przestawienia według potrzeb. Mój poprzedni wpis dotyczył ustawień przy przeprowadzaniu prób czujnika deszczu, opisanego w 1 poście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!