Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolo zmiennych faz rozrządu - co klekocze?


dawidd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem po wymianie KZFR w scenicu z 2000r. Rozebrałem z ciekawości stare uszkodzone koło i tak sie zastanawiam, co tak klekotało ze silnik dawał odgłos diesla - to koło czy może zaworu uderzały o tłoki? A może jeszcze jeszcze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez tak myślę, no ale w takim razie co wydaje ten klekot?

Na foto jest rozebrane koło - czy po prostu gdy jest ono uszkodzone obraca się koło względem walka tak jak zaznaczyłem czerwonymi strzałkami i uderzanie tych zielonych blaszek powoduje ten hałas? (blaszki są na foto wyciągnięte dlatego tylko domalowałem na zielono gdzie były oryginalnie). Pod blaszkami były jeszcze sprężynki - cześć z nich pękła - może to jest przyczyna i zamiast kupować koło za 600zl można by wymienić sprężynki za kilka zl?

post-27653-0-91654400-1313504947_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to stukanie było zawsze czy przy określonych obrotach ? Ja właśnie jestem na etapie odbioru samochodu po diagnozie typu: koło jest ok ale silnik nadal hałasuje. Jeździć dalej i zobaczymy co się stanie. Hałas u mnie podobno wydobywa się z okolic wałka rozrządu (tego bliżej przodu auta) i wystepuje powyżj 2.800 rpm a nasila się jak silnik schodzi z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie hałas byl zawsze, na niskich i wysokich obrotach. Kolo jest osadzone właśnie na wałku tym bliżej przodu auta wiec hałas może wydawać sie ze właśnie od walka idzie - u mnie było dokładnie tak samo. Po wymianie koła jest ok, ale pytanie wciąż aktualne co powoduje ten hałas - pęknięte sprężynki, blaszki w kole czy jeszcze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to pisałem, jest podobny temat. Moim zdaniem to problemy z ciśnieniem oleju, który odpływa z tego elementu w czasie postoju i nim napłynie nowy z pompy, w odpowiedniej ilości i o odpowiednim ciśnieniu, słychać to grzechotanie. Gdyby to była tylko sprawa mechaniczna (blaszki sprężynki), to to grzechotanie było by cały czas, a nie tylko w czasie rozruchu zimnego silnika i krótko po nim, jak zazwyczaj się to objawia.

Zaznaczam jednak raz jeszcze, że to tylko moje przypuszczenia, na podstawie tego co już na forum w tej sprawie napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie hałas byl caly czas bez względu czy silnik zimny czy gorący - nie tylko przy rozruchu. Poza tym gdyby to była kwestia oleju to wymiana na nowe koło nic by nie zmieniła bo i czemu? W kole nie ma uszczelek czy zaworów zwrotnych które mogły by sie zużyć i które by "wypuszczały oleju z koła". Z nowego czy starego koła olej spływa tak samo. Moim zdaniem to te sprężynki lub blaszki hałasują, potrzebuje tylko aby ktoś to szerzej objaśnił - być może kupno kilku sprężynek załatwiło by sprawę a nie całego koła - jego rozbiórka jest bardzo prosta i zajmuje ok 10 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje tylko aby ktoś to szerzej objaśnił

Tu to masz wyjaśnione, jest nawet i schemat:

http://motofocus.pl/technika/6232/zmienne-fazy-walka-rozrzadu-redukcja-zuzycia-paliwa-i-emisji-spalin

W kole nie ma uszczelek czy zaworów zwrotnych które mogły by sie zużyć i które by "wypuszczały oleju z koła".

Te zawory sa poza kołem, coś przecież musi sterować ciśnieniem, by mógł zmieniać się kat otwarcia zaworów w czasie pracy silnika. To właśnie jest realizowane poprzez zmianę ciśnienia oleju, a tym samym zmianę grubości poduszki olejowej pomiędzy tymi blaszkami a zewnętrznym wieńcem.

Moim zdaniem to te sprężynki lub blaszki hałasują

Masz rację, to one klekoczą ale tylko wtedy, gdy tych poduszek olejowych tam brak, lub ciśnienie przed blaszkami jest za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien dzięki za link, materiał bardzo pouczający.

Co do Twojej ostatniej wypowiedzi: twierdzisz ze blaszki klekoczą gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. To w takim razie czym to małe ciśnienie może być spowodowane, bo chyba nie tym elektrozaworem, nie pompom i nie zapchanymi kanałami olejowymi, bo gdyby tak było, wymiana na nowe koło nic by nie pomogła. A wiec znów temat wraca do koła - tylko w jaki sposób ono może być przyczyna zbyt małego ciśnienia w nim samym? -tego jeszcze nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz i tu jest to główne pytanie. Tego nawet nie rozumieją ci, którzy to koło do silnika wkomponowali. Wiedzą, że ulega awariom, jednak wolą je wymieniać, nawet partycypują w kosztach, jak rozgryźć ten problem definitywnie, albo zmienić konstrukcję. W nowszej wersji silników i młodszych rocznikach też się ten problem zaczyna pojawiać. Popatrz w tematy o M/ S III.

Na moje oko to problem właśnie tkwi w tych zaworach, lub zbyt długim interwale wymiany oleju, które powoduje wybijanie tych blaszek, ich gniazd, lub jak zauważyłeś niszczenie sprężynek, przez co blaszki tracą szczelność w komorach roboczych, a to już kwalifikuje koło do wymiany. I tak do następnego razu, co też już było niejednokrotnie opisane jako kolejna awaria, kolejnego wymienionego koła.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to ze do starego wadliwego koła, jeśli ma uszkodzone sprężyny wstawił by nowe (jezeli sa dostępne w sprzedaży) lub z innego uszkodzonego koła (w moim starym pękło chyba 3 z 8)to powinno być ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nowych kołach po wymianie nikt gwarancji nie da jak długo będzie sprawne, a Ty liczysz że ktoś potwierdzi sprawność po takiej regeneracji?? Ja bym się nie podejmował takich zapewnień. No ale jeśli masz ochotę i możliwości kolejnej podmiany, tym razem na regenerowane, z ustawianiem rozrządu i zakupem przynajmniej kolejnego paska, to próbuj. Będziemy śledzić jak to się sprawuje, a Ty zostaniesz okrzyknięty pionierem takiej operacji.

Masz chyba świadomość, że taka podmiana to trochę więcej roboty jak zmiana cewki lub kabli WN, które można sobie podmieniać w prosty sposób i do woli, w zaledwie kilka minut.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam świadomość ile to roboty bo przecież sam to robiłem ^^ Gdyby temat ten był rozwinięty zanim zakupiłem nowe koło z pewnością bym spróbował regeneracji - teraz to już tylko rozważania czysto teoretyczne no chyba ze znów klekot się pojawi. Póki co bardzo dziękuje Ci gojgien za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co, z mojej strony to też tylko teoria, bo dosiadam diesli, a te są tego wynalazku (jak na razie) pozbawione. A co dotyczy wcześniejszych tematów, to z tego co pamiętam, ktoś był chętny by takie uszkodzone nabyć i popracować nad zmianą konstrukcji lub udoskonaleniem tego koła. Niestety sprawa chyba pozostała w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!