Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Składanie lusterka zewnetrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem.

Lewe lusterko przestało się rozkładać (elektryczne).

Złożyć da się, ale przy rozkładaniu dochodzi do jakiś 75% i dalej się nie rozkłada.

Dodatkowo podczas jazdy lekko drży.

Co może być przyczyną?

Czy w środku jest jakiś trybik, który mógł się ułamać?

Jaka jest zasada działania takiego lusterka? Da się samemu to naprawić?

Regulacja lusterka działa, silniczek pracuje aż do tych 75% później milknie.

 

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu składania jest zespól przekładni i silniczek zamknięte w szczelnej obudowie i przykręcone dwoma śrubami do ramy lusterka.. By tam dotrzeć najlepiej zdemontować lusterko i porozbierać na czynniki pierwsze. (bawiłem się na prawym,które wcześniej wymieniałem na nowe) Lewe też otwierało się krótkimi skokami ale otwierało się do końca. Po tych dokładnych oględzinach, doszedłem do wniosku, że tylko przegub jest zabrudzony i po zastosowaniu WD40 i wytarciu tego co wyciekło wszystko wróciło do normy.

Jeśli spodziewasz się że masz wyłamane ząbki na kółkach zębatych w tej przekładni, to przy otwartym lusterku przeciągnij go ręcznie, maksymalnie do przodu, tak by było równolegle do karoserii i włącz składanie. Chwilę nic się nie będzie działo, do czasu aż zaskoczy sprzęgiełko i lusterko się złoży. Moze to wystarczy by pracowało na dobrej części przekładni ale nie jest to pewne, bo nie wiadomo które i ile jest wyłamanych.

Jedynie pójście o krok dalej i rozebranie przekładni powie Ci prawdę.

Samo smarowanie WD, też najlepiej przeprowadzić przy lekko przeciągniętej obudowie do przodu, zatrzaski sprzęgła są wówczas rozwarte.

Jako ciekawostka- na przekładni widnieje napis MADE IN AUSTRALIA

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przy otwartym lusterku przeciągnij go ręcznie, maksymalnie do przodu, tak by było równolegle do karoserii i włącz składanie.

Co masz na myśli pisząc przeciągnij?

Mam patrząc w lusterko je odepchnąć od siebie czy złożyć ręcznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepchnąć, by było równolegle do karoserii jak przy złożonym ale w drugą stronę i wtedy włączyć składanie elektrycznie, z przełącznika. Nic nie urwiesz, ono jest na takie przeciągnięcia w drugą stronę przygotowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko się składa już prawidłowo.

Dzięki za pomoc.

Teraz denerwuje mnie to drganie. Prawe siedzi mocno i nic nie lata.

Za to lewe denerwującą drży.

Chyba trzeba będzie je rozebrać.

Macie może pomysły co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydłubać zwierciadło i posprawdzać czy zatrzaski są wszystkie. Ewentualnie na pierścień nawinąć 1 -2 wąskie zwoje taśmy 3M lub plastra z klejem, by zwiększyć średnicę pierścienia i ponownie osadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej coś szerszego i cienkiego, sztywna szpachla. Zasada wydłubywania jak w starszych modelach meganki. Jak lusterka masz podgrzewane, to wkład będzie wisiał na przewodach. Tu na przyłączu zastosowano kostkę z zatrzaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Dziś dobrałem się do lusterka, bo nie grzeje bestia (padła mata)

 

okazuje się że to drży całe lustro nie samo szkło..

 

Jest luz między lusterkiem a łapą trzymającą lustro...

 

jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest luz między lusterkiem a łapą trzymającą lustro...

Coś Ty tam za łapę znalazł?? Samo zwierciadło jest przyklejone do plastikowej podstawy, pod która jest mata grzejna. To jest mocowane do pierścienia, wahadłowo (w 2 płaszczyznach) zamocowanego w ramce lusterka, gdzie z 2 stron są przeguby, a po ich przeciwległej stronie, 2 listwy zębate, współpracujące z silniczkami, także do tej ramki lusterka zamocowanymi. Ramka poprzez mechanizm składania jest połączona z podstawą lusterka, a ta przez 2 śruby z karoserią. Do tej ramki także jest podpięta na zaczepach przednia obudowa, a w prawym lusterku, dodatkowo czujnik temperatury zewnętrznej.

Który z tych elementów łapa nazywasz, trudno zgadnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi właśnie o łącznie z karoserią. Tu jest luzu trochę.

 

Wczoraj chciałem rozebrać lusterko ale po zdjęciu szkła nie chciała zejść obudowa.

Są tam 4 zaczepy ale po zwolnieniu ich nie mogę ruszyć obudowy...

 

A to "łapa" co lustro trzyma"

 

IMAG0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam w tej osłonie nad przegubem też jeszcze jest zatrzask.

Mam takie lusterko porozbierane ale ewentualne dokładne fotki mogę wstawić wieczorem albo jutro.

Musiałbym je porobić, a dziś niestety nie mam na to czasu (wyjazd)

Co zaś tyczy się luzów, o których piszesz to wynika, że masz luźną tą długą śrubę, ukrytą za przegubem. TORX 30. By ją zobaczyć musisz postąpić tak jak w 4 poście na tej stronie, gdzie piszę o przeciągniąciu do przodu. Jednak robisz to tylko o kilka stopni, a właściwie do momentu samego rozsprzęglenia mechanizmu składania i przed tą przednią, plastikową osłoną zobaczysz poziomy otwór, a w nim łeb TORX-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!