Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Składanie lusterka zewnetrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem.

Lewe lusterko przestało się rozkładać (elektryczne).

Złożyć da się, ale przy rozkładaniu dochodzi do jakiś 75% i dalej się nie rozkłada.

Dodatkowo podczas jazdy lekko drży.

Co może być przyczyną?

Czy w środku jest jakiś trybik, który mógł się ułamać?

Jaka jest zasada działania takiego lusterka? Da się samemu to naprawić?

Regulacja lusterka działa, silniczek pracuje aż do tych 75% później milknie.

 

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu składania jest zespól przekładni i silniczek zamknięte w szczelnej obudowie i przykręcone dwoma śrubami do ramy lusterka.. By tam dotrzeć najlepiej zdemontować lusterko i porozbierać na czynniki pierwsze. (bawiłem się na prawym,które wcześniej wymieniałem na nowe) Lewe też otwierało się krótkimi skokami ale otwierało się do końca. Po tych dokładnych oględzinach, doszedłem do wniosku, że tylko przegub jest zabrudzony i po zastosowaniu WD40 i wytarciu tego co wyciekło wszystko wróciło do normy.

Jeśli spodziewasz się że masz wyłamane ząbki na kółkach zębatych w tej przekładni, to przy otwartym lusterku przeciągnij go ręcznie, maksymalnie do przodu, tak by było równolegle do karoserii i włącz składanie. Chwilę nic się nie będzie działo, do czasu aż zaskoczy sprzęgiełko i lusterko się złoży. Moze to wystarczy by pracowało na dobrej części przekładni ale nie jest to pewne, bo nie wiadomo które i ile jest wyłamanych.

Jedynie pójście o krok dalej i rozebranie przekładni powie Ci prawdę.

Samo smarowanie WD, też najlepiej przeprowadzić przy lekko przeciągniętej obudowie do przodu, zatrzaski sprzęgła są wówczas rozwarte.

Jako ciekawostka- na przekładni widnieje napis MADE IN AUSTRALIA

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przy otwartym lusterku przeciągnij go ręcznie, maksymalnie do przodu, tak by było równolegle do karoserii i włącz składanie.

Co masz na myśli pisząc przeciągnij?

Mam patrząc w lusterko je odepchnąć od siebie czy złożyć ręcznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepchnąć, by było równolegle do karoserii jak przy złożonym ale w drugą stronę i wtedy włączyć składanie elektrycznie, z przełącznika. Nic nie urwiesz, ono jest na takie przeciągnięcia w drugą stronę przygotowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko się składa już prawidłowo.

Dzięki za pomoc.

Teraz denerwuje mnie to drganie. Prawe siedzi mocno i nic nie lata.

Za to lewe denerwującą drży.

Chyba trzeba będzie je rozebrać.

Macie może pomysły co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydłubać zwierciadło i posprawdzać czy zatrzaski są wszystkie. Ewentualnie na pierścień nawinąć 1 -2 wąskie zwoje taśmy 3M lub plastra z klejem, by zwiększyć średnicę pierścienia i ponownie osadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej coś szerszego i cienkiego, sztywna szpachla. Zasada wydłubywania jak w starszych modelach meganki. Jak lusterka masz podgrzewane, to wkład będzie wisiał na przewodach. Tu na przyłączu zastosowano kostkę z zatrzaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Dziś dobrałem się do lusterka, bo nie grzeje bestia (padła mata)

 

okazuje się że to drży całe lustro nie samo szkło..

 

Jest luz między lusterkiem a łapą trzymającą lustro...

 

jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest luz między lusterkiem a łapą trzymającą lustro...

Coś Ty tam za łapę znalazł?? Samo zwierciadło jest przyklejone do plastikowej podstawy, pod która jest mata grzejna. To jest mocowane do pierścienia, wahadłowo (w 2 płaszczyznach) zamocowanego w ramce lusterka, gdzie z 2 stron są przeguby, a po ich przeciwległej stronie, 2 listwy zębate, współpracujące z silniczkami, także do tej ramki lusterka zamocowanymi. Ramka poprzez mechanizm składania jest połączona z podstawą lusterka, a ta przez 2 śruby z karoserią. Do tej ramki także jest podpięta na zaczepach przednia obudowa, a w prawym lusterku, dodatkowo czujnik temperatury zewnętrznej.

Który z tych elementów łapa nazywasz, trudno zgadnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi właśnie o łącznie z karoserią. Tu jest luzu trochę.

 

Wczoraj chciałem rozebrać lusterko ale po zdjęciu szkła nie chciała zejść obudowa.

Są tam 4 zaczepy ale po zwolnieniu ich nie mogę ruszyć obudowy...

 

A to "łapa" co lustro trzyma"

 

IMAG0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam w tej osłonie nad przegubem też jeszcze jest zatrzask.

Mam takie lusterko porozbierane ale ewentualne dokładne fotki mogę wstawić wieczorem albo jutro.

Musiałbym je porobić, a dziś niestety nie mam na to czasu (wyjazd)

Co zaś tyczy się luzów, o których piszesz to wynika, że masz luźną tą długą śrubę, ukrytą za przegubem. TORX 30. By ją zobaczyć musisz postąpić tak jak w 4 poście na tej stronie, gdzie piszę o przeciągniąciu do przodu. Jednak robisz to tylko o kilka stopni, a właściwie do momentu samego rozsprzęglenia mechanizmu składania i przed tą przednią, plastikową osłoną zobaczysz poziomy otwór, a w nim łeb TORX-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!