Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozładowanie akumulatora podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Pisze na forum ponieważ poszukuję opinii o przyczynach zachowania się mojego samochodu. W pewien deszczowy dzień jadąc normalnie drogą na chwilę się zatrzymałem na poboczu. Podczas postoju nagle wyłączyło i ponownie się włączyło radio, oraz zapaliły się wszystkie kontrolki jak przy załączaniu zapłonu przez kluczyk. Kontrolki zaczęły się wyłączać jak podczas odpalania auta z tą różnicą że kontrolka od akumulatora i poduszki nie zgasły. Szczerze pisząc spanikowałem i zgasiłem silnik, bo wszystko to działo się na pracującym silniku. Po ponownym przekręceniu kluczyka i włączeniu ukrytego przycisku, kontrolki się włączyły i gasły jak zawsze. Paliła się tylko od oleju i akumulatora. przekręciłem kluczyk a tu akumulator tak rozładowany, że rozrusznik - jeden ruch i padł. Miałem takie szczęście, że do zjazdu z górki miałem 10 metrów. Przetoczyłem autko i odpaliłem z 1 biegu. Zapalił a kontrolki jak paliły się tak się paliły. Dojechałem do domu i zgasiłem autko. Dodam, że zanik prądu podczas pracy silnika spowodował że radio było zresetowane (brak ustawień stacji itp.).

 

Zaraz po tym w googlach wyszukałem podobne zachowania (tego forum nie znalazłem wtedy) i wszędzie wyczytywałem że winą może być jakieś zwarcie prowadzące do rozładowania się akumulatora poprzez wilgoć. A że za oknem deszcz to na chwile się uspokoiłem. Po 2 suchych dniach postanowiłem jechać do rodziców. Wsiadłem w autko i odpaliło bez problemów. Wracając, po przejechaniu 6km znów powtórzyła się sytuacja z wyłączeniem i resetem radia, kontrolki itp., jednak tym razem nie wyłączałem silnika i dojechałem na szczęście te 500m do domu rodziców. Tam po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem.

 

Poczekałem 24h suchej pogody, wsiadłem i aku jest rozładowany. Nie chce niczego sugerować dlatego poczekam na wasze opinie i porady. Wyprzedam fakty i już napisze że odłączyłem akumulator wyczyściłem styki, założyłem je ponownie, sprawdziłem bezpieczniki. Nie sprawdziłem nic żadnym miernikiem, bo takiego nie posiadam.

 

Z góry dziękuje za poświęcony czas i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze trzeba zadać pytanie ile lat ma akumulator. Po drugie jak jest stary (czytaj powyżej 4 lat) mogło dojść do zwarcia między płytami w celi. Czyli masz dwie możliwości naładować akumulator jeżeli nie ma zwarcia na nim lub kupić nowy drugi. Trzecią możliwością jest padnięty alternator (dokładnie szczotki). Najlepiej jest posprawdzać parametry akumulatora woltomierzem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jest jeszcze na gwarancji.

Tylko jak na teście pokaże problemy z ładowaniem to papa gwarancjo.

Dlatego warto by to sprawdzić, jak nie masz kogoś z miernikiem to nawet taki najtańszy z marketu styknie.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak jest w 1.4 8V, ale w 1.6 8V są dwa paski osprzetu, jeden od ładowania za silnikiem od spodu. Jak się dostanie do niego woda to potrafi się ślizgać przy słabym naciągu/zużytym pasku. Sprawdź palcem naciąg tego paska (po lewej stronie silnika jak stoisz przodem do auta), Napisałeś o deszczu o to mi od razu przyszło na myśl.

Jeśli to nie to, to zainwestuj w miernik za 10zł i sprawdź ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek do alternatora napięty ale czy przetarty czy coś to trudno stwierdzić. Dostęp do alternatora w moim samochodzie wg książki naprawczej jest przez zdjęte koło z nadkolem itp... Pozostaje mi sprawdzić miernikiem wartości. Jak to zrobię napiszę jak to wygląda. Póki co DZIĘKUJE.

 

 

 

Dodano: 20 sie 2011 - 16:05

Dziś dorwałem miernik (nie za 10 a za 20pln ^^ ). Odłączyłem ujemna klemę od akumulatora i pomiędzy nią a bolec aku podłączyłem miernik. Mam ten standardowy który ustawiłem na pomiar A przy wartości 10. Na wyświetlaczy wyskoczyło mi 0.14 Nie wiem jak to odczytać. W aucie było wszystko wyłączone. Co sprawdzać dalej ?

Edytowane przez TechDeck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zrobiłeś to sprawdzenie poboru podczas postoju ^^

 

Ty masz sprawdzić napięcie ładowania, czyli ustawiasz go na pomiar napięcia (V - nie ustaw przez pomyłkę na pomiar natężenia (A) bo uszkodzisz aku), podłączasz klemy, normalnie odpalasz silnik i sprawdzasz (podpinając miernik do obu klem) jaki jest odczyt na obrotach jałowych i jak się zmienia wraz ze wzrostem obrotów i włączaniu odbiorników.

 

Ładowanie na jałowym, nawet z włączonymi światłami i dmuchawą powinno być w zakresie 13,8-14,4V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie akumulatora to równie 12V.

To warto by już go podładować i zobaczyć czy odpala. Niby nie jest jeszcze stary, ale jeśli był ciągle niedoładowany czy co gorsze przeładowywany to kaplica. Z niedoładowania teoretycznie można go jeszcze wyciągnąć, ale jeśli był przeładowywany i poszły cele to nadaje się tylko do śmietnika.

Jak go podładujesz lub skołujesz na testy jakiś inny to będzie coś wiadomo.

 

po przekręceniu kluczyka raz kręcił, a jakby rozrusznik padł to by się chyba wcale nie kręcił?

Z rozrusznikiem różnie bywa, czasami może być i tak, że niby kręci ale odpalić nie da rady.

Na początek skupmy się na aku bo to najprościej samemu można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu innego akumulatora... objaw ten sam. Rozrusznik robi jeden a może nawet pół obrotu i stoi. Wychodzi na to że akumulator jest dobry. Czy to może być wina rozrusznika? Drugi ciekawy objaw to taki, że po włożeniu kluczyka przekręceniu, odczekaniu chwili, włączeniu radia, włączeniu nawiewu wszystko się wyłącza. Tak jak za pierwszym razem podczas jazdy (kontrolki testują się ponownie, a radio resetuje), pod obciążeniem. Co sprawdzać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli? jak sprawdzić główny przewód masowy? A druga sprawa to taka, że korci mnie wymienić szczotki właśnie w rozruszniku ale nie mam pojęcia jak go wykręcić (którędy) ?

 

Mała uwaga (może nie ważna) sprawdzając miernikiem zamknięcie obwodu, przykładając miernik między kabel idący do minusa na aku a karoserią - obwód zamknięty. Przykładając do "+" i karoserii obwód czasem jest zamknięty czasem nie.

Edytowane przez TechDeck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!