Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Radia


Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem takie radio. Nazywa się Sony CDX GT 30RN. Do kupienia tylko w sieci Renault, bo jest specjanie dedykowane do Renault. W 2007 roku kosztowało bodajże ok. 900 zł. Miałem Megane II z 2005 roku z magistralą CAN i pasowało dokładnie. Z tyłu ma gniazdka te same co radio fabryczne więc podłączenie to kwestia wypięcia starego i wpięcia nowego. Dotyczy to zarówno radia, pilota przy kierownicy i wyświetlacza. Trzeba dokupić tylko ramkę (na allegro) bo jest ono standardowego rozmiaru 1DIN, a fabryczne nieco większe, więc zostałaby szpara wokół. Swego czasu (2005-2007 rok) szukałem radia do swojej megane II z mp3 i cd-text (radio z mp3 w renault pojawiło się w 2006 roku), ale żeby zachować działanie wyświetlacza i pilota przy kierownicy. Żadna (!) markowa firma tego nie oferowała. Interesowałem się alpinem, pioneerem, clarionem i blaupunktem. Jedna z nich zwodziła mnie przez rok, że już adapter będzie, ale okazało się, że działa tylko pilot, a wyświetlacz nie. O ile mi wiadomo do tej pory żadna z tych firm nie oferuje radia z adapterem do megane z CAN, by działał i pilot przy kierownicy i fabryczny wyświetlacz. A więc pozostało tylko to Sony CDX GT 30RN. Pamiętam, że jak chciałem się dowiedzieć czegoś o tym radiu w Sony to tam nawet o nim nie słyszeli i wmawiali mi, że nie ma takiego radia. Rzeczywiście w ofercie Sony go nie było, bo dystrybuowało go tylko Renault. Teraz nie wiem jak jest. Żeby je zamontować wyciągasz radio fabryczne. Jak masz specjane dwa uchwyty w kształcie klamry to bez problemu. Wkładasz je w dziurki po bokach i ciągnąc je wyciagasz radio. Jak nie masz tych klamer to najpierw wyjmij (pociągnij do siebie) schowek pod radiem (taka kieszeń). W te cztery dziurki w radiu wkładasz cienkie śrubokręty, dzięki temu odblokowują sie sprężyste ząbki trzymające radio. Wkładasz rękę w dziurę po schowku i wypychasz radio od tyłu. Naprawdę nic trudnego. Wkładasz nowe i już. Uważaj, żeby nie przygnieść żadnej wiązki kabli jakie są tam. Mi się to zdarzyło i pamiętam, że elektronika trochę zwariowała, np. same włączały się wycieraczki. Jeżeli chodzi o moje wrażenia z używania tego radia to powiem szczerze, że niestety nie porwało mnie. Powiedziałbym nawet, że radio fabryczne miało lepszy dźwięk. To Sony nie ma nawet takiej podstawowej funkcji jak loudness. Nie pomógł mi nawet mały subwoofer blaupunkta, który sobie podłączyłem (to radio ma specjane wyjście). Ciągle miałem niedosyt przyzwoitego dźwięku (i nie mam tu na myśli doznań audiofilskich). Ale tak jak wyżej napisałem chciałem radio z mp3 i cd-text, i tagami id3, i działającym pilotem oraz wyświetlaczem. Radio ma podświetlenie klawiszy bursztynowe (chyba można było też zmienić na zielone, ale nie pamietam), a więc takie jak na desce samochodu, z tym że wyświetlacz jest biały. Radio wyświetla informacje z płyty - tekst przesuwa się raz na wyświetlaczu i zatrzymuje się. Widać wtedy tylko osiem znaków. Jest klawisz ponownie włączający taśmę (przesuw tekstu). Natomiast wyświetlacz radia fabrycznego pokazuje tylko pierwszych osiem znaków i nic więcej. Jak chcesz coś wiedzieć więcej to pytaj.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej napisano, do sterowania pod kierownicą można podłączyć praktycznie każde radio, które ma wejście na zewnętrznego pilota.

Więcej problemów jest z wyświetlaczem, bo mało jest modeli mających wyjście na zewnętrzny wyświetlacz (mają niektóre np. Alpine, Clarion, Kenwood, Pioneer, Sony, etc.).

Cena takiego adaptera waha się w granicach 150-500 zł.

 

http://www.piloty.pl/

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz tych klamer to najpierw wyjmij (pociągnij do siebie) schowek pod radiem (taka kieszeń). W te cztery dziurki w radiu wkładasz cienkie śrubokręty, dzięki temu odblokowują sie sprężyste ząbki trzymające radio. Wkładasz rękę w dziurę po schowku i wypychasz radio od tyłu.

Ja tych oryginalnych klamer też nie posiadam a radio wyciągam za pomocą 4 ryflowanych gwoździ do przybijania onduliny lub gutanitu, z wielkimi plastikowymi podkładkami pod łbami.

Ich zaletą jest to, że nie są jednolicie gładkie i nie wysuwają się same z otworów.

Pasują idealnie i wystarczy tylko równomiernie za wszystkie 4 ciągnąć, tym bardziej, że w sceniolu brak pod radiem tego schowka by przez otwór po nim je wypchnąć.

gwozdziedoplytbi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czy ktos z was mial zmieniarke cd? Ja mam firme philips na 6 plyt ale podczas jazdy nie da sie sluchac muzyki bo na kazdym dolku przeskakuje... Co zrobic? Zakup nowego radia jak pisze wyzej wiaze sie z utrata firmowego wyswietlacza... (wiele modeli ma mozliwosc podlaczenia zewnetrznych pilotow, jak ten przy kierownicy.

 

Dodano: 22 sie 2011 - 10:38

odswiezam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy istnieje jakiś inny model oprócz Sony CDX GT 30RN, który oferował by właśnie bezpośrednie podłączenie do sterowania przy kierownicy i ewentualnie do wyświetlacza (chociaż nie jest to takie ważne). Bo dokupowanie dodatkowych modułów w cenie radia to dla mnie lekka przesada, a ten model Sony cieżko już teraz gdziekolwiek znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!