Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Takie moje dziwne hobby...


DizzyX

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę się dawno nie udzielałem na forum ;) więc postanowiłem dodać coś od siebie :)

Od dłuższego czasu bawi mnie coś zupełnie innego niż motoryzacja - swój czas poświęcam tak zwanemu retrogamingowi. I to nie odłamowi retrogamingu, który polega jedynie na graniu w stare gry, a na pracowaniu i graniu na starym sprzęcie.

Jak to zwykle, pomysł na kolekcję sprzętów związanych z historią elektronicznej rozrywki zaczął się od jakiegoś jednego sprzętu - w moim przypadku był to Commodore C64C. Kolekcja rozwija się zarówno o konsole wszelkich generacji, jak i o stare komputery. I choć miło jest pograć - stawiam i tak przede wszystkim na sprzęt :P

O moim sprzęcie można przeczytać przede wszystkim na moim blogu:

www.retroplayer.cba.pl

jak i na stronie, która dopiero powstaje i na dobrą sprawę nie została jeszcze pokazana szerszej publiczności w branży:

www.kolekcjakonsol.yoyo.pl (na razie znikoma ilość danych - brak czasu...)

Aktualnie w kolekcji posiadam:

KONSOLE:

:P Philips Videopac G7000

:P Atari 2600 jr

:P Nokia N-GAGE QD

:P PEGASUS MT-555DX

:P PEGASUS IQ-502

:) Nintendo 64 (w wersji Grey i limitowanej przezroczystej Grape Purple)

:P Sega MasterSystem II

:P Sega MegaDrive I

:P Sega Saturn (v1 PAL i v2 NTSC)

:P Sega Dreamcast

:) Sony PlayStation

:P Sony PSOne

:P Sony PlayStation 2

:P Nintendo Game Boy Classic

:P Nintendo Game Boy Advance

KOMPUTERY:

:) HP Jornada 620LX

:P Commodore C64

:P Commodore C64C

:P Commodore C64G

:P Commodore Amiga CDTV

 

Do każdego sprzętu oczywiście przeróżne akcesoria, joysticki, pady itepe itede...

Część kolekcji można zobaczyć tutaj :)

95148363.th.jpg41656408.th.jpg19918148.th.jpg55704787.th.jpg75762498.th.jpg

 

Przedstawiłem jedynie część sprzętu, która jest obecnie uruchomiona i wyczyszczona - część "gratów" nadal leży w pudłach i czeka na swoją kolej w czyszczeniu :)

W sumie nie liczę na jakieś ogromne komentarze, ale wszystkie są mile widziane... a może ktoś - podobnie jak ja - pasjonuje się retrograniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam amigę 1200, ale ciągle mi brak czasu na jej uruchomienie po latach.

Ale "pochwalę" się, że w połowie lat '90-tych, gdy weszła pierwsza w Polsce ustawa o prawie autorskim i zrobił się mały boomik na legalne oprogramowanie, miałem epizod 2-3 lat współpracy z firmą ATARES Sp. z o.o. z Chorzowa. Napisałem dla nich kilka programów edukacyjnych, które najlepiej schodziły - wiadomo: po co rodzice kupowali dziecku komputer? Bo się do szkoły przyda :) , więc w komplecie z komputerm i kilka programów edukacyjnych.

Chodziłem wtedy do 4/5 klasy technikum elektronicznego, mój bardzo bliski kolega z klatki współpracował już z ATARESem i wciągnął mnie tam. Miałem za zadanie dokończyć po kimś serię geograficzną. Dla mnie to była czysta zabawa jak dla uczniaka, a przy okazji trochę kasy z tego było. Ostatnio szukając czegoś w swoich dokumentach znalazłem jeszcze umowę o dzieło ("lecencyjną"), gdzie wynagrodzenie było ustalone na 5 000,00 [starych złotych] od każdej sprzedanej sztuki - czyli dzisiejsze 50groszy. Oraz roczny PIT za 2006 rok z rocznym wynagrodzeniem ponad 5000,00 nowych dzisiejszych złotych. Aż mnie to zdumiało bo i dzisiaj to są nawet duże pieniądze (średnio to 400pln/miesiąc). To było takie moje wtedy kieszonkowe. Z tego szło na paliwo, pamiętam kurtkę LEVI'sa z pierwszego sklepu w Katowicach, ale i z tego kupiłem swoją A1200 - która kosztowa 1 200 000 starych złotych. "Dał" mi ją ATARES, a potem ściągali z tantiem.

Hheheh jak to piszę to aż się łezka zakręciła w oku i sobie człowiek uświadomił jaki jest stary. :P

Na giełdach też się wystawiało - pamiętam jeszcze giełdę na Baildonie - teraz tam stoi IMAX.

Ehhhhh.... chyba wyciągnę swoją starą amigę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, piękna historia :) i takich ludzi w Polsce jest wielu - którzy pracowali/współpracowali z istniejącymi wtedy (tak naprawdę wieloma małymi) firmami programistycznymi, które tłukły gry i programy na potęgę i wydawali tego ogromne ilości. Koniec lat '80 i początek '90 to swoisty boom na komputeryzację w naszym kraju, a Amiga 1200 wtedy to naprawdę był szpan :) bo tak naprawdę wtedy popularnością cieszyły się przede wszystkim 8-bitowe Commodore 64 i Atarynki, no i mega-popularne klony Famicoma - czyli słynne Pegasusy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel - Atari to może nie, bo od groma się tego w Polsce "szwęda", ale sprawny Philips Videopac G700 to już moje oczko w głowie :) to jest perełka, a jeśli chodzi o sam ten sprzęt - znam osobiście tylko jeszcze jednego człowieka, który posiada Videopaca... a gry na to - niestety, pozostają jedynie Niemcy albo Wielka Brytania :P

W konsolach stanowczo brakuje mi do kompletu Linxa (teraz tak mi do głowy przyszedł)

Tak, Atari Lynx na pewno jest w planach, ale w Polsce dość ciężko znaleźć dobrego w odpowiedniej cenie... na szczęście mam możliwość "normalnych" zakupów w UK, a wszystko co zakupię przyjeżdża bądź przylatuje do mnie - niestety trwa to zawsze trochę :)

Poza tym w pierwszej kolejności chcę uzupełnić kolekcję SEGI - brakuje mi przede wszystkim SEGA GameGear, a fajnie by też było posiadać pierwszą wersję SEGA MasterSystem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem C64 (płaski), magnetofon, myszka, 2 joysticki i stacja dyskietek 5,25. Na dyskietkach miałem sporo ciekawych gier, cały zestaw dałem kuzynowi...

Posiadanie Amigi było dla mnie niedoścignionym marzeniem. W Basicu zacząłem swoją przygodę z programowaniem, która ciągnie się po dziś dzień :)

Rok temu ściągnąłem sobie emulator i cały zestaw kultowych gier na C64, gdzieś leży na dysku.

 

DizzyX może załóż sobie bloga na naszym forum - http://megane.com.pl/blogs/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem C64 (płaski), magnetofon, myszka, 2 joysticki i stacja dyskietek 5,25

Ja do moich trzech C64 (każde inne - C64 z pierwszej produkcji, czyli to bez opisów portów, C64C oraz C64G) mam również magnetofon, worek joyów (co ciekawe - do C64 pasują pady od Segi MasterSystem i Segi MegaDrive/Genesis) i stację dyskietek 1541-II, ale niestety ta ostatnia nie domaga... ale w drodze jest już następna :)

 

W Basicu zacząłem swoją przygodę z programowaniem, która ciągnie się po dziś dzień

Hehe, powiem szczerze, że u mnie też od Basica się w zasadzie zaczęło, a teraz się ciągnie i powoli kończy (jeśli o edukację chodzi :P)

 

DizzyX może załóż sobie bloga na naszym forum - http://megane.com.pl/blogs/ .

W zasadzie mam bloga - choć ostatnio mało w nim piszę... www.retroplayer.cba.pl :) ale przemyślę temat :)

 

To masz dobre źródło.

Niestety niedługo się skończy, więc muszę teraz korzystać w miarę możliwości finansowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!