Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podniesienie, utwardzenie zawieszenia, inne modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem zupełnym amatorem ws. motoryzacji, dlatego prosiłbym o parę porad. Auto (Megane I phII 1.4 V16) używane jest dosyć często "w terenie" (dojazd do sadu). Chciałbym, jeżeli da się w miarę prosty i tani sposób wymienieć parę elementów zawieszenia, aby trochę podnieść samochód, szczególnie przód, którym często zachacza o kamyki itd.

Dodatkowo podoba mi się jakość "starych", porządnych Renówek. Chciałbym trochę zainwestować w to auto i cieszyć się jak nowym przez następną dekadę. Czy np. jest obecnie możliwość zamontowania do takiego auto jakiegoś mocniejszego, mniej palącego (albo podobnie) silnika? Czy opłaca się wymiana kół na jakieś większe, szersze z alufelgami - jak wpływa to na komfort jazdy? Jakiego rzędu są to ceny?

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie podniesienie powinno być do zrobienia, ale dobranie odpowiednich sprężyn (i pewnie od razu amortyzatorów?) wymaga pewnego zagłębienia się w temat.

 

Co do zamiany silnika, zależy ile jesteś w stanie na to wydać :P Można względnie łatwo podmieniać silniki (tzw. swap) na inne, które były montowane w tych Meganach seryjnie, np. szesnastozaworowe 1.6 albo 1.8. Wymaga to oczywiście znalezienia takiego silnika (np. z rozbitka) wraz z osprzętem. Możliwe, że będzie trzeba też przy cięższych silnikach dać twardsze sprężyny z przodu. Pytanie czy to się opłaca... Silnik 1.6 da ci nieco ponad 10 koni więcej, 1.8 koło 20 koni, a koszty jednak są nie takie małe i zawsze jest ryzyko, że ten wydłubany skądś motor będzie padaką. Jest też silnik 2.0 IDE 140KM, ale nigdy nie widziałem takiego na drogach :) Spalanie w takim raczej nie będzie małe. Trzeba się też liczyć, że danie tak mocnego silnika będzie wymagało na pewno nowej skrzyni biegów, sprzęgła, pewnie nowych półosi, wału, hamulców itd... To bardzo szybko przestaje być opłacalne przy dużych silnikach.

 

Był na forum użytkownik DawidDsP, który do Meganki włożył renaultowskie 3.0 V6, które nigdy nie było fabrycznie ładowane do tych aut (http://megane.com.pl/topic/16470-dawiddsp-moja-megi-30-v6/page__hl__dawiddsp), ale kosztowało go to 50 tysięcy nowych polskich... Raczej nie zabawa dla kogoś, kto po prostu chce się poturlać autem kolejną dekadę.

 

Wymiana kół raczej się nie opłaca, chyba że podoba Ci się ten styl wizualnie. Pod względem odczuć z jazdy, szersze opony to większa przyczepność na suchej nawierzchni, ale gorsza na śniegu i wodzie, w dodatku większe spalanie (większe opory toczenia). Generalnie szerokie koła mają sens w autach dużej mocy i na torach wyścigowych, ale zwykłym kompakcie to bajer, w dodatku szerokie opony kosztują więcej. Analogicznie, duże felgi i niskoprofilowe opony też mają zalety w autach sportowych (mniejsze ugięcia opon, większa sztywność) ale w codziennej jeździe po polskich drogach mają same wady. Wjechanie w dziurę czy najechanie na krawężnik boli bardziej. A ceny to pewnie z kafla za alufelgi i drugiego za opony.

Edytowane przez _Big_Mac_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

Trudno mi powiedzieć, ale więcej niż 100-200zł nie powinno kosztować (zależy od warsztatu).

Regeneracja belki to już zależy od firmy. Ja robiłem w firmie Antałex i dałem 500 bo miałem dobre drążki. Regeneracja z wymianą drążków na używane to kwestia 800zł, ale są i firmy co zaczynają liczenie od 1,5k.

 

W ogóle to jak naciśniesz dupę to jest sztywna czy raczej jak guma z gaci czyli łatwo i mocno się ugina. Jak łatwo ugina to nawet gdyby ktoś proponował samo podniesienie to warto pomyśleć nad regeneracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno ocenić, ale wydaje mi się, że jest raczej miękka, siadając na progu bagażnika auto nie ugina się znacznie, ale strasznie denerwuje mnie ten uniesiony przód. Jak jeszcze stanie się na nierównej nawierzchni, Megane wygląda jak offroad'owiec (z przodu). Domyślam się, że po podniesieniu tyłu, przód się trochę ureguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprężyny zmienione na twardsze i po zrobieniu belki tył jest wyżej od przodu.

Specjalnie nie chciałem unosić tyłka za mocno, żeby znowu dla odmiany nie wyglądał jak przyczepa do wożenia cegieł i wyszło fajnie. Prześwit tylny (pomiędzy kołem i krawędzią błotnika) zwiększył się lekko i przód też delikatnie opadł, co w efekcie dało subtelne ale widoczne pochylenia całej bryły auta do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!