Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podniesienie, utwardzenie zawieszenia, inne modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem zupełnym amatorem ws. motoryzacji, dlatego prosiłbym o parę porad. Auto (Megane I phII 1.4 V16) używane jest dosyć często "w terenie" (dojazd do sadu). Chciałbym, jeżeli da się w miarę prosty i tani sposób wymienieć parę elementów zawieszenia, aby trochę podnieść samochód, szczególnie przód, którym często zachacza o kamyki itd.

Dodatkowo podoba mi się jakość "starych", porządnych Renówek. Chciałbym trochę zainwestować w to auto i cieszyć się jak nowym przez następną dekadę. Czy np. jest obecnie możliwość zamontowania do takiego auto jakiegoś mocniejszego, mniej palącego (albo podobnie) silnika? Czy opłaca się wymiana kół na jakieś większe, szersze z alufelgami - jak wpływa to na komfort jazdy? Jakiego rzędu są to ceny?

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie podniesienie powinno być do zrobienia, ale dobranie odpowiednich sprężyn (i pewnie od razu amortyzatorów?) wymaga pewnego zagłębienia się w temat.

 

Co do zamiany silnika, zależy ile jesteś w stanie na to wydać :P Można względnie łatwo podmieniać silniki (tzw. swap) na inne, które były montowane w tych Meganach seryjnie, np. szesnastozaworowe 1.6 albo 1.8. Wymaga to oczywiście znalezienia takiego silnika (np. z rozbitka) wraz z osprzętem. Możliwe, że będzie trzeba też przy cięższych silnikach dać twardsze sprężyny z przodu. Pytanie czy to się opłaca... Silnik 1.6 da ci nieco ponad 10 koni więcej, 1.8 koło 20 koni, a koszty jednak są nie takie małe i zawsze jest ryzyko, że ten wydłubany skądś motor będzie padaką. Jest też silnik 2.0 IDE 140KM, ale nigdy nie widziałem takiego na drogach :) Spalanie w takim raczej nie będzie małe. Trzeba się też liczyć, że danie tak mocnego silnika będzie wymagało na pewno nowej skrzyni biegów, sprzęgła, pewnie nowych półosi, wału, hamulców itd... To bardzo szybko przestaje być opłacalne przy dużych silnikach.

 

Był na forum użytkownik DawidDsP, który do Meganki włożył renaultowskie 3.0 V6, które nigdy nie było fabrycznie ładowane do tych aut (http://megane.com.pl/topic/16470-dawiddsp-moja-megi-30-v6/page__hl__dawiddsp), ale kosztowało go to 50 tysięcy nowych polskich... Raczej nie zabawa dla kogoś, kto po prostu chce się poturlać autem kolejną dekadę.

 

Wymiana kół raczej się nie opłaca, chyba że podoba Ci się ten styl wizualnie. Pod względem odczuć z jazdy, szersze opony to większa przyczepność na suchej nawierzchni, ale gorsza na śniegu i wodzie, w dodatku większe spalanie (większe opory toczenia). Generalnie szerokie koła mają sens w autach dużej mocy i na torach wyścigowych, ale zwykłym kompakcie to bajer, w dodatku szerokie opony kosztują więcej. Analogicznie, duże felgi i niskoprofilowe opony też mają zalety w autach sportowych (mniejsze ugięcia opon, większa sztywność) ale w codziennej jeździe po polskich drogach mają same wady. Wjechanie w dziurę czy najechanie na krawężnik boli bardziej. A ceny to pewnie z kafla za alufelgi i drugiego za opony.

Edytowane przez _Big_Mac_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

Trudno mi powiedzieć, ale więcej niż 100-200zł nie powinno kosztować (zależy od warsztatu).

Regeneracja belki to już zależy od firmy. Ja robiłem w firmie Antałex i dałem 500 bo miałem dobre drążki. Regeneracja z wymianą drążków na używane to kwestia 800zł, ale są i firmy co zaczynają liczenie od 1,5k.

 

W ogóle to jak naciśniesz dupę to jest sztywna czy raczej jak guma z gaci czyli łatwo i mocno się ugina. Jak łatwo ugina to nawet gdyby ktoś proponował samo podniesienie to warto pomyśleć nad regeneracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno ocenić, ale wydaje mi się, że jest raczej miękka, siadając na progu bagażnika auto nie ugina się znacznie, ale strasznie denerwuje mnie ten uniesiony przód. Jak jeszcze stanie się na nierównej nawierzchni, Megane wygląda jak offroad'owiec (z przodu). Domyślam się, że po podniesieniu tyłu, przód się trochę ureguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprężyny zmienione na twardsze i po zrobieniu belki tył jest wyżej od przodu.

Specjalnie nie chciałem unosić tyłka za mocno, żeby znowu dla odmiany nie wyglądał jak przyczepa do wożenia cegieł i wyszło fajnie. Prześwit tylny (pomiędzy kołem i krawędzią błotnika) zwiększył się lekko i przód też delikatnie opadł, co w efekcie dało subtelne ale widoczne pochylenia całej bryły auta do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!