Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła mijania H1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W mojej megi często przepalają się żarówki H1 ( średnio 1 na 1,5 miesiąca ), myślałem że powodem jest ich słaba jakość bo zawsze kupowałem w Auchan-ie te najtańsze 2 za 13.99 zł. Więc wczoraj kupiłem Osram night breaker (45 zł). Podniosłem auto na lewarku skręciłem koła i zabrałem się za wymianę. Po prawej stronie, wtyczka ( ta co wchodzi do żarówki ) była straszeni stopiona, do tego stopnia że jeden pin wypadł. Wypiąłem drugi i podpiąłem bezpośrednio. Teraz mam tylko pytanie co mogło spowodować to że kostka się stopiła i jak sądzicie czy jakość zarówki ma wpływ na jej żywotność.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ext nie wprowadzaj w błąd. H1 są w megance II od mijania jak i również od drogowych. Choke co do żarówek to problemem mógł być za słaby styk na kostce i po prostu się tam grzało. A przyczyną takiego stanu rzeczy jest jazda cały czas na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston zanim zaczniesz kogoś oczerniać to najpierw sprawdź (proponuję www.google.com :) ) bo to Ty wprowadzasz w błąd.

 

Już 2 razy zmieniałe u siebie żarówki od świateł mijania i za każdym razem było to H7. H1 to żarówka od świateł drogowych.

 

Dla potwierdzenia zobacz link bo sam pewnie nie będziesz szukał:

 

http://www.czesci24.pl/szczegoly/167609/lampa_przednia_reflektor_swiatel_przednich#nclid=d503a413a65fe647262f8883a5b0c04b

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mijania mam H1, drogowe H7 tak jak w niżej zamieszczonej instrukcji, ale mniejsza o to. Popsikam styki kontaktem, zmierzę natężenie prądu i zobaczymy co z tego wyjdzie.

post-25739-0-09298000-1314632330_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie :), wsadziłem na pewno H1 :P jeszcze raz bo może źle myślę. Drogowe to są tzw "Długie" ? ( manetka raz do siebie ), a mijania są te co mamy obowiązek jeździć na nich ? Bo jeżeli tak to od zawsze wkładam H1 jako mijania. Na załączonym zdjęciu na niebiesko zaznaczyłem miejsce gdzie wsadziłem wczoraj żarówkę H1.

post-25739-0-27133300-1314634285_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłeś żarówkę od mijania ale nawet na tym zeskanowanym obrazku widać że mijania to H7 :)

Może właśnie dlatego tak szybko Ci się pali ta żarówka :P

 

Ja używam do świateł mijania H7 Osram Night Breaker Plus i mi wystarczają na 6 mcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ext przyznaję popełniłem błąd. Masz rację mijania są H7 a drogowe H1. Wynikło to z tego ze w tamtym roku wymieniłem żarówki a pisałem z pamięci. Jeszcze raz Ciebie przepraszam. Ja stosuję w swojej megance Helli albo Narva i już sobie spokojnie świecą od roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

pytanie związane z tematem, swego czasu podczas wymiany kolejnej zarówki uszkodziłem kostke ( pękł plastik) w prawym reflektorze. Pytanie czy ktoś wymianiał kostke ? Mozna kupic jakaś tam uniwersalną , polutowac kable będzie gites?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choke sprawdź sobie napięcie tak jak proponuje kolega ext bo masz zdecydowanie za duże napięcie skoro stopiło wtyczkę a o żarówce to już nie ma co się dziwić że się spaliła.Być może zła żarówka spowodowała takie stopienie,nie wiem właśnie czy do obydwóch żarówek idzie te sama napięcie,może to jest też powodem.A co do żarówek kupionych w hipermarketach to czasami bywa że są trwalsze niż te kupione w sklepach motoryzacyjnych,więc tym się zbytnio nie kieruj :)

Edytowane przez kanar666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, jeżeli masz na myśli kostkę, w którą wpina się żarówkę to nie kombinuj z lutowaniem i sklejaniem udaj się an najbliższy szrot lub do dobrego elektryka i zakup taką używaną za śmieszne pieniądze. Przepnij końcówki kabli bo można je przełożyć i miej pewnośc dobrego działania po wymianie.

 

kanar666, kolego napięcie na wszystkich żarówkach w MEGANE II jest takie samo i wynosi 12 V, ewentualnie 14,4 przy uruchomionym silniku. Należy zmierzyć prąd płynący przez tą żarówkę, więc miernik ma być wpięty w obwód szeregowo. Niestety poprzez chory przepis jazdy ciągłej na światłach ja tez miałem niemiła niespodziankę stopienia się kostki ale przy BMC i musiałem wymienić ją na używaną zakupioną za 20 PLN. Prąd płynący w tym miejscu był zgodny z wydajnością żarówek, ale tam w jednej kostce są wpięte kable wszystkich świateł przednich: postojowych, mijania, drogowych i halogenów. A że ja często teraz wracam z trasy nocami więc włączam wszystko co mam żeby lepiej widzieć drogę. Przypuszczam, że u mnie właśnie długa jazda na pełnym oświetleniu spowodowała że kostka uległa uszkodzeniu.

Edytowane przez gacek_fm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm Nie wiem jak to cudo sie nazywa , wsadzam żarówke w gniazo w reflektorze i zakładam kostkę z kabelkami na wystajace z zarówki bolce. Kiedyś kostka nie chciała zejść i jak juz wyszła to coś w niej pękło, teraz bidulka słabo sie trzyma i co jakiś czas autko ślepnie na jedno oko. Trzeba poprawiać kostkę i można jechać dalej ale jest to wkurzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie na wszystkich żarówkach w MEGANE II jest takie samo i wynosi 12 V

Tak wiem :)źle napisałem :P

Chciałem napisać że może kolega ma inne napięcie,w tej jednej kostce :P

Edytowane przez kanar666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Aston nie ma problemu :)

 

A kostka może faktycznie grzać się z powodu słabego styku.

 

Co do kostek to są ze słabego materiału. Jak kiedyś wyciągełem swoją to jeden przewód został mi na żarówce ale nie było problemu bo jedną wtyczkę wpiąłem ręcznie ale troche jest to denerwujące.

 

Co do żarówek to proponuję firmowe bo światło jest lepsze i dłużej świecą (te normalne a nie wzmacniane).

Ja u siebie stosuję Osram Night Breaker Plus ponieważ światło jest o wiele lepsze i mocniejsze niż w zwykłych żarówkach a przez to jazda jest bezpieczniejsza. Te żarówki mają minimalnie niebieską bańkę przez co białe pasy na drodze są lepiej widoczne.

 

Wiąże się to niestety z częstszą ich wymianą ale osobiście wole bezpieczniej jeździć i widzieć ludzi chodzących poboczem tym bardziej jesienią.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!