Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie Fluence


wegorkie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Cieszę się że znalazłem Was w internecie, w szczególności są tutaj szczęśliwi posiadacze Fluence, którego zakup rozważam.

Przejrzałem wątki i bardzo wiele skorzystałem, dzięki! Na kilka pytań jednak jeszcze nie znalazłem odpowiedzi. Ktoś doradzi?

Zamierzam dołączyć do rodziny użytkowników Renault (wcześniej była Toyota), myślałem wcześniej o Scenic, ale teraz coraz bardziej podoba mi się pomysł o nazwie Fluence.

Poza krążącymi powszechnie opiniami o tym że francuzy się psują (na ten temat opinię już sobie wyrobiłem), mam jeszcze kilka wątpliwości:

1. Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane i dopiero wyjdą na jaw? Ja tu mam uczucia mieszane, bo jednak dużo mechaniki jest chyba z Megane więc to nie do końca zupełna nowość. Fakt że już cały rok samochody jeżdżą i była jedna akcja serwisowa trochę mnie uspokaja.

2. Czy ktoś wymieniał we Fluence żarówkę światła mijania? Z tego co wiem Scenic raczej wymaga serwisu do tej czynności, Megane nie. We Fluence światło wygląda podobnie do Megane, czy można łatwo wyjąć lampę i wymienić samodzielnie?

3. Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence. Modele które są młodsze (np. nowy C4) już mają wyniki opublikowane, a dlaczego ten nie? Czy NCAP publikuje we własnym zakresie czy też producent samochodu musi za to zapłacić lub wyrazić zgodę?

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok? Bo u mnie może być ten efekt że jeżdżę teraz samochodem w którym kierowca jest wysoko, wcześniej w Toyocie miałem bardzo krótką maskę z przodu. Pytam aby się zorientować czy to tylko kwestia przyzwyczajenia.

To na razie tyle, dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane

Bazuje na Megane III który jest od grudnia 2008.

 

Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence

Wróć do punktu 1.

 

Zamierzam dołączyć do rodziny użytkowników Renault (wcześniej była Toyota), myślałem wcześniej o Scenic, ale teraz coraz bardziej podoba mi się pomysł o nazwie Fluence.

Poza krążącymi powszechnie o Renault opiniami o tym że francuzy się psują (na ten temat opinię już sobie wyrobiłem),

Jeździłeś Toyotą - kup Renault to będziesz miał tylko lepiej. Na 100% sprzedanych przeze mnie Toyot (używanych max 2007 rok) 100% się spypie... Masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok? Bo u mnie może być ten efekt że jeżdżę teraz samochodem w którym kierowca jest wysoko, wcześniej w Toyocie miałem bardzo krótką maskę z przodu. Pytam aby się zorientować czy to tylko kwestia przyzwyczajenia.

 

Widoczność jak dla mnie jest ok. Pamiętaj,że zawsze możesz sobie wyregulować fotel góra-dół. Ja mam 184 cm wzrostu i ustawiłem fotel w najniższym położeniu. Nie mam problemów z wyczuciem auta. Przy maksymalnym podniesieniu siedziska widać sporo maski. Na pewno znajdziesz odpowiednią pozycję. Wyczucie tyłu to już inny temat, ale w sedanach to normalka. Polecam opcjonalne, fabryczne czujniki parkowania z tyłu. Fajnie to działa i ułatwia bezpieczne manewrowanie tyłem. Będziesz zadowolony z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info!

 

Z pewnością będę musiał jeszcze raz sobie obejrzeć to fajne auto.

 

Z tym EuroNCAP to jak Was rozumiem, można uznać że wynik Megane dotyczy też Fluence? Byłoby to dla mnie dziwne.

 

A światło mijania? Rozumiem że jeszcze nikt nie wymieniał :)

Ale dla mnie wymiana tego w serwisie to jednak porażka, głównie ze względu na stratę czasu... Mam szczerą nadzieję że można samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a w kwestii żarówki to pomysł mam taki że powinni w instrukcji napisać jak ją wymieniać :) Zajrzysz?

 

W salonie trudno pytać, bo jak uznają że mogę przez to nie kupić samochodu to powiedzą że można wymienić samemu, a jak uznają że kupię to powiedzą że nie można, bo serwis też chce zarobić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do samochodu dodawany jest fabryczny klucz, dzięki któremu można odkręcić mocowania i wyjąć całą lampę.

 

Być może coś się zmieniło w tej kwestii, ale ja takiego klucza do odkręcenia świateł nie posiadam. Jaki to klucz?

 

Sama operacja wymiany żarówki jest dość prosta i z odpowiednim kluczem można ją samemu przeprowadzić.

Ja akurat to zlecałem w serwisie, bo nie miałem żarówek i czasu na zakupy internetowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa dodatkowe klucze to jeden torx, a drugi płaski 10/12 (Made in Korea) :) Z tego co wiem, to od niedawna dodawane są do każdego Fluenca. Tak samo jak uchwyt do zamykania pokrywy bagażnika, na którego brak wiele osób się skarżyło (podejrzewam, że Ty jeszcze go nie masz). Poniżej fotka tych narzędzi.

 

dsc00048.jpg

Edytowane przez rectosei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

 

1. Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane i dopiero wyjdą na jaw? Ja tu mam uczucia mieszane, bo jednak dużo mechaniki jest chyba z Megane więc to nie do końca zupełna nowość. Fakt że już cały rok samochody jeżdżą i była jedna akcja serwisowa trochę mnie uspokaja.

Nie.

2. Czy ktoś wymieniał we Fluence żarówkę światła mijania? Z tego co wiem Scenic raczej wymaga serwisu do tej czynności, Megane nie. We Fluence światło wygląda podobnie do Megane, czy można łatwo wyjąć lampę i wymienić samodzielnie?

Nie wymieniałem, ale z tego co pamiętam w instrukcji obsługi jest napisane że trzeba odkręcić jedną śrubę i wyjąć reflektor.

3. Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence. Modele które są młodsze (np. nowy C4) już mają wyniki opublikowane, a dlaczego ten nie? Czy NCAP publikuje we własnym zakresie czy też producent samochodu musi za to zapłacić lub wyrazić zgodę? Są testy Fluence ZE a to prawie to samo.

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok?

Kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś podłogę bagażnika, tam masz koło zapasowe oraz zestaw podstawowych kluczy do auta plus lewarek. Tam też masz klucze do świateł, z tym jednakże zastrzeżeniem że zaczęto je dodawać dopiero w 2011 roku, wcześniejsze egzemplarze nie mają tego, podobnie jak uchwytu do zamykania pokrywy bagażnika.

Edytowane przez rectosei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!