Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie Fluence


wegorkie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Cieszę się że znalazłem Was w internecie, w szczególności są tutaj szczęśliwi posiadacze Fluence, którego zakup rozważam.

Przejrzałem wątki i bardzo wiele skorzystałem, dzięki! Na kilka pytań jednak jeszcze nie znalazłem odpowiedzi. Ktoś doradzi?

Zamierzam dołączyć do rodziny użytkowników Renault (wcześniej była Toyota), myślałem wcześniej o Scenic, ale teraz coraz bardziej podoba mi się pomysł o nazwie Fluence.

Poza krążącymi powszechnie opiniami o tym że francuzy się psują (na ten temat opinię już sobie wyrobiłem), mam jeszcze kilka wątpliwości:

1. Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane i dopiero wyjdą na jaw? Ja tu mam uczucia mieszane, bo jednak dużo mechaniki jest chyba z Megane więc to nie do końca zupełna nowość. Fakt że już cały rok samochody jeżdżą i była jedna akcja serwisowa trochę mnie uspokaja.

2. Czy ktoś wymieniał we Fluence żarówkę światła mijania? Z tego co wiem Scenic raczej wymaga serwisu do tej czynności, Megane nie. We Fluence światło wygląda podobnie do Megane, czy można łatwo wyjąć lampę i wymienić samodzielnie?

3. Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence. Modele które są młodsze (np. nowy C4) już mają wyniki opublikowane, a dlaczego ten nie? Czy NCAP publikuje we własnym zakresie czy też producent samochodu musi za to zapłacić lub wyrazić zgodę?

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok? Bo u mnie może być ten efekt że jeżdżę teraz samochodem w którym kierowca jest wysoko, wcześniej w Toyocie miałem bardzo krótką maskę z przodu. Pytam aby się zorientować czy to tylko kwestia przyzwyczajenia.

To na razie tyle, dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane

Bazuje na Megane III który jest od grudnia 2008.

 

Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence

Wróć do punktu 1.

 

Zamierzam dołączyć do rodziny użytkowników Renault (wcześniej była Toyota), myślałem wcześniej o Scenic, ale teraz coraz bardziej podoba mi się pomysł o nazwie Fluence.

Poza krążącymi powszechnie o Renault opiniami o tym że francuzy się psują (na ten temat opinię już sobie wyrobiłem),

Jeździłeś Toyotą - kup Renault to będziesz miał tylko lepiej. Na 100% sprzedanych przeze mnie Toyot (używanych max 2007 rok) 100% się spypie... Masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok? Bo u mnie może być ten efekt że jeżdżę teraz samochodem w którym kierowca jest wysoko, wcześniej w Toyocie miałem bardzo krótką maskę z przodu. Pytam aby się zorientować czy to tylko kwestia przyzwyczajenia.

 

Widoczność jak dla mnie jest ok. Pamiętaj,że zawsze możesz sobie wyregulować fotel góra-dół. Ja mam 184 cm wzrostu i ustawiłem fotel w najniższym położeniu. Nie mam problemów z wyczuciem auta. Przy maksymalnym podniesieniu siedziska widać sporo maski. Na pewno znajdziesz odpowiednią pozycję. Wyczucie tyłu to już inny temat, ale w sedanach to normalka. Polecam opcjonalne, fabryczne czujniki parkowania z tyłu. Fajnie to działa i ułatwia bezpieczne manewrowanie tyłem. Będziesz zadowolony z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info!

 

Z pewnością będę musiał jeszcze raz sobie obejrzeć to fajne auto.

 

Z tym EuroNCAP to jak Was rozumiem, można uznać że wynik Megane dotyczy też Fluence? Byłoby to dla mnie dziwne.

 

A światło mijania? Rozumiem że jeszcze nikt nie wymieniał :)

Ale dla mnie wymiana tego w serwisie to jednak porażka, głównie ze względu na stratę czasu... Mam szczerą nadzieję że można samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a w kwestii żarówki to pomysł mam taki że powinni w instrukcji napisać jak ją wymieniać :) Zajrzysz?

 

W salonie trudno pytać, bo jak uznają że mogę przez to nie kupić samochodu to powiedzą że można wymienić samemu, a jak uznają że kupię to powiedzą że nie można, bo serwis też chce zarobić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Do samochodu dodawany jest fabryczny klucz, dzięki któremu można odkręcić mocowania i wyjąć całą lampę.

 

Być może coś się zmieniło w tej kwestii, ale ja takiego klucza do odkręcenia świateł nie posiadam. Jaki to klucz?

 

Sama operacja wymiany żarówki jest dość prosta i z odpowiednim kluczem można ją samemu przeprowadzić.

Ja akurat to zlecałem w serwisie, bo nie miałem żarówek i czasu na zakupy internetowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa dodatkowe klucze to jeden torx, a drugi płaski 10/12 (Made in Korea) :) Z tego co wiem, to od niedawna dodawane są do każdego Fluenca. Tak samo jak uchwyt do zamykania pokrywy bagażnika, na którego brak wiele osób się skarżyło (podejrzewam, że Ty jeszcze go nie masz). Poniżej fotka tych narzędzi.

 

dsc00048.jpg

Edytowane przez rectosei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

 

1. Nie baliście się tego że Fluence to nowy model i tak jak z każdą nowością mankamenty są nieznane i dopiero wyjdą na jaw? Ja tu mam uczucia mieszane, bo jednak dużo mechaniki jest chyba z Megane więc to nie do końca zupełna nowość. Fakt że już cały rok samochody jeżdżą i była jedna akcja serwisowa trochę mnie uspokaja.

Nie.

2. Czy ktoś wymieniał we Fluence żarówkę światła mijania? Z tego co wiem Scenic raczej wymaga serwisu do tej czynności, Megane nie. We Fluence światło wygląda podobnie do Megane, czy można łatwo wyjąć lampę i wymienić samodzielnie?

Nie wymieniałem, ale z tego co pamiętam w instrukcji obsługi jest napisane że trzeba odkręcić jedną śrubę i wyjąć reflektor.

3. Zastanawia mnie, dlaczego nie mogę znaleźć wyników Euro NCAP dla Fluence. Modele które są młodsze (np. nowy C4) już mają wyniki opublikowane, a dlaczego ten nie? Czy NCAP publikuje we własnym zakresie czy też producent samochodu musi za to zapłacić lub wyrazić zgodę? Są testy Fluence ZE a to prawie to samo.

4. Przejechałem się próbnie kilkadziesiąt metrów i zacząłem się zastanawiać czy duży przód nie za bardzo zasłania drogi. Czy widoczność podczas jazdy i manewrów jest dla Was ok?

Kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś podłogę bagażnika, tam masz koło zapasowe oraz zestaw podstawowych kluczy do auta plus lewarek. Tam też masz klucze do świateł, z tym jednakże zastrzeżeniem że zaczęto je dodawać dopiero w 2011 roku, wcześniejsze egzemplarze nie mają tego, podobnie jak uchwytu do zamykania pokrywy bagażnika.

Edytowane przez rectosei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!