Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala za 5 razem


atrakcyjny_kazimierz

Rekomendowane odpowiedzi

widzisz Archibald, problem polega na dobrej interpretacji zachowania silnika i wykonanych pomiarów. Z tych przypadków które wymieniłeś, to w żadnym bym nie ruszał zaworków ; ) Jeżeli silnik miał problem z odpalaniem a przelewy były w porządku, to oczywiste że nie rusza się wtrysków, a robi krok wstecz w kierunku np pompy. Jeżeli silnik odpala od strzała, ale pracuje nierówno, to problem zazwyczaj jest ze źle rozpylającymi końcówkami.

 

Nie znam dokładnie historii z twoim Clio, ale podejrzewam, że były problemy i z odpalaniem i z nierówną pracą po odpaleniu tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archibald napisał:

"KOncowke igliczki mozna wyczyscic szmatka, srodek patyczkiem do uszu , ale tak, zeby brud nie zostal w srodku."

 

Niestety tak nie czyściłem końcówki. Moczyła się w propanolu całą noc, następnie potraktowałem ją powietrzem 6 bar z kompresora dobierając względnie szczelny pistolet powietrza do wdmuchania DO WEWNĄTRZ paprochów znajdujących się w końcówce wtrysku. Takie ciśnienie musi przepchać 5 otworków i tak się stało. Można sprawdzić czy końcówka pracuje, wlewając do jej wnętrza odrobinę propanolu (końcówka bez iglicy). Tym samym pistoletem nagłym uderzeniem powietrza z góry końcówki przez sekundę widać wypływ z końcówki. Jeżeli jest jednolity i widać 5 strumieni, to wszystko O.K.

U mnie tak było i po bardzo dokładnym, ponownym przemyciu części składowych wtrysku (kilkakrotnie mycie elementów nadal ujawniało kilka metalowych paprochów - być może z gwintu dolnej obudowy) zamontowałem go i auto "przemówiło"

po dotknięciu startu. Jeszcze tylko słychać lekkie metaliczne pukanie, ale to również może być końcówka na wtrysku , którego dotychczas nie wykręcałem. Po próbie jazdy z mocnym depnięciem nie zapaliła się informacja o defekcie wtrysków i następujący po tym stop.

Podsumowując:

Zakup zaworków 2 x 150 zł = 300 zł (chińszczyzna)

Godziny spędzone na tym forum dla znalezienia przyczyny - bezcenne

Można wymieniać zaworki nie na krawężniku jak to widać na filmie YT, ale na własnym podwórku nie płacąc za to.

Można stosować chińskie podróbki zaworków, ale nie ma pewności co do ich trwałości.

Można to zrobić tanio, ale fachowcy tego nie potwierdzą, a nawet zaprzeczą.

Można mieć problemy z autem i po to jest forum, aby z niego korzystać. DZIĘKUJĘ ZA DORADZTWO sKarlosMegane/Archibald

Cieszę się, że nie musiałem jechać do tzw. zgadywaczy, czyli tych co ładują zbędne nowe części w nasze auta, a my za to płacimy. Nie należy się bać problemów, tylko je rozwiązywać.

Ps. Kol. sKarlosMegane jeżeli się kiedykolwiek spotkamy, to nie masz u mnie 1 piwa tylko całą skrzynkę. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super, że się udało : ) I oby te zamienniki teraz jeździły jak najdłużej. Odnośnie metalicznego dźwięku, to z tego co mi wiadomo, to wtryskiwacz musi się niby dostosować do nowych warunków i po iluś tam przejechanych km powinno wrócić do normy. Jeżeli będzie to samo, to musiałbyś wymienić metalowe podkładki pod wtryski, kosztują grosze. Albo tak jak piszesz, jeszcze jedna końcówka do wyczyszczenia. Ale to wyjeździj najpierw trochę km i ocenisz czy jest poprawa i sens ponownego ich wyciągania.

 

Szerokiej drogi :)

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz Archibald, problem polega na dobrej interpretacji zachowania silnika i wykonanych pomiarów. Z tych przypadków które wymieniłeś, to w żadnym bym nie ruszał zaworków ; ) Jeżeli silnik miał problem z odpalaniem a przelewy były w porządku, to oczywiste że nie rusza się wtrysków, a robi krok wstecz w kierunku np pompy. Jeżeli silnik odpala od strzała, ale pracuje nierówno, to problem zazwyczaj jest ze źle rozpylającymi końcówkami.

Nie znam dokładnie historii z twoim Clio, ale podejrzewam, że były problemy i z odpalaniem i z nierówną pracą po odpaleniu tak ?

Mialem osobiscie wiele przypadkow zlej pracy na systemie Delphi i wina byly raz zaworki raz rozpylacze (nie tylko w Renault).

Clio mialo przelewy na 1 i 2 o 4 razy wieksze niz na 3 i 4. To co bys sugerowal jak nie zaworki? Silnik pracowal identycznie jak na filmiku "instruktazowym" do wymiany zaworkow w Clio, a jednak dodatkowo siadly 2 rozpylacze. Jemu pomogly zaworki, ja musialem u siebie dokladac rozpylacze.

Koncowki najlepiej myc w myjce ultradzwiekowej z plynem o wysokiej temperaturze, a potem wyczyscic w srodku, bo po przedmuchaniu brud i tak zostaje. Namocz wacik i zobacz jak brazowy bedzie.

Iglice jak pisalem mozna czyscic miekkim materialem.

Mozna to robic samemu, ale trzeba zachowac szczegolna czystosc.

Podkladki pod wtrysk sie wymienia za kazdym razem po wyjeciu wtrysku, ale one sa miedziane. MOment dokrecenia - 30 Nm

Metaliczne stukanie to brak przedwtrysku i najczesciej swiadczy o zlej pracy rozpylacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz nieco więcej, jak zachowywał się silnik przed problemami z odpalaniem, jak długo nie mogłeś go odpalić, jak pracował po odpaleniu, czy były spadki mocy, nierówna praca, dymienie, kontrolki zapalały się jakieś, czy cokolwiek się działo podejrzanego ? Ciekawy przypadek i potrzeba więcej szczegółów :)

Filmik instruktażowy clio - nic mi to nie mówi, więc nie wiem jak silnik chodzi.

po każdym wyjęciu wtrysku zmieniać podkładkę ? no bez przesady.

Miedź to nie stal ? ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio - blad 1 cylindra, chodzil, ale kulal. Chodzi tak

(to jest ten filmik o ktorym pisalem). Przelewy jak pisalem. Wymiana koncowki na 1 i 2 pomogla (najpierw zaworki i to nic nie dalo, poza poprawa przelewow), ale od razy wyrzucil blad 3 wtrysku. Po czyszczeniu trzeciego jezdzi, ale pewnie 3 i 4 tez za jakis czas siada.

Najczesciej jednak robilem Fordy z tym systemem i cyrkow bylo wiele ( mam jeszcze 2 pompy czterotloczkowe rozebrane w mak w wytartymi walkami i rolkami). Po prostu z doswiadczenia aut ktore robilem wiem, ze nie zawsze przelewy i wymiana zaworkow nie rozwiazuje glownego problemu. Wystarczy wejsc na forum Forda, zeby samemu sie przekonac ile osob robilo zaworki i dalej cos nie jezdzi jak powinno.

 

Np moj przedostatni przypadek. Kupilem Focusa ktory przeszedl przez 2 mechanikow, elektryka i...ASO Forda. Wymienili silnik na refebrykowany (ponoc sie zatart) i nie pali i nikt nie wie co jest. Przeczyscilem wtryski i gada, ale gasnie pod obciazeniem (niskie cisnienie). Pompa nie sypie opilkami, wiec co? Wtryski. Tylko, ze wiedzialem, ze wtryski az tak nie siadaja, wiec rozkrecilem pompe (mozna bez wyjmowania nawet z silnika). Rolki o 2-3mm ciensze i kwadratowe, ale chyba podczas wymian przeplukali uklad i dali nowy filtr. No to pompa uzywka. Uzywka chodzila w Mondku, ale miala mnostwo opilkow (moja wina, bo powinienem sprawdzic, ale sie spieszylem). Odpalil i po 5 minutach juz nic. Wtryski poszly w kraine wiecznych lowow. No to zaworki i rozpylacze nowe (Chinskie) i znalazlem nowa pompe a ASO Forda za 40% ceny (zwrot klienta). Zalozylem....i nic. Pluje ale nie podaje cisnienia. POdmiana zaworu dawki nic nie dala. Bledow zero. No to rozbiorka NOWEJ pompy i przy transporcie jeden tloczek wpadl za gleboko do glowicy pompy i nie mogl sie podniesc, zeby nabijac cisnienie. Po naprawie lata jak nowy.

Wiem, ze to drogi w naprawie system i zaworki zawsze wygladaja jak sensowna opcja, ale nie zawsze one ponosza wine...

 

Aha - najnowsze zaworki Delphi sa anodowane na czarno, chinole sa dalej koloru jak nierdzewka.

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się teraz wymądrzał czy coś w tym rodzaju, ale widząc taki przypadek pracy silnika jak na filmie oraz brak problemów przy odpalaniu, nie ruszałbym w ogóle zaworków, tylko końcówki. Najpierw czyszczenie, jeżeli nie pomoże to wymiana na nowe. Ewidentny przypadek przytkanych/źle rozpylających końcówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!