Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiast świateł przeciwmgłowych włącza się klikanie za tablicą bezpieczników.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Moje autko to Renault Scenic silnik 1.6 benzyna z 1996 roku. Typu silnika nie umiem rozpoznać. Nie wiem także co to te phl. Wybaczcie.

 

Mam problem z instalacją elektryczną. Jak włączam na "drążku" światła przeciwmgłowe one się nie zapalają. Jedyne co otrzymuje w reakcji na ich włączenie to tylko dźwięk klikania gdzieś w okolicach tablicy bezpieczników. Kupiłem specjalnie miernik aby sprawdzić czy prąd jest w tablicy bezpieczników ale o zgrozo igłowe końcówki miernika nie chcą wejść w podłużne gniazda bezpieczników. Podobnie Do świateł przeciwmgłowych zachowuje się wycieraczka tylna. Jak ją włączam to nic tylko klikanie. Nie bardzo mam pomysł co robić dalej. Dodam że lampka świateł przeciwmgłowych przednich nad licznikami świeci się kiedy je włączam. Prośba do was drodzy koledzy jaką ścieżkę działania powinienem teraz obrać co kupić co sprawdzić co wymienić aby działały światła przeciwmgielne bo bezpieczeństwo mojej żony i dziecka jest najważniejsze.

 

PS: A do specjalisty nie chcę samochodu zabierać gdyż chciałbym się z autkiem bliżej poznać :) a i z funduszami u mnie kiepsko bo tylko ja w domu mam pracę.

 

Za wszelkie rady i porady szczerze dziękuję. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro słyszysz "cykanie' za bezpiecznikami to oznacza, że przekaźnik tych świateł jest sprawny. Posprawdzaj najpierw żarówki w samych lampach i ewentualnie kostkę w skrzynce na lewym przednim błotniku pod maską. Jest na dnie pod podstawą przekaźników. Co do tylnej wycieraczki to cykanie oznacza to samo. Tu byś musiał sprawdzić, czy zasilanie dochodzi do kostki przed silniczkiem na klapie. Dostaniesz się tam po odkręceniu 4 śrubek TORX na poszyciu klapy i zerwaniu tego plastiku z chyba 8 zaczepów kulkowych. W tym roczniku może to być problem z samym napędem wycieraczki, a dokładnie z zabrudzeniem tulejek na osi wycieraczki. Niestety przekładnia jest zamknięta i zanitowana aluminiowymi bolcami z obudowy. Trzeba je poodcinać, wywiercić i nagwintować otwory w ich miejscach, i zastąpić śrubami M4. W razie czego dysponuję szczegółowymi fotkami z tej operacji.

A tak przy okazji, Ph I, to auta z przed liftingu. Różnice możesz zobaczyć tu:

http://megane.com.pl/topic/22738-instrukcja-korzystania-z-forum-meganecompl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wasze podpowiedzi. Kolejność działania ustawiam zgodnie ze stopniem trudności prac czyli zacznę od żarówek(chociaż dwóch naraz nie powinno przepalić),później sprawdzę kostki i na koniec cewki w przekaźnikach. Jaki parametr powinienem sprawdzić na kostce(Ampery, Omy czy Volty) i jaka powinna być jego wartość dla wycieraczki tylnej i lamp przeciwmgłowych? Czy mógłbym prosić o dokładnieszy opis dotyczący sprawdzenia cewek w przekaźnikach wycieraczek i lamp? Rozumiem że przekaźnik to włącznik czyli manetka przy kierownicy.

 

Przepraszam ale popełniłem błąd w opisie. Cykanie słychać tylko przy włączaniu niesprawnych wycieraczek. Jak próbuje włączyć światła przeciwmgłowe to nawet cykania nie ma. Dodam jeszcze że auto miało problemy w chłodne poranki(poniżej 12 stopni celcjusza) z utrzymaniem obrotów. Musiałem samemu trzymać gaz i czakać aż się rozgrzeje. Po 3-5 minutach, puścić gaz, auto gasło, ponowne odpalenie silnika i obroty się utrzymywały. Ale jest wiele postów na taką usterkę a temperatury wciąż wysokie więc to narazie odpuszczam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kostkach Volty ,Przekaźnik to przekaźnik ,a manetka to tylko włącznik , co do wycieraczek to najszybciej sprawdzić silnik podając napięcie bezpośrednio na styki zasilania ,jak będzie sprawny to trzeba sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie zasilania ,czyli pełne napięcie aku.(12V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż dwóch naraz nie powinno przepalić

Mógłbyś się zdziwić :)

(Ampery, Omy czy Volty)

Na tak zadane pytanie to odsyłam do wujka Gugla :)

auto miało problemy w chłodne poranki(poniżej 12 stopni celcjusza) z utrzymaniem obrotów.

Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

później sprawdzę kostki i na koniec cewki w przekaźnikach.

Rozumiem że przekaźnik to włącznik czyli manetka przy kierownicy.

Jaki parametr powinienem sprawdzić na kostce(Ampery, Omy czy Volty)

Kolego, z takim podejściem i wiadomościami, to Ty daj spokój tym poszukiwaniom i podjedź do elektryka, bo więcej możesz zepsuć jak naprawić. Przekaźniki w sceniolu I są umieszczone za bezpiecznikami i dostęp do nich nie jest łatwy, a ponadto są wlutowane w podstawę. Niewiele tam zwojujesz jeśli nie wiesz czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!