Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiast świateł przeciwmgłowych włącza się klikanie za tablicą bezpieczników.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Moje autko to Renault Scenic silnik 1.6 benzyna z 1996 roku. Typu silnika nie umiem rozpoznać. Nie wiem także co to te phl. Wybaczcie.

 

Mam problem z instalacją elektryczną. Jak włączam na "drążku" światła przeciwmgłowe one się nie zapalają. Jedyne co otrzymuje w reakcji na ich włączenie to tylko dźwięk klikania gdzieś w okolicach tablicy bezpieczników. Kupiłem specjalnie miernik aby sprawdzić czy prąd jest w tablicy bezpieczników ale o zgrozo igłowe końcówki miernika nie chcą wejść w podłużne gniazda bezpieczników. Podobnie Do świateł przeciwmgłowych zachowuje się wycieraczka tylna. Jak ją włączam to nic tylko klikanie. Nie bardzo mam pomysł co robić dalej. Dodam że lampka świateł przeciwmgłowych przednich nad licznikami świeci się kiedy je włączam. Prośba do was drodzy koledzy jaką ścieżkę działania powinienem teraz obrać co kupić co sprawdzić co wymienić aby działały światła przeciwmgielne bo bezpieczeństwo mojej żony i dziecka jest najważniejsze.

 

PS: A do specjalisty nie chcę samochodu zabierać gdyż chciałbym się z autkiem bliżej poznać :) a i z funduszami u mnie kiepsko bo tylko ja w domu mam pracę.

 

Za wszelkie rady i porady szczerze dziękuję. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro słyszysz "cykanie' za bezpiecznikami to oznacza, że przekaźnik tych świateł jest sprawny. Posprawdzaj najpierw żarówki w samych lampach i ewentualnie kostkę w skrzynce na lewym przednim błotniku pod maską. Jest na dnie pod podstawą przekaźników. Co do tylnej wycieraczki to cykanie oznacza to samo. Tu byś musiał sprawdzić, czy zasilanie dochodzi do kostki przed silniczkiem na klapie. Dostaniesz się tam po odkręceniu 4 śrubek TORX na poszyciu klapy i zerwaniu tego plastiku z chyba 8 zaczepów kulkowych. W tym roczniku może to być problem z samym napędem wycieraczki, a dokładnie z zabrudzeniem tulejek na osi wycieraczki. Niestety przekładnia jest zamknięta i zanitowana aluminiowymi bolcami z obudowy. Trzeba je poodcinać, wywiercić i nagwintować otwory w ich miejscach, i zastąpić śrubami M4. W razie czego dysponuję szczegółowymi fotkami z tej operacji.

A tak przy okazji, Ph I, to auta z przed liftingu. Różnice możesz zobaczyć tu:

http://megane.com.pl/topic/22738-instrukcja-korzystania-z-forum-meganecompl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wasze podpowiedzi. Kolejność działania ustawiam zgodnie ze stopniem trudności prac czyli zacznę od żarówek(chociaż dwóch naraz nie powinno przepalić),później sprawdzę kostki i na koniec cewki w przekaźnikach. Jaki parametr powinienem sprawdzić na kostce(Ampery, Omy czy Volty) i jaka powinna być jego wartość dla wycieraczki tylnej i lamp przeciwmgłowych? Czy mógłbym prosić o dokładnieszy opis dotyczący sprawdzenia cewek w przekaźnikach wycieraczek i lamp? Rozumiem że przekaźnik to włącznik czyli manetka przy kierownicy.

 

Przepraszam ale popełniłem błąd w opisie. Cykanie słychać tylko przy włączaniu niesprawnych wycieraczek. Jak próbuje włączyć światła przeciwmgłowe to nawet cykania nie ma. Dodam jeszcze że auto miało problemy w chłodne poranki(poniżej 12 stopni celcjusza) z utrzymaniem obrotów. Musiałem samemu trzymać gaz i czakać aż się rozgrzeje. Po 3-5 minutach, puścić gaz, auto gasło, ponowne odpalenie silnika i obroty się utrzymywały. Ale jest wiele postów na taką usterkę a temperatury wciąż wysokie więc to narazie odpuszczam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kostkach Volty ,Przekaźnik to przekaźnik ,a manetka to tylko włącznik , co do wycieraczek to najszybciej sprawdzić silnik podając napięcie bezpośrednio na styki zasilania ,jak będzie sprawny to trzeba sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie zasilania ,czyli pełne napięcie aku.(12V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż dwóch naraz nie powinno przepalić

Mógłbyś się zdziwić :)

(Ampery, Omy czy Volty)

Na tak zadane pytanie to odsyłam do wujka Gugla :)

auto miało problemy w chłodne poranki(poniżej 12 stopni celcjusza) z utrzymaniem obrotów.

Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

później sprawdzę kostki i na koniec cewki w przekaźnikach.

Rozumiem że przekaźnik to włącznik czyli manetka przy kierownicy.

Jaki parametr powinienem sprawdzić na kostce(Ampery, Omy czy Volty)

Kolego, z takim podejściem i wiadomościami, to Ty daj spokój tym poszukiwaniom i podjedź do elektryka, bo więcej możesz zepsuć jak naprawić. Przekaźniki w sceniolu I są umieszczone za bezpiecznikami i dostęp do nich nie jest łatwy, a ponadto są wlutowane w podstawę. Niewiele tam zwojujesz jeśli nie wiesz czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!