Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciekawe spostrzeżenie pewnego pana..


gekonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów serdecznie. :P usłyszałem dziś bardzo ciekawą historię i chciałbym abyście się odnieśli co do możliwości wystąpienia takowej sytuacji.

Więc pewien pan-powiedział tak mimochodem że ma znajomego który był szczęśliwym posiadaczem autka z napędem 4*4,dbał o niego lecz zrobił błąd taki że założył na każdą oś różne bieżniki opon.Wymiary były te same jedynie na przedniej osi były opony z bieżnikiem innym niż na tylnej.

Jadąc autostradą prędkością podobno zbliżoną do 120 km/h nagle jego skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa i się rozsypała w mak...Co też naraziło tego nieszczęśnika na spory odpływ gotówki-jaki koszt? nie wiem-

I stąd moje pytanko do Was moi mili-czy ktoś z Was słyszał o takim zdarzeniu,czy to jest wogóle możliwe?Ja rozumiem że może się coś stać złego jeżeli założymy opony o innych "wymiarach"ale że inny bieżnik?

Dopytuję ponieważ jestem posiadaczem RX4 i mimo tego że przełożenie napędu to 90% przód a 10% tył podczas zwykłej jazdy w mieście to pojawił się u mnie taki mały dylemacik,ponieważ ja mam właśnie dwa różne typy bieżników na osiach,a autkiem jeździ też moja żoncia z dzieciaczkami i nie chciałbym aby mieli jakieś przykre przygody.. :)

Także byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi i sugestie.DZiękuję i serdecznie pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne by to było powodem tej opisanej awarii.

Malo tego, znam przypadek, gdy kumpel zakupił Land Rovera Freelandera w Anglii (lewaka) i wracał nim na kołach do Polski.

Mniejsza z tym jak się przez kanał przedostał ale już w kraju i to 150km od miejsca zamieszkania czyli pomiędzy Wrocławiem a Opolem, też na autostradzie, posypała się skrzynia i kumpel miał wiele problemów by ją później do porządku doprowadzić.

Opony na kołach miał wszystkie jednakowe.

Auto kupione od pierwszej właścicielki starszej pani, która auto zazwyczaj w mieście używała. Siedział tam ponad miesiąc u kuzyna i tego jedynego auta szukali. pomijam już fakt, że to było bezsensowne, bo auto jeszcze do przekładki na europejską wersję, no ale kto upartemu się przeciwstawi.

Fakt faktem takie zdarzenie miało miejsce, choć trudno w to uwierzyć, bo to przecież nie Renówka, które według plotek często się psują i to na wielkie kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Freelander ma słabą przekładnię kątową i sypie się ona w starszych autach.

Przyczynia się do tego najczęściej zapieczone sprzęgło wiskotyczne.

Jeżeli opony są tej samej wysokości, to nie powinno się dziać nic złego, ale i tak wszystkie powinny być identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne opony na osiach mogą mieć różne opory toczenia, co może wpływać na trwałość napędu 4x4 ale raczej nie jest to powód do rozwalenia skrzyni. Według mnie skrzynia już wcześniej była uszkodzona. Poza tym nie wiadomo jakiego auta to dotyczy, bo jak wiadomo są napędy praktycznie niezniszczalne i takie które dość szybko padają (jak wspomniany freelander).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może awaria skrzyni to lekka przesada ale w nowoczesnych samochodach terenowych zawsze zakładamy jednakowe opony, inaczej mogą być problemy z systemami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo np ESP, ABS itp. Poszukajcie w archiwum TVN Turbo był opisany przypadek gdzie autoryzowany serwis wymienił połowę układu napędowego Mitsubishi naprawy na kilkanaście tys zł a usterka nadal występowała. Usterkę usunął wulkanizator zakładając cztery jednakowe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie literatura zaleca aby w autach 4x4 były jednakowe opony. Opona 195x65x15 Continentala nie ma identycznych wymiarów jak taka sama opona bridgestone i ma to wpływ na użytkowanie napędu. Róznice są dla auta 4x2 niezauważalne, ale 4x4 ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał marek-c, różnorodność bieżnika opon pomiędzy osiami, może być odpowiedzialna za ewentualne błędy ESP i ABS. Jednak różnorodność rozmiarów opon, prędzej spowodowałby uszkodzenie dyferencjałów, półosi, ale nie skrzyni. W RX4 skrzynia biegów jest wadliwa/nie wytrzymała głównie z silnikiem Diesla, jest o tym napisane w jakiej stronie internetowej - nie mogę odnaleźć jej odnośnika. Po prostu skrzynia biegów nie może sobie poradzić z momentem obrotowym silników diesla. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był nawet w tamtym sezonie w Turbo kamerze program o kłopocie jednego użytkownika auta 4x4. Miał kłopot jak pamiętam z przeniesieniem napędu na koła. Elektronika wywalała mu błędy i rozłączała napęd. W aso wymienili mu skrzynie biegów, reduktor, przekładnie czyli wszystko od napędu i dalej miał to samo. Czyli jak jechał to rozłączał mu się napęd 4x4. A przyczyna była prozaiczna. Po prostu facet miał zamontowane inne opony w tym samym rozmiarze na osi przedniej i tylniej. I w ASO nie sprawdzili tego przed wymianą dobrych części. I producent w książce obsługi napisał wyraźnie że trzeba wymieniać w tym modelu wszystkie koła razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zasada ze powinny być na osie napędowe identyczne bieżniki, wiec jak są 4 to identyczne, a nawet jak by były inne to me ściągać na jedną ze stron, ale przecież w skrzyni jest mechanizm różnicowy, wiec to nie ma związku z padnięciem skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no Panowie ja to kumam,że nowe auto "terenowe" to raczej powinno mieć te same za przeproszeniem-gumki :) ,ale jak to się ma do takiego poczciwego dizelka jak mój? :)

Czy też powinienem mieć na uwadze to że mam napęd-jakkolwiek to brzmi-na 4 kółka,to też te same gumy?Ja rozumiem że niektórzy napiszą tak,ale dlaczego?Autko w 95% jeździ po mieście,a te 5% to moje fanaberie,czasem pośmigam se po lasku,... :P ale nie o to pytam,czy w moim przypadku jest sensowne mieć te same bieżniki na obu osiach? Pozdrowionka!! ;)

 

Dodano: 14 wrz 2011 - 21:51

Aha,dla malkontentów :P -nie jestem zagrożeniem dla rowerzystów-też nim jestem,ani dla naszych zwierzątek leśnych-czyli sarenki dziki no i słynne "leśne ssaki" ;) też nie są zagrożone ... to tak "ap ropo". :P

 

Dodano: 14 wrz 2011 - 21:52

bo po lesie se czasem pośmigam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że różne opony mogą mieć różne opory toczenia.

Wprowadza to obciążenia w układzie przeniesienia napędu i może to być odczytywane jako poślizg.

Powoduje to, że napęd cały czas niepotrzebnie pracuje.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!