Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawia skrzynie biegów


ppawlo

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, też mnie denerwował "latający" (nie poruszający się delikatnie, a właśnie latający) drążek zmiany biegów. W końcu wyczytałem (na naszym forum) co i jak, wlazłem na kanał i rzeczywiście ten łącznik, kość (przy odrobinie fantazji można ją tak nazwać)poduszka dolna skrzyni biegów była wybita.

I teraz się zaczęło, zamówiłem w sprawdzonym sklepie ową część (facet bez problemu wiedział o co chodzi). Kupiłem zamontowałem (klucz 13 i 18). Wyjeżdżam z garażu... i to samo!!! Już mi ręce opadły. Znowu szukanie problemu.... Pojechałem do warsztatu gdzie robią nissana, renault i infiniti. Panowie sprawdzili i tą poduszka którą zamontowałem, to szlak ją trafił... Po prostu dziadostwo!!!

Poduszki: górna i od skrzyni niby ok(sprawdzone brechą i naocznie na podnośniku przez 2 panów), tylko ta "kość" wybita. W sklepie złożyłem reklamację a facet zamówił mi "sasic" nr 4001759. Wykonanie znacznie lepsze (więcej gumy w gumie), łudząco podobna do tej oryginalnej co ją wyjąłem jako pierwszą. Założyłem i jest znacznie lepiej. Lewarek rusza się delikatnie, nie wiem czy wymieniać te niby dobre poduszki czy dać już spokój.

Koszt poduszek "sasic": prawa 169 zł nr 4001737 lewa 28 zł 4001370. Na moje oko guma na nich jest ok, jak poruszam silnikiem to delikatnie się rusza, pewnie odbija się to na sztywnym mechanizmie wybierania biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten gnat(kość) wygląda zupełnie inaczej - z pamięci - przekrój prostokątny ok.10x50-60mm oraz otwory na śruby na obu końcach w tej samej płaszczyźnie. Lokalizacja w samochodzie też jakby wyżej niż na zamieszczonej fotce. Na ostatnim przeglądzie w ASO stwierdzili, że trzeba by ją wymienić, bo jest pęknięta - nie wymieniłem jej, bo wtedy koszt przeglądu przekroczyłby kwotę którą dysponowałem. Później kilka razy ją dokładnie oglądałem i żadnego pęknięcia nie zauważyłem.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może spojrzałeś na coś innego, mamy takie same silniki no i chyba nie ma innej opcji.

http://megane.com.pl/topic/32849-poduszka-lapa-silnika-skrzyni/

 

W katalogu sasic widziałem jeszcze taki "łącznik" z tworzywa, a numer tego co wymieniłem to:

4001759 (wg katalogu sasic). Do wymiany potrzeba klucze 16 i 18. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma innej opcji

Nie był bym taki pewny, tych łączników/poduszek jest parę, różniących się konstrukcją i wymiarami. Wszytko zależy od tego jak naprawdę wygląda konstrukcja całego wieszaka. Ja mam np taki, jak na zdjęciu tylko nie jest "skręcony" o 90°.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witajcie, też mnie denerwował "latający" (nie poruszający się delikatnie, a właśnie latający) drążek zmiany biegów. W końcu wyczytałem (na naszym forum) co i jak, wlazłem na kanał i rzeczywiście ten łącznik, kość (przy odrobinie fantazji można ją tak nazwać)poduszka dolna skrzyni biegów była wybita.

I teraz się zaczęło, zamówiłem w sprawdzonym sklepie ową część (facet bez problemu wiedział o co chodzi). Kupiłem zamontowałem (klucz 13 i 18). Wyjeżdżam z garażu... i to samo!!! Już mi ręce opadły. Znowu szukanie problemu.... Pojechałem do warsztatu gdzie robią nissana, renault i infiniti. Panowie sprawdzili i tą poduszka którą zamontowałem, to szlak ją trafił... Po prostu dziadostwo!!!

Poduszki: górna i od skrzyni niby ok(sprawdzone brechą i naocznie na podnośniku przez 2 panów), tylko ta "kość" wybita. W sklepie złożyłem reklamację a facet zamówił mi "sasic" nr 4001759. Wykonanie znacznie lepsze (więcej gumy w gumie), łudząco podobna do tej oryginalnej co ją wyjąłem jako pierwszą. Założyłem i jest znacznie lepiej. Lewarek rusza się delikatnie, nie wiem czy wymieniać te niby dobre poduszki czy dać już spokój.

Koszt poduszek "sasic": prawa 169 zł nr 4001737 lewa 28 zł 4001370. Na moje oko guma na nich jest ok, jak poruszam silnikiem to delikatnie się rusza, pewnie odbija się to na sztywnym mechanizmie wybierania biegów?

 

Dzięki Sławko. Sam te dwie poduszki wymieniłeś? Dlaczego wymieniłeś tą boczną (lewą)?

Pozdrawiam

Paweł

 

Dodano: 25 wrz 2011 - 20:36

Witajcie. Dziękuję wszystkim za pomoc. Oddałem autko do mechanika i przy okazji wymienił mi poduszkę pod skrzynią. Samochodem już nie telepie. Delikatne drgania, ale dosłownie prawie nieodczuwalne na postoju jak krzywo stoi ;-). Drążek jednak przy puszczeniu i wduszaniu gazu dalej pracuje, ale jest to ruch na oko ok 1-2 cm górnej części - i to tylko przy gwałtownym puszczeniu/wduszeniu. Przy normalnym nie ma tego skoku. Pozostałych poduszek mechanik nie wymieniał i teraz się zastanawiam, czy je wymienić i wówczas całkowicie wyeliminuję ten ruch drążka?

 

Drążek podczas postoju delikatnie się trzęsie, ale jak pisałem nie przenosi się to na kabinę.

Pozdrawiam

Paweł

Edytowane przez ppawlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo i też po wymianie poduszki jest duża poprawa, ale drążek lekko chodzi i drży. Mechanik powiedział, że trochę wyrobiony wybierak i na upartego można to wymieniać (są zestawy naprawcze), jeśli by mi to BARDZO przeszkadzało, ale w sumie można równie dobrze zostawić. Nic się złego nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!