Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbieżność kół MII - jakie na fabryczne ustaw


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

szukalem troche na forum i necie, ale nie znalazlem wiec postanowilem sie zapytac. Sytuacja jest dosc wkurzajaca...

 

Czy wiecie jakie sa fabryczne zalecane ustawienia zbieznosci kol? Ja mam 2 rozne wydruki (od poprzedniego wlasciciela i moj) i wartosci zalecane roznia sie od siebie.

Problem w tym, ze wczoraj sprawdzilem sobie zbieznosc, bo po wymianie opon na nowe, lekko zaczelo sciagac w prawo, no i okazalo sie ze zbieznosc jest skopana lewa +0.17 stopnia, prawa +0.09 czyli suma +0.25. ustawili na -0.05 prawo i lewo czyli suma -0.10 stopnia. Efekt jest taki ze przy wiekszych predkosciach trzeba miec kierownice lekko skrecona w lewo zeby jechac prosto, a jak puszcze kiere, to sciaga w prawo... generalnie jest duzo gorzej. Cisnienie prawidlowe, opony nowki, felgi wywazone. Zbieznosc ustawialismy na podst. danych dla Megane II na kolach 16 (czyli sie zgadza).

 

Czy oprocz ustawienia zbieznosci mozna ustawiac geometrie? kat pochylenia koła, pochylenie i wyporzedznie osi sworznia zwrotnicy? Jesli mozna, to czym oprocz regulacja koncowek drazkow kierowniczych?

 

dzieki wielkie z gory!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie informacje. Dopiero teraz moglem je przeczytac. Bede jeszcze raz jechal na sprawdzenie - ustawienie - w ramach powiedzmy reklamacji, a jak nie pomoze to sprobuje inny serwis. Zrobie jeszcze kat zerowy wspomagania, ale slyszalem ze to ponoc sciaga tylko w lewo ;-)

 

Natomiast nasunelo mi sie inne pytanie:

Czy mozna ustawic zbieznosc przy lekko skreconej kierownicy? Wydaje mi sie ze tak. Jesli kiera nie jest idealnie na wprost to regulujac koncowki prawe i lewe mozna ustawic kola na wprost z odpowiednia zbieznoscia, a kiera nadal bedzie sobie skrecona. Jak wtedy zachowuje sie wspomaganie - bedzie dazylo do wyprostowania skreconej maglownicy i stad sciaganie? Taka jest moja teoria...

No i czy ustawianie kiery robi sie na oko, czy jest jakas wskazowka np na maglownicy?

 

Pozdro

Tomek

 

P.S. No i przeczytalem te dane odnosnie zbieznosci i nic juz nie kumam. Z jednego skanu wychdzi ze kola maja byc 0.10 +/-0.10 czyli jak napisal Hudson od 0.00 do 0.20 czyli jak rozumiem zbiezne (do srodka). A z drugiego skanu, tego po franc. wychodzi ze -0.10 +/-0.10 czyli 0.00 do -0.20. A to wtedy jest rozbiezne (na zewnatrz). Dosc przeciwstawne teorie ;-)

 

http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm

 

troche wiedzy... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna ustawic zbieznosc przy lekko skreconej kierownicy? Wydaje mi sie ze tak. Jesli kiera nie jest idealnie na wprost to regulujac koncowki prawe i lewe mozna ustawic kola na wprost z odpowiednia zbieznoscia, a kiera nadal bedzie sobie skrecona.

 

można, mi tak ustawili za 1wzym razem... zawsze po ustawianiu zbieżności należy sie przejechać samochodem... jak odwalą taką chałę to do poprawy i tak aż do skutku, mi patałachy poprawiali 3 razy by kierownica była prosto.

 

Jak wtedy zachowuje sie wspomaganie - bedzie dazylo do wyprostowania skreconej maglownicy i stad sciaganie? Taka jest moja teoria...

chcąc jechać prosto kierownice musisz mieć przekrzywioną... czyli do dupy jazda.

 

No i czy ustawianie kiery robi sie na oko, czy jest jakas wskazowka np na maglownicy?

 

pierw blokuje się kierownice w pozycji na prost, następnie ustawia się zbieżność na końcówkach gałek kieroniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki. Czyli moja teoria nie jest wyssana z palca ;-)

Caly bajer polega na tym ze jesli kiere ustawia sie na oko, to metoda prob i bledow mozna tak w nieskonczonosc... Wydaje sie ze kiera jest idealnie na wprost a pozniej przy predkosciach pow 100kmh okazuje sie ze tak idealnie na wprost to nie byla... U mnie jest taki przypadek...

 

SlavOK, tak z ciekawosci - u Ciebie udalo sie ustawic idealnie za tym trzecim razem i juz nie sciaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje sie ze kiera jest idealnie na wprost a pozniej przy predkosciach pow 100kmh okazuje sie ze tak idealnie na wprost to nie byla... U mnie jest taki przypadek...

widzisz w Megane jest jeszcze taki bajer, że ze wzrostem prędkości wspomaganie zmienia siłę działania i to też może być przyczyną...

 

SlavOK, tak z ciekawosci - u Ciebie udalo sie ustawic idealnie za tym trzecim razem i juz nie sciaga?

 

jest znośnie, że tak powiem heheh, po ustawieniu kąta zerowego trochę się poprawiło, ale np jak droga jest nie równa to mnie ściąga :roll: nie wiem od czego to zależy, może od szerokości opon.... ja już dałem sobie z tym spokój bo po prostej drodze samochód jedzie na wprost po puszczeniu kierownicy, wiec doszedłem do wniosku, że te megany tak już mają i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Odświeżę trochę wątek

Kilka postów wyżej TommiB pytał czy zbieżność ma być -0,10(koła przodem na zewnątrz) czy 0,10(koła przodem do wewnątrz) w załączonych skanach są sprzeczne informacje.

Może już ktoś wie jakie są prawidłowe wartości? Czy koła mają być skierowane do środka czy na zewnątrz w moim jest ustawione na "-" czyli przodem koła na zewnątrz zastanawiam się czy coś z tym robić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!