Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy i kłopoty z wkręcaniem na obroty


Ptakers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od razu podkreślę, że to mój pierwszy post. Zacznę tak przy 110.000km wymieniony został kompletny rozrząd + płyny po czym niewiele później padła turbina (samozapłon). Auto wróciło do mechanika z powrotem gdzie została wymieniona turbosprężarka na regenerowaną, intercooler został przeczyszczony jak cały układ dolotowy, zmieniony olej, filtr powietrza i oleju. Po czym auto jeździło jak nowo narodzone, do czasu kiedy nagle w trakcie jazdy auto puściło ciemny kłąb dymu i nie chciało przekroczyć 1900 obrotów, mogło tylko toczyć się do 1900 obrotów na każdym biegu, przy 1900 obr. był słyszalny odgłos jakby wirnik turbosprężarki ocierał o obudowę. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, otworzyłem maskę i nie znalazłem żadnego ubytku oleju (poziom był w normie) ani wycieku. Włączyłem silnik żadnego odgłosu nie było auto normalnie potem jeździło.

 

Po kilku dniach się sytuacja powtórzyła w trakcie jazdy silnik nie chciał na początku 2500 obrotów przekroczyć i dławił się, ale nie zostawił chmury dymu, potem (na następnych światłach) znowu silnik nie mógł się kręcić powyżej 1900 obr i występował dźwięk jak wcześniej (ocieranie) i brak mocy. Teraz nie wiem co to może być? Liczę, że wspólnymi siłami znajdziemy usterkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

a jak wyglądał samozapłon jak wysokie obroty ,pytam ponieważ miałem z tym styczność u mnie było to około 2500 obr/min czas trwania ~3sek .

Sprawdziłbym rury od intercoolera i sam intercooler ,jeśli rura spadnie z intercoolera towarzyszyć będzie mu strzał i świst plus kopcenie na czarno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Rury od dolotu są szczelne, samozapłon wyglądał tak, że jadąc auto straciło moc po czym coś "metalicznie pękło" i silnik zaczął się wkręcać sam na obroty co mnie zdziwiło, bo nie dotykałem gazu, zdusiłem na 1 biegu z wcisniętym hamulcem przy niecałych 3 tyś. obrotów. Mój mechanik długo grzebał przy aucie i okazało się, że cytuje: "stopiona była izolacja od egr" zaizolował i auto chodzi jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!