Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie się pod oświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów !

Potrzebuję porady.

Chcę podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby włączały mi się razem z oświetleniem wnętrza samochodu.

Okazało się że do świateł wewnątrz pojawia się minus a nie plus jak to jest zazwyczaj. Swiatla dzienne mam już podłączone pod stacyjkę pod plus więc by mi to razem nie działało. Może mi ktoś pomoc jak rozwiązać ten problem ? Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować wyciąg z przepisów w Polsce.

 

" Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

 

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."

 

Nie ma tutaj takiego nakazu o którym mówisz.

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując światła do jazdy dziennej miałem pomysł że będą się już włączały przy otwieraniu samochodu. Może dziwne ale ja tak chce :) Przekaźnik już testowałem. Niestety problemem okazuje się że światła w środku jak gasną to przygasają powoli... a wtedy przekaźnik wariuje... Nie orientujesz się gdzie mogę znaleźć napięcie pojawiające się przy otwieraniu samochodu, bądź włączaniu oświetlenia wewnątrz ale takiego które gaśnie nagle, a nie powoli się zmniejsza ?

 

 

ew. jaki zastosować przekaźnik który nie będzie głupiał przy zmniejszaniu się napięcia?

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientujesz się gdzie mogę znaleźć napięcie pojawiające się przy otwieraniu samochodu, bądź włączaniu oświetlenia wewnątrz ale takiego które gaśnie nagle

Kontrolka otwartych drzwi na panelu środkowym i każde miejsce w przewodach od czujników drzwi do tej kontrolki.

Zazwyczaj to też "-" i jest tylko wtedy jak drzwi otwarte czyli nadal potrzebne jakieś podtrzymanie na własnych stykach by dzienne nie zgasły, choćby nawet przez przekaźnik podłączone.

Nie mam zamiaru tu dyskutować nad wymyślonym przez Ciebie sposobem i brakiem sensu takiego podłączenia.

Z ciekawości zadam tylko jedno pytanie: co to ma na celu i jaki efekt chcesz w tym przypadku, takim podłączeniem uzyskać???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatecznie chcę osiągnąć:

idę do samochodu naciskam przycisk alarmu i w tym momencie zapalają już mi się światła do jazdy dziennej, wsiadam jadę, wysiadam z samochodu, zamykam drzwi włączam alarm i światła gasną. i tyle.

 

a że być może zajmie mi podłączanie kolejny dzień to nie ważne, robię to dla siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przemyślałeś opcję otwartego auta, Ty z pasażerką w środku, auto stoi silnik wyłączony, a dzienne świecą bo zamki pootwierane. Dotyczy to także świecenia tych świateł po zmroku.

Czy nie prościej zrobić to tak, jak to już tu wcześniej opisano, że światła dzienne zapalają się po rozruchu silnika, czyli bezpośrednio przed chęcią jazdy, a gasną po jego zgaszeniu??

Jeśli to ma tak działać jak opisujesz i ma to być tylko w czasie jazdy, to wyważasz już otwarte drzwi i sprawę przekombinowałeś.

Chyba lepiej zrobić to już sprawdzonym sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę żeby się cały czas świeciło, tylko w momencie gdy oświetlenie w środku jest włączone lub gdy uruchomiony silnik.

 

 

 

Gdzie znajduje się w megance ściemniacz oświetlenia ?

Edytowane przez kamilkostana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się w megance ściemniacz oświetlenia ?

 

masz na wprost lewego kolana, jak siedzisz za kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) A czy jest możliwość żeby podłączyć się pod napięcie jakie pojawia się do oświetlenia wnętrza, ale żeby ominąć stopniowe ściemnianie(stopniowe zanikanie prądu?) ? Jakąś krótką poradę bym poprosił... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że na siłę świerzbi Cię poszukiwanie nowego UCH zgodnego z tym co masz w aucie i jego podmiana. Że też niektórzy lubią sobie życie niepotrzebnie komplikować.

Podłącz dzienne tak jak w ich instrukcji jest opisane (zapewne gotowy komplet LED-owych chcesz zamontować), a ewentualne podświetlenie drogi do auta po kliknięciu z pilota, (bo nie widzę innej potrzeby takiego działania, by wraz z otwarciem auta świeciły) rozwiąż tak jak kol. meganecoupe02 zaproponował, biorąc sygnał sterujący centralnymi zamkami i zatrudniając do tego przeciwmgłowe przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to w czymś przeszkadza, że jest druga możliwość sterowania zamkami???

Najlepiej jakbyś sam określił co faktycznie chcesz uzyskać zrywając z tą tajemniczością, wtedy jest większa szansa, by odpowiedni sposób podłączenia podpowiedzieć. Na razie to tylko na domysłach się opiera i jest mało konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!