Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewka zapłonowa - wymiana


Sid_pl

Rekomendowane odpowiedzi

ale nie wiem jak wyjąc wtyczki od cewki.

Jak to trochę techniki i człowiek się gubi :) Na wtyczce masz zapadkę blokującą, musisz ją nacisnąć w pobliżu przewodu i wyciągnąć wtyczkę z cewki. Czasami trzeba delikatnie pokombinować z wyciągnięciem samego wtyku, bo niby to prosta konstrukcja, a momentami nie chce łatwo zejść.

 

A druga na jednym cewki przy wtyczki na przewodzie jest zasłonięta rura plastykowa,

Przewody idą w peszlu, więc powinno być ok. To białe to najlepiej daj na zdjęciu, bo może to być zarówno coś uszczelniającego, jak i diabli wiedzą co.

 

Cewka to sagem albo jakiś no-name, mam taki same stare i nie ma na nich żadnej nazwy firmy, jest tylko jakiś numerek. Generalnie padlina, ale jeśli działa to niech działa do końca.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszalem to przy dłuższej jeździe moze sie uszkodzic katalizator , mi padła jedna cewka Sagem :/ teraz czekam na kolejne

 

 

To nie czekaj aż Ci padną kolejne tylko od razu wymień. Lepiej zapobiegać niż potem leczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmuszę jechać do sklepu żeby kupić klucz długi żeby wyjąc cewkę. Dodam że dziś po południu gdzie temp było minus 2 stopni to auto prawie nie jechał nawet na 3 biegu. a jak dziś wieczorem jechałem i temp było 7 stopni to jechał bez problemu na 3 biegu. I mam wrażenie ze chyba cewki za to odpowiadają...

 

Wiem ze jest zapadkę blokującą tylko wciskam i nie chce wyjść z cewki.

 

Biały nalot na osłonie zaznaczone na czerwono a zielone to tak wciskam żeby odpiąć od cewki:

post-38667-0-51804700-1325458058_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jest zapadkę blokującą tylko wciskam i nie chce wyjść z cewki.

To taka genialna konstrukcja, że czasami trzeba trochę się z tym posiłować. Wprawdzie sam ciągnę za kabel, ale tego w sumie nie polecam :) Spróbuj po wciśnięciu od strony cewki zrobić dźwignię śrubokrętem czy czymś innym, najlepiej płaskim.

Jak ktoś tego nie zalał jakimś klejem czy innym wynalazkiem to musi lekko zejść.

 

Biały nalot na osłonie zaznaczone na czerwono a zielone to tak wciskam żeby odpiąć od cewki:

Mi to wygląda na izolację lub jakieś wspomnienie o niej, raczej nic czym warto się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale oczyszczałem te wszystkie, nasmarowałem. Chyba wycieka olej z pokrywy zaworów, bo na trzecim świece w dolot gdzie jest przykręcona świeca zapłonowa było parę kropli oleju. Nie wykręciłem świece zapłonowe bo bałem ze olej wleci do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykręciłem świece zapłonowe bo bałem ze olej wleci do środka.

To wleci i wyleci :) Wytrzyj to co tam jest szmatką czy ręcznikiem papierowym, a reszta co wcieknie po wykręceniu świecy krzywdy nie zrobi. Poza tym i tak świece musisz sprawdzić i wytrzeć wszystko porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę po kolei. a klucz do wykręcania świec to 21? Mam nadzieje ze dostane świece Championy w sklepie.

 

W necie znalazłem test na sprawność cewek: http://www.zaradni.pl/porada/6803,jak_wymienic_cewke_zaplonowa_w_samochodach_renault

 

I nie wiem czy mam testować tak jak na linku? Czy wystarczy wyniki oporniki pierwotnie i wtórna?

 

A jakie świece montują tzn. firmy w ASO renault? NGK?

 

 

A tak zapytam, masz 90 km czy 113 km? i jest po remoncie? bo widze ze ma 280 tys. km.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W necie znalazłem test na sprawność cewek: http://www.zaradni.p...chodach_renault

Możesz sprawdzić, ale najpierw zobacz świece. Tylko nie odłączaj zasilania z cewki ale ściągaj cała cewkę ze świecy.

 

A jakie świece montują tzn. firmy w ASO renault? NGK?

Nie wiem, mogę tylko podejrzewać, ze Eyquemy.

 

A tak zapytam, masz 90 km czy 113 km? i jest po remoncie? bo widze ze ma 280 tys. km.

108KM bo ja mam megi 1. Żadnego remontu silnika do tej pory nie było, cewki któryś z poprzednich właścicieli wymienił na jakieś no-name, ja wymieniłem na beru przy problemach z gazem (chyba gazmen miał farta, bo raczej na ślepo strzelił z tymi cewkami :)), bo sprawdziłem jakiś czas temu stare cewki i nawet na benie silnik ledwo daję radę (szarpał i dusił się i to tak naprawdę dość mocno), a cewki leżały w domu, w ciepełku i bez wilgoci.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczke na potencjometrze przepustnicy i sam potencjometr. Na Downloadzie jest plik z opism czujników, tam powinny być podane rezystancje w zależności od otwarcia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że sprawdzić przy wyłączonym silniku? i będzie pokazywał jak gaz jest do dechy przy wyłączonym silniku?

 

A druga sprawa bo wcześniej zapomniałem zapytać. Jak włączę zapłon to wszystkie kontrolki świecia razem ciśnienia oleju i potem wszystko zgaśnie razem z kontrolka od oleju ciśnienia. Bo w innym autach świeci cały czas kontrolka od ciśnienia oleju dopóki nie włączę silnika. A tu zgasnie od razu mimo nie włączyłem silnika...

 

Dodano: 07 sty 2012 - 13:49

Dzis sprawdziłem stan świec zapłonowych i firma to Morio. Więc tak pierwsza świeca cala zaolejona, druga sucha, trzecia zaolejona a czwarta sucha tylko nagar biały cały. Dodam że, pierwsza i trzecia świeca nie była dokręcona do końca,były luźne aż palcem odkręciłem. Na obudowie świec zapłonowych czyli na izolator i metalowe były zaolejone na 1 i na 3 świecy zapłonowej. Jeśli pogoda poprawi to wykręcę przepustnicę i je oczyszczę.

 

Dodano: 08 sty 2012 - 16:41

Dziś sprawdziłem przepustnicę i jest w bardzo dobrym stanie, nie było syfu czy oleju. Czy ktoś ma może schemat budowy silnika 1.6 w przodu i bok?

 

Dodano: 11 sty 2012 - 16:46

Dzis sprawdziłem jeszcze raz świece zapłonowe i już nie są zaolejone. Sprawdziłem cewki przy włączonym silniku i na żadnym nie zgasł silnik tylko gorzej pracował z wyjątkiem na ostatnim cewki który silnik nei zmienił charakterystyki silnika i zapaliła kontrolka check engine tzn. mrugała. I na ostatnim cewki widzę iskry na obudowie i ikrzy z głowicą.

Stan świec na 3 cylindrach i które były zaolejone i wytarte:

post-38667-0-90274400-1326296302_thumb.jpg post-38667-0-52820500-1326296374_thumb.jpg

A to stan świecy gdzie cewka ma przebicie na obudowie i ikrzy z głowicą:

post-38667-0-50608500-1326296433_thumb.jpgpost-38667-0-51770000-1326296489_thumb.jpg

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!