Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewka zapłonowa - wymiana


Sid_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Na zimnym silniku mam problemy z odpaleniem, kręci kręci ale nie odpala. Jak poruszam tymi kablami do cewek to zapala. Dlatego wnioskuje że muszą mieć gdzięc przebicie albo coś gdzieś nie łączy.

Dodam że podczas jazdy jest wszystko ok, nie szarpie, nie kaszle, nie gaśnie, nie pali się żadna kontrolka itp...

 

Dodano: 26 sie 2013 - 10:51

Podbijam temat.

Ktoś poradzi mi coś?

Edytowane przez krisk88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wtyczki z cewek wyczyść, dognij styki w cewkach. Z tego co piszesz możliwe, że coś tam jest zabrudzone.

Dodatkowo wyczyść i sprawdź czujnik położenia wału, daje podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Padała mi jedna cewka w Megane 1.6 16V, a że auto było mi bardzo potrzebne, to kupiłem na szrocie jedną Denso.

Czy dokupić drugą używaną Denso, czy lepiej naskładać na 4 nowe?

W tej chwili mam 3 Sagemy i jedną Denso i na liczniku ok 195 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli mowa tu o montażu cewek. Zapytam o samo mocownie cewki czyli o śrubę. Jaka to dokładnie śruba (gwint, rozmiar itp.)?

Bo gwint sie ukręcił i brak oporu przy dokrecaniu. Da sie to jakos zniwelować? Gorzej jak gwint w otworze sie wyrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie wkręcasz, jak śruba stawi opór to przestajesz, trudno wytłumaczyć coś co czuje się ręką. ;)

Po prostu śruba ma być wkręcona, a nie dokręcona na siłę. Można dać pod śrubę podkładki sprężynujące. Ja nie dałem i jak na razie żadna nie puściła.

Śruba ma być na tyle długa aby wkręciła się w otwór jednocześnie przytrzymując cewkę. Otwory nie są "przelotowe".

Głębokości nie podam bo nie mierzyłem. Po którymś wykręceniu cewek z jedną śrubą męczyłem się chyba z godzinę. Obrobiło się gniazdo na TORX-a i za nic nie dało się wykręcić. Pomogło wbicie większego TORX-a. Poszukałem śrubek o takim samym gwincie i długości, i wkręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Napiszę jeszcze raz. Aktualnie nie mogę przykręcić cewki nawet do min. oporu. Śruba się kręci i kręci...

Finalnie cewka ma delikatny luz. Teraz jakiś patent na dokręcenie cewki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć pozostałe cewki i zobacz jaką długość mają te otwory. Ja jak wykręcam cewki to zawsze przed założeniem smaruję śrubę smarem miedziowym żeby dobrze się wykręciła. Tak samo zrobiłem po wymianie dolnej poduszki silnika kiedy ogromna śruba w skrzyni mi się ukręciła bo otwór był w aluminiowej skrzyni ale przez wiele lat nastąpiło utlenianie aluminium i nie dało się do końca wykręcić śruby.

Tak samo robię ze śrubami plastikowej osłony silnika tylko, że już zwykłym smarem.

Jeśli dobrze pamiętam to śruba od cewek nie miała okrągłego przekroju tylko lekko trójkątny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!