Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie silnika F3R


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane Coupe I phI z 1996, silnik 2.0 8V F3R. Od 2 tygodni taki objaw: jak zapalam zimny silnik, to musze go trzymać nogą na pedale gazu, bo mi gaśnie - obroty falują w granicach 0..1000, ale często (prawie zawsze mi) mi gaśnie w tym momencie jak zbyt mocno spadną. Jeżeli zaraz pojadę, to przy najbliższym skrzyżowaniu mi zgaśnie. Receptą jest najpierw go rozgrzanie 3..4 minuty i potem jazda - wtedy mi nie zgaśnie. Nie gaśnie mi jak jest już ciepły i gorący silnik - wszystko jest OK. Sprawdzałem czujnik temp i jest OK. Zmienia opór. Czyściłem silnik krokowy - nie ma różnicy - czy odłączając od niego przewód powinna nastąpić jakaś zmiana w pracy silnika ? U mnie nic sie nie zmienia. Gdzie dalej szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wartości jednego czujnika temperatury i jest OK (mam tą tabelę). To jest czujnik, którego kabelki są poprowadzone nad przykrywką głowicy. Sam czujnik jest po obudową termostatu. Gdzie jest drugi czujnik ? Cewek, kabli oraz swiec nie sprawdzałem i nie wymieniałem.

 

Dodano: 05 paź 2011 - 20:25

Wymieniłem silniczek krokowy na nowy. Dalej to samo. Gdzie jest 2 czujnik temperatury i ile ma przewodów ? (2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny tylko jest ten z białą wtyczką na 2 piny. Drugi też jest na obudowie termostatu z zielona wtyczka na 3 piny. On jest na zegary nim sobie głowy nie zawracaj.

To że pokazuje ci ze rezystancja pływa to nie znaczy ze musi być ok bo moze się wieszać a objawy masz tak jak ja miałem rok temu.

 

1. Sprawdż czujnik temperatury, po jego wypieciu powinno ci wskoczyć na 900 - 11oo obrotow, jeśli się nie zmienia nic tzn ze on padl lub problem na kablu do ECU.

2. Zmierz cewki, wartości na wejściu i wyjściu.

3. Ostatnio auto na zimnym nie paliło mi bo CPWK padł. Na ciepłym ok a na zimnym lipa.

 

Zmierz te 3 tematy porównaj z "Sam naprawiam".

Co do czujnika temp, to ja swojego testowo oszukiwałem potencjometrem też żeby sprawdzić czy kable ok i ECU dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem ten z białą wtyczką ponownie. Jak go wyjmę, to silnik pracuje tak jak wspominasz coś koło 1000 obr/min. We wtyczkę kabla włożyłem opornik 330 ohm (oznacza to temp 80'C) i nie dało się wcale zapalić zimnego silnika. Oznacza to, że połączenie do kompa jest ok i komputer działa prawidłowo. Faktycznie wyjęcie zielonej wtyczki nic nie zmienia w działaniu silnika. Co ciekawe znalazłem urwany kabel od kondensatora 220uF. Przylutowałem go. W głowicy między świecami jest kolejny czujnik z brązową wtyczką na 2 kable. Podłączenie omomierza nic nie rejestruje. Za co odpowiada ten czujnik ? Dziś rano sprawdzałem - dalej to samo. Jak zmierzyć cewki ? Co to jest CPWK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.10.2011 o 05:26, ferrit napisał(a):

Co to jest CPWK ?

też się zastanawiałem jak mi to pierwszy raz napisał ;)

Czujnik Położenia Wału Korbowego = CPWK

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten czujnik CPWK może mieć wpływ na pracę tylko zimnego silnika?

 

/0cool: jeśli chcesz coś zaakcentować to radzę użyć podkreślenia !

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPWK poprostu mniej pisania.

Przemo? w temacie drugiego wszystko już ok?

 

A w temacie to:

CPWK może bo ECU wie kiedy ma być zapłon/wtrysk (chyba) :)

W każdym bądź razie zmierz rezystancję nie pamiętam ale coś w okolicach 400 ohm musi być. Ja na zimnym musiałem kręcić min 5 minut a czasem 30 minut. Jak był ciepły to palił od razu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Najpierw zmierz, jeśli będzie ok to przeczyść. To ten czujnik nad kołem zamachowym na 2 śruby. Ja brałem z Megane 1.6 o tych samych parametrach ale inne podejście do wtyczki było.

 

Co mogę ci jeszcze podpowiedzieć to zaopatrz się w opalarkę względnie w suszarkę do włosów od matki, żony czy tam kochanki. Jak będziesz miał problem z odpaleniem a będziesz miał czas i mozliwość to poprostu zagrzej cewki. W tamtym roku tak sprawdziłem i miałem padniętą jedną swoją. Potem już było gorzej i auto włączało tryb malucha na 2 garki.

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc. Sprawa została wyjaśniona - dziś doszedłem, że zamienione były przewody: przewód silnika krokowego podłączony był do czujnika powietrza i odwrotnie. Auto było u mechanika w celu wymiany uszczelki od kolektorów i... widzicie co się stało. Jeszcze raz dziękuję. Auto dalej jak nowe :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.10.2011 o 15:28, ferrit napisał(a):

cytowanie

 

 

Dobre. Taki sam błąd ja zrobiłem właśnie wczoraj jak poskładałem swój silnik po zrobieniu głowicy z tym że nie pisałem bo głupio się przyznawać do tego błędu bo jak można było zamienić czarną wtyczkę z białą. Jak nawet kolorami musiało to pasować czarne do czarnego białe do białego. Tyle że kapłem się po 3 nieudanych próbach i 5 minutach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

No i po co cytujesz skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!