Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie silnika F3R


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane Coupe I phI z 1996, silnik 2.0 8V F3R. Od 2 tygodni taki objaw: jak zapalam zimny silnik, to musze go trzymać nogą na pedale gazu, bo mi gaśnie - obroty falują w granicach 0..1000, ale często (prawie zawsze mi) mi gaśnie w tym momencie jak zbyt mocno spadną. Jeżeli zaraz pojadę, to przy najbliższym skrzyżowaniu mi zgaśnie. Receptą jest najpierw go rozgrzanie 3..4 minuty i potem jazda - wtedy mi nie zgaśnie. Nie gaśnie mi jak jest już ciepły i gorący silnik - wszystko jest OK. Sprawdzałem czujnik temp i jest OK. Zmienia opór. Czyściłem silnik krokowy - nie ma różnicy - czy odłączając od niego przewód powinna nastąpić jakaś zmiana w pracy silnika ? U mnie nic sie nie zmienia. Gdzie dalej szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wartości jednego czujnika temperatury i jest OK (mam tą tabelę). To jest czujnik, którego kabelki są poprowadzone nad przykrywką głowicy. Sam czujnik jest po obudową termostatu. Gdzie jest drugi czujnik ? Cewek, kabli oraz swiec nie sprawdzałem i nie wymieniałem.

 

Dodano: 05 paź 2011 - 20:25

Wymieniłem silniczek krokowy na nowy. Dalej to samo. Gdzie jest 2 czujnik temperatury i ile ma przewodów ? (2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny tylko jest ten z białą wtyczką na 2 piny. Drugi też jest na obudowie termostatu z zielona wtyczka na 3 piny. On jest na zegary nim sobie głowy nie zawracaj.

To że pokazuje ci ze rezystancja pływa to nie znaczy ze musi być ok bo moze się wieszać a objawy masz tak jak ja miałem rok temu.

 

1. Sprawdż czujnik temperatury, po jego wypieciu powinno ci wskoczyć na 900 - 11oo obrotow, jeśli się nie zmienia nic tzn ze on padl lub problem na kablu do ECU.

2. Zmierz cewki, wartości na wejściu i wyjściu.

3. Ostatnio auto na zimnym nie paliło mi bo CPWK padł. Na ciepłym ok a na zimnym lipa.

 

Zmierz te 3 tematy porównaj z "Sam naprawiam".

Co do czujnika temp, to ja swojego testowo oszukiwałem potencjometrem też żeby sprawdzić czy kable ok i ECU dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem ten z białą wtyczką ponownie. Jak go wyjmę, to silnik pracuje tak jak wspominasz coś koło 1000 obr/min. We wtyczkę kabla włożyłem opornik 330 ohm (oznacza to temp 80'C) i nie dało się wcale zapalić zimnego silnika. Oznacza to, że połączenie do kompa jest ok i komputer działa prawidłowo. Faktycznie wyjęcie zielonej wtyczki nic nie zmienia w działaniu silnika. Co ciekawe znalazłem urwany kabel od kondensatora 220uF. Przylutowałem go. W głowicy między świecami jest kolejny czujnik z brązową wtyczką na 2 kable. Podłączenie omomierza nic nie rejestruje. Za co odpowiada ten czujnik ? Dziś rano sprawdzałem - dalej to samo. Jak zmierzyć cewki ? Co to jest CPWK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten czujnik CPWK może mieć wpływ na pracę tylko zimnego silnika?

 

/0cool: jeśli chcesz coś zaakcentować to radzę użyć podkreślenia !

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPWK poprostu mniej pisania.

Przemo? w temacie drugiego wszystko już ok?

 

A w temacie to:

CPWK może bo ECU wie kiedy ma być zapłon/wtrysk (chyba) :)

W każdym bądź razie zmierz rezystancję nie pamiętam ale coś w okolicach 400 ohm musi być. Ja na zimnym musiałem kręcić min 5 minut a czasem 30 minut. Jak był ciepły to palił od razu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Najpierw zmierz, jeśli będzie ok to przeczyść. To ten czujnik nad kołem zamachowym na 2 śruby. Ja brałem z Megane 1.6 o tych samych parametrach ale inne podejście do wtyczki było.

 

Co mogę ci jeszcze podpowiedzieć to zaopatrz się w opalarkę względnie w suszarkę do włosów od matki, żony czy tam kochanki. Jak będziesz miał problem z odpaleniem a będziesz miał czas i mozliwość to poprostu zagrzej cewki. W tamtym roku tak sprawdziłem i miałem padniętą jedną swoją. Potem już było gorzej i auto włączało tryb malucha na 2 garki.

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc. Sprawa została wyjaśniona - dziś doszedłem, że zamienione były przewody: przewód silnika krokowego podłączony był do czujnika powietrza i odwrotnie. Auto było u mechanika w celu wymiany uszczelki od kolektorów i... widzicie co się stało. Jeszcze raz dziękuję. Auto dalej jak nowe :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

 

Dobre. Taki sam błąd ja zrobiłem właśnie wczoraj jak poskładałem swój silnik po zrobieniu głowicy z tym że nie pisałem bo głupio się przyznawać do tego błędu bo jak można było zamienić czarną wtyczkę z białą. Jak nawet kolorami musiało to pasować czarne do czarnego białe do białego. Tyle że kapłem się po 3 nieudanych próbach i 5 minutach.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

No i po co cytujesz skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!