Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pomóżcie zdiagnozować problem. Mianowicie wczoraj w nocy zatrzymałem auto przed przejazdem kolejowym, zostawiłem włączone postojówki i zgasiłem silnik w oczekiwaniu na przejazd pociągu. Po ok. 2 minutach uruchomiłem silnik i od razu zauważyłem, że nie zgasła kontrolka ładowania i podświetlenie zegarów świeci bardzo słabo. Po przegazowaniu kontrolka zgasła (zegary nadal słabo świeciły), lecz po spadnięciu obrotów zapaliła się znowu. Aby się nie zapalała musiałem podczas jazdy utrzymywać obroty minimum 2500. Zegary przy tym świeciły bardzo słabo a światła mijania tak jakby zamiast żarówek były świeczki. Po ok. 7 kilometrach zapaliła mi się kontrolka poduszki a potem ABS-u. Gdy zgasiłem światła mijani i jechałem tylko na postojówkach, kontrolka ABS zgasła. I tak dojechałem do domu, gdzie auto ostatecznie zgasło. Wcześniej nie miałem takich problemów, bo nawet sprawdzałem kilka dni temu z ciekawości ładowanie 14,6 bez obciążenia i 13,7 z obciążeniem.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jeśli alternator to, co w nim dokładnie.

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem wczoraj do akumulatora podczas ładowania go prostownikiem to płyty miały kształt, jaki ma zmoczona tektura falista widziana od krawędzi. Nie bardzo też chciał się dać naładować, ponieważ znamionowo ma 72 amperogodziny a prostownik zaczął go ładować 3 amperami i po pół godzinie wskazał, że akumulator już naładowany (utrzymywał 0.5A). Zostawiłem go tak na 12 godzin a następnie zamontowałem go w samochodzie. Odpalił bez problemu.

Po nagrzaniu silnika sprawdziłem ładowanie. Pomiar pod obciążeniem (światła mijania, wentylator ogrzewania na max, oświetlenie wnętrza) wykazał 14.6V w tendencji spadkowej. Czyli już po ok minucie było 12.7V. Następnie wykonałem pomiar bez obciążenia - 14.1 utrzymywane.

Podejrzewam regulator. Czy słusznie? Ile takie coś kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzany jeszcze może być akumulator.

Warto by było testowo podpiąć inny i na nim sprawdzić napięcia.

Regulator napięcia kosztuje około 50 zł, problem jest tylko z dostępem do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, też miał być walnięty regulator a padł mostek diodowy. Alternator do gruntownego sprawdzenia u fachowca. Nie zaszkodzi też sprawdzić na innym akumulatorze bo zrobisz to sam pod blokiem i zajmie parę minut.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem teraz trochę i niby było wszystko w porządku, aż do tej pory. 10km od domu uruchomiłem auto a kontrolka ładowania nie zgasła. Przegazowanie zgasiło kontrolkę, a po spadnięciu obrotów do biegu jałowego znowu się zapaliła. I tak z trudem wróciłem do domu.

Mam na szczęście sprawny akumulator na podmianę. Zobaczę, co to da i dam znać.

A może to problem słabej masy? Klemy w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!