Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy silniczek krokowy !!!???


djmess

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis postanowilem wyczyścić silniczek krokowy, wyjąłem go i pod czas czyszczenia rozleciał sie tzn. ten "dzióbek" wypadł z silniczka, wsadziłem go jakoś ale teraz falują mi obroty. :ogien: Bede musiał kupić nowy czy taki z alledrogo do czegoś się nadaje nie ukrywam jest tańszy 130zł niż w sklepie;

 

http://www.allegro.pl/item241319233_silnik...egane_clio.html

 

Proszę o pomoc bo autko potrzebne a narazie nie bardzo można gdzieś jechać .

Mam Megane z 2001r 1,4 16V K4J 750. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę tutaj.

Poszukując przyczyny wariowania silnika 1.6 16V wymontowałem silniczek krokowy.

Silniczek był wymieniany z rok temu (przez jakiegoś mechaniora w łodzi) - raczej nie jest oryginalny choć ma na obudowie napis magnetti marelli ale jakoś tak dziwnie odbity...

 

silnikkrokowy1616vdt2.th.jpg

 

zastanawia mnie widok czybka - jest metalowy? Czy taki powinien być? W idziałem w linku wyżej, że jest czarny jakby z tworzywa a może nawet jakis miekki materiał to jest?

 

PS. Ten trzpień jak wykręciłem - trzeba go teraz jakoś ustawić na odpowiednią głębokość - może mi ktoś podać sprawdzony sposób?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czubek w moim silniczku jest identyczny. Mam silniczki Boscha i no name.

Jeżeli cały ten tłoczek daje się wykręcić z obudowy silniczka to znaczy, że jest uszkodzony. On nie ma prawa się obracać względem obudowy.

 

Dobrą metodą na ustawienie wysokości tłoczka jest reset komputera po zamontowaniu silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczek jak wkręcę na miejsce to blokuje go ta sprężynka i wtedy obraca sie lewo, prawo tak o 180 stopni potem jest wyczuwalny opór (ale da sie obrócić po pokonaniu tego oporu)

ewentualnie jak to powinno byc fabrycznie - ma już ustaloną długość - nie reguluje sie jej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość wysunięcia tłoczka reguluje komputer samochodu. To on dając impulsy wsuwa lub wysuwa tłoczek, zależnie od składu mieszanki na biegu jałowym.

Sruba przy tłoczku ma wyfrezowany rowek (wzdłuż osi) Współpracuje on z klinem w otworze obudowy. To powoduje, że tłoczek może się tylko i wyłącznie poruszać osiowo. Bez obrotu. To wewn. obudowy silniczka jest obracająca sie pod wpływem impulsów elektrycznych nakrętka, dająca tłoczkowi ruch posuwysty.

Jeżeli tłoczek daje się obracać o 180st to jest uszkodzony. Max obrót to tylko luz pomiędzy kołeczkiem a rowkiem, czyli może z 1st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zaryzykuję chyba kupno nowego - tu w italii raczej tylko serwis (zwłaszcza w tym rejonie gdzie mieszkam) okrutnie nic tu kupic nie można jak na wsi.

Ile takie coś u nas w Polsce + - kosztuje (tu po przeliczeniu na eur powinno byc podobnie) Za swiece tu płaciłem w serwissie po 9 eur czyli 33 - 34zł/sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce kupić można jednak taniej. Orginał w ASO pewnie będzie kosztował podobną kasę, jednak można kupić zamiennik za 70zł. Moze poszukaj na Allegro kogoś kto wyśle silniczek poleconym za granicę.

Swoją drogą, te silniczki robi reż Magnetti Marelli, więc w Italii powinieneś coś takiego zdobyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astanawia mnie widok czybka - jest metalowy? Czy taki powinien być? W idziałem w linku wyżej, że jest czarny jakby z tworzywa a może nawet jakis miekki materiał to jest?

U mnie jest z twardej gumy lub miękkiego plastiku (ten czubek). Raczej posiadam oryginalny silniczek krokowy. Zawór dociska do plastikowej obudowy, więc nie widzę potrzeby dlaczego miałby być z metalu- no chyba, że ma powodować nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się to ustojstwo sprawdzić czy działa jak nalezy bo to że cos robi to tak tylko, że to czy mi zacinają się obroty zazwyczaj wysokie to kwestia że temu szwankuje cos i nie domyka?

 

PS Może by admin skleił ten temat z tym:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4068

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czubek najczęściej jest jednak metalowy. wpisz sobie w Allegro "krokowy" i pooglądaj zdjęcia. Ja miałem w reku trzy sztuki, w tym dwa orginalne. Wszystkie były metalowe. Ten czubek prawie nigdy nie zamyka dostępu powietrza całkowicie bo silnik by zgasł. Szczelina jest zawsze a silniczek tylko reguluje jej wielkość, zatem nie musi byc to działać jak super szczelny zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasami metalowe tłoczki nie są stosowane w Oplach i sprzedawcy informują, że silniczki pasują do tego i tego. Moje doświadczenia opieram tylko na 1,6 16V (K4M700).

W moim silniku tłoczek jest czarny z miękkiego plastiku lub twardej gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!