Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy silniczek krokowy !!!???


djmess

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis postanowilem wyczyścić silniczek krokowy, wyjąłem go i pod czas czyszczenia rozleciał sie tzn. ten "dzióbek" wypadł z silniczka, wsadziłem go jakoś ale teraz falują mi obroty. :ogien: Bede musiał kupić nowy czy taki z alledrogo do czegoś się nadaje nie ukrywam jest tańszy 130zł niż w sklepie;

 

http://www.allegro.pl/item241319233_silnik...egane_clio.html

 

Proszę o pomoc bo autko potrzebne a narazie nie bardzo można gdzieś jechać .

Mam Megane z 2001r 1,4 16V K4J 750. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę tutaj.

Poszukując przyczyny wariowania silnika 1.6 16V wymontowałem silniczek krokowy.

Silniczek był wymieniany z rok temu (przez jakiegoś mechaniora w łodzi) - raczej nie jest oryginalny choć ma na obudowie napis magnetti marelli ale jakoś tak dziwnie odbity...

 

silnikkrokowy1616vdt2.th.jpg

 

zastanawia mnie widok czybka - jest metalowy? Czy taki powinien być? W idziałem w linku wyżej, że jest czarny jakby z tworzywa a może nawet jakis miekki materiał to jest?

 

PS. Ten trzpień jak wykręciłem - trzeba go teraz jakoś ustawić na odpowiednią głębokość - może mi ktoś podać sprawdzony sposób?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czubek w moim silniczku jest identyczny. Mam silniczki Boscha i no name.

Jeżeli cały ten tłoczek daje się wykręcić z obudowy silniczka to znaczy, że jest uszkodzony. On nie ma prawa się obracać względem obudowy.

 

Dobrą metodą na ustawienie wysokości tłoczka jest reset komputera po zamontowaniu silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczek jak wkręcę na miejsce to blokuje go ta sprężynka i wtedy obraca sie lewo, prawo tak o 180 stopni potem jest wyczuwalny opór (ale da sie obrócić po pokonaniu tego oporu)

ewentualnie jak to powinno byc fabrycznie - ma już ustaloną długość - nie reguluje sie jej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość wysunięcia tłoczka reguluje komputer samochodu. To on dając impulsy wsuwa lub wysuwa tłoczek, zależnie od składu mieszanki na biegu jałowym.

Sruba przy tłoczku ma wyfrezowany rowek (wzdłuż osi) Współpracuje on z klinem w otworze obudowy. To powoduje, że tłoczek może się tylko i wyłącznie poruszać osiowo. Bez obrotu. To wewn. obudowy silniczka jest obracająca sie pod wpływem impulsów elektrycznych nakrętka, dająca tłoczkowi ruch posuwysty.

Jeżeli tłoczek daje się obracać o 180st to jest uszkodzony. Max obrót to tylko luz pomiędzy kołeczkiem a rowkiem, czyli może z 1st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zaryzykuję chyba kupno nowego - tu w italii raczej tylko serwis (zwłaszcza w tym rejonie gdzie mieszkam) okrutnie nic tu kupic nie można jak na wsi.

Ile takie coś u nas w Polsce + - kosztuje (tu po przeliczeniu na eur powinno byc podobnie) Za swiece tu płaciłem w serwissie po 9 eur czyli 33 - 34zł/sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce kupić można jednak taniej. Orginał w ASO pewnie będzie kosztował podobną kasę, jednak można kupić zamiennik za 70zł. Moze poszukaj na Allegro kogoś kto wyśle silniczek poleconym za granicę.

Swoją drogą, te silniczki robi reż Magnetti Marelli, więc w Italii powinieneś coś takiego zdobyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astanawia mnie widok czybka - jest metalowy? Czy taki powinien być? W idziałem w linku wyżej, że jest czarny jakby z tworzywa a może nawet jakis miekki materiał to jest?

U mnie jest z twardej gumy lub miękkiego plastiku (ten czubek). Raczej posiadam oryginalny silniczek krokowy. Zawór dociska do plastikowej obudowy, więc nie widzę potrzeby dlaczego miałby być z metalu- no chyba, że ma powodować nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się to ustojstwo sprawdzić czy działa jak nalezy bo to że cos robi to tak tylko, że to czy mi zacinają się obroty zazwyczaj wysokie to kwestia że temu szwankuje cos i nie domyka?

 

PS Może by admin skleił ten temat z tym:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4068

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czubek najczęściej jest jednak metalowy. wpisz sobie w Allegro "krokowy" i pooglądaj zdjęcia. Ja miałem w reku trzy sztuki, w tym dwa orginalne. Wszystkie były metalowe. Ten czubek prawie nigdy nie zamyka dostępu powietrza całkowicie bo silnik by zgasł. Szczelina jest zawsze a silniczek tylko reguluje jej wielkość, zatem nie musi byc to działać jak super szczelny zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasami metalowe tłoczki nie są stosowane w Oplach i sprzedawcy informują, że silniczki pasują do tego i tego. Moje doświadczenia opieram tylko na 1,6 16V (K4M700).

W moim silniku tłoczek jest czarny z miękkiego plastiku lub twardej gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!