Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Katalizator


mloda1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś dowiedziałam się że mam do wymiany katalizator bo jest cały wysypany i pytanko moje brzmi gdzie znajduje się sonda lambda w kolektorze czy katalizatorze? Jeżeli w katalizatorze to nie będę mogła wspawać rury do środka i mieć spokóju z zakupem nowego za 600 zł. Dodam że mam instalację gazową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dobrze ale czy to nie zaszkodzi LPG słyszałam że to źle na to działa. Znasz się na tym????????? a ogólnie to mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcie odnośnie tej sondy zawsze będę więcej wiedziała.

 

Dodano: 07 paź 2011 - 21:59

jeszcze jedna sprawa za kolektorem a przed katalizatorem chyba tak mi się wydaje!!!

 

Dodano: 07 paź 2011 - 22:01

Czy mogę włożyć strumiennicę żeby ciszej chodziła po wyjęciu kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klik

Na tej aukcji jest wkręcona sonda. Ta puszka, to właśnie katalizator. Góra tej rury wchodzi do kolektora, ten z kolei jest przykręcony z przodu silnika.

nie zaszkodzi LPG

Nie zaszkodzi. Generalnie jest ona tylko używana do regulacji instalacji LPG (przy sekwencyjnej instalacji). Później może ona być nawet nie podpięta pod komputer gazu.

strumiennicę

Poczytaj o argumentach za i przeciw, i zdecyduj, czy chcesz ją mieć. Na forum jest temat o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest ona tylko używana do regulacji instalacji LPG (przy sekwencyjnej instalacji).

Sonda, jeśli nie jest założony jakiś emulator, pracuje cały czas korygując skład mieszanki, także nie służy tylko do regulacji.

Problem był by gdyby była sonda za katem bo wtedy, w momencie wywalenia kata, komputer będzie sygnalizował awarię katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, przy pracy na LPG, jest tak jak napisałem. Przy pracy na benzynie, jak najbardziej się z Tobą zgodzę.

Zauważ, że mloda1988 na silnik 8V z jedną sondą, tak więc nie ma mowy o żadnym emulatorze. Wtedy były by problemy z pracą na benzynie.

Podczas regulacji ustawia się tylko odpowiednie czasy wtrysku (na podstawie wskazań z sondy) i tyle. Dalej już może być odpięta (zaznaczam, że tylko podczas pracy na LPG). Krzywa wykresu jest aproksymowana i małe wahania z odczytów sondy nie są brane pod uwagę a dokładniej, w wykresie nic nie zmieniają). Oczywiście z czasem mapy się rozjadą (jest kilka czynników na to wpływających, ale nie o tym jest temat) i znów należy wykonać regulację.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik sekwencyjny współpracuje ze sterownikiem benzynowym i na podstawie sygnałów wysyłanych do wtryskiwaczy benzynowych (lub w bardziej rozwiniętych wersjach sygnałach z OBD) odpowiednio steruje wtryskiwaczami gazowymi.

Gdyby było jak piszesz to cała idea sekwencji można by do piachu wrzucić.

 

Tak na szybko wyszperałem.

Zasada działania systemu Akme oparta jest na pracy wtrysku benzyny – oddzielnie i niezależnie dla każdego kanału. W każdym momencie pracy systemu wykorzystywana jest strategia podawania paliwa sterownika benzynowego. Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi, które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na zmianę warunków zewnętrznych.

Źródło

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko się zgadza. Ale aby było tak kolorowo, jak w tej ulotce, to nie potrzebna by była ręczna regulacja.

Nie wiem, czy kiedyś regulowałeś mapę LPG...

Już po chwili od momentu rozpoczęcia zbierania odczytów, komputer LPG aproksymuje wykres. Wielu gaziarzy w tym momencie kończy regulację (fachman, który u mnie instalował LPG właśnie tak zrobił). Części z nich nawet nie chce się podpinać komputera pod sondę na stałe. Wpinają rozgałęźnik sygnału pod sondę, drugi koniec pod komputer LPG. Popełniają pseudo regulację i odpinają ten rozgałęźnik. Ludzie są zadowoleni, że mają gaz, gaziarz że się nie spracował i zarobił. I jakoś te auta im jeżdżą. Jak jeżdżą, można poczytać w sieci ("dziwnym" zbiegiem okoliczności, takie osoby tylko narzekają na LPG).

PS-komputer gazu nie zgłupieje po odpięciu sondy lambda od niego (nie odpinając jej od komputera auta), w przeciwieństwie do odpięcia jej od komputera auta.

Zakończmy już ten OT (chyba, że chcesz go kontynuować, to przejdźmy na PW).

mloda1988. Wszystko za sondą lambda, to prawie całkowicie komfort podróży (tłumiki redukujące hałas) oraz ekologia (katalizator).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Szykuje mi się za tydzień wyjazd 580 km w jedną stronę i nie chciałabym zostawić tego kata nie zrobionego i kwiczeć na drodze jakby mi czasem odpadł bo dowiedziałam się że jest z nim gorzej niż mówiono mi na początku pęknięcia blachy przy kacie i obluzowany. Jeszcze raz dziękuję :)

Edytowane przez mloda1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!