Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Burczenie/dzwonienie, zapach paliwa


_Big_Mac_

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Od jakiegoś czasu z komory silnika dobiega uciążliwe burczenie/dzwonienie, jakby coś metalowego rezonowało razem z obrotami. Szczególnie słychać to na zimnym silniku, po rozgrzaniu już mniej. Próbowałem to zlokalizować "na ucho" i chyba dobiega spod okolic paska klinowego albo bloku silnika. Raczej bliżej strony pasażera niż kierowcy, ale to tak pi razy drzwi :)

Czasami też słychać buczenie, szczególnie wyraźne w okolicach 2500 rpm (na ciepłym silniku).

 

W dodatku na postoju i przy wolnej jeździe w kabinie czuć benzyną.

 

Czy symptomy brzmią znajomo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie może być spowodowane pękniętym kolektorem wydechowym. Wskazuje również na to zapach benzyny (bardziej powiedziałbym, że spalin). Możliwe też jest, że skończyła się uszczelka pod tym kolektorem.

Dzwonić może np. osłona kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie w aucie, jest on od drugiej strony silnika (patrząc od przodu). Nie jestem pewny, czy w Twoim aucie jest osłona kolektora. Niech ktoś obeznany z tym silnikiem się wypowie. Jeżeli jest osłona, trzeba ją odkręcić.

Na zimnym silniku uruchom auto i ręką objedź w okolicach kolektora. Jak poczujesz, że coś dmucha Tobie na rękę, oznacza to nieszczelność. Zewnętrzną stroną dłoni szybciej wyczujesz. Jeżeli wyczujesz dmuchanie, trzeba będzie ściągać kolektor. Albo do spawania/wymiany, albo do zmiany uszczelki pod nim.

Puszczać może jeszcze uszczelnienie/mocowanie kolektora z katalizatorem.

Pamiętaj, że już kilka chwil po uruchomieniu silnika, kolektor zacznie być gorący, tak więc uważaj, żeby się nie poparzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko, ale jakby jakby wleźć pod auto i świecić latarką, może coś tam zobaczy. Wszystko zależy gdzie było by to pęknięcie. Może jest na uszczelce, ale i tak trzeba dużo rozkręcać. Nie mniej mając, jakie takie pojęcie o mechanice i dobre klucze, nasadowe z przedłużkami da się tam dostać i wyjąć kolektor.

Trzeba się trochę będzie pogimnastykować bo niektóre śruby trzeba odkręcić z dołu inne z góry, lepszy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz o co tam chodzi. Może masz gdzieś w pobliżu jakiś najazd? Na 100% "fachowiec" będzie kręcił nosem, te silniki słyną z tego, że czasami trudno wykręcić śruby mocowania kolektora i I-go odcinka wydechu. Na 100% powie Ci, że może pourywać szpilki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam najazd w okolicy

 

Dodano: 28 paź 2011 - 23:21

Wreszcie miałem czas oddać do mechanika, powiedział, że łącznik między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest padnięty, mieliście rację ;)

 

Ale nie byli w stanie na miejscu naprawić i mnie odesłali do speca od wydechów. Po długim weekendzie podjadę i dam do naprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!