Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju i filtrów ?


arta79

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule, temat bardzo znany tyle że zaznaczę że poruszam się po UK i spadki temperatur nie są aż takie jak w Polsce. Samochód to Megane 1.6 benzyna z 2004 wersja cabrio z wyjątkowo niskim przebiegiem bo na tą chwilę mam 22.000 mil czyli troszkę ponad 33.000 kilometrów. Ostatni serwis był robiony przy około 17.000 cach. Następny miał być przy 33.000 mil ale poprzedni właściciel przez dwa lata zrobił 5.000 mil :) no to wiadomo olej nie zmieniany był przez ten okres. Dziś znajomy wykasował mi kontrolkę serwisową. No to wyskoczyło że za następne 18.000 mil serwis.

 

Prosił bym o poradę co do oleju i filtrów, czy warto wymieniać filtr paliwa i gdzie go znajdę w tej wersji z tego co widziałem to jest gdzieś z tyłu, czy Mobil 1 5w 30 będzie porządku ??

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć a czy ta starsza formuła tego mobil 1 od nowszej czymś się różni czy to tylko chwyt reklamowy i nowe opakowanie??

 

Czy warto stosować dodatki do paliwa i jak często ??

 

I jeszcze jedno pytanie, zauważyłem że moje Megane pali strasznie dużo w mieście, ostatnio komputer pokazywał już tak niskie liczby jak 27 mil na galon czy to bardzo dużo ?? Jak wybrałem się na morze to zrobiłem prawie 300km w dwie strony spalanie zmieniło przy powrocie 40 mil na galon. Znowu jazda po mieście no i spalanie roście z dnia na dzień znaczy tak komputer pokazuje. Czy to normalne w Megane że komputer pokazuje z takim opóźnieniem czy może potrzebował żeby go przegonić po trasie ??

 

Dodano: 16 paź 2011 - 13:36

Nikt nie jest w stanie napisać mi jaki powinienem zastosować olej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowiada dla tego, że nie popieramy lenistwa.

O olejach, filtrach i wymianach jest obszerny oddzielny temat, tam dowiesz się co jest polecane.

Ja stosuje zasadę wymiany oleju co 10- 15 tys km lub co rok i zawsze razem z wymiana filtra.

pozostałe filtry także przynajmniej raz do roku. To groszowe koszty w porównaniu z możliwymi następstwami oszczędzania na filtrach.

Dodatki do paliwa??? Raczej niepotrzebne nawet u nas, gdzie paliwo jest gorszej jakości jak na zachodzie. Tym bardziej w przypadku silnika z takim przebiegiem. Nie warto.

(także opisane na forum, tylko poszukać i czerpać info garściami)

Co do spalania, jest to normalne, że komputer to tak widzi. Jazda miejska jest bardziej paliwożerna, a przynajmniej komputer tak to przelicza. Jak wyskoczyłeś w trasę, to średnia zużycia się zmniejszyła w jego ocenie. Teraz znowu będzie rosła.

Czy dużo pali czy mało, nie będę się wypowiadał bo nie chce mi się przeliczać tych " głupawych anglijskich" jednostek na znormalizowane i stosowane w Europie.

Skoro Tobie nie chciało się tego na litry na kilometry przeliczyć, to ja tym bardziej nie mam takiej ochoty.

Zresztą jak już to przeliczysz to też poszukaj tematu o spalaniu, jest kilka, niektóre nawet zamknięte ale dostępne do wglądu.

Reasumując, wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania już na forum są udzielone, nim jeszcze te pytania postawiłeś. W związku z tym ten temat ZAMYKAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!