Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokra cewka, jak wysuszyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prawdopodobnie w wyniku mycia samochodu myjka ciśnieniowa woda dostała się do jednej z cewek. Wykręciłem wszystkie cewki, jedna z nich była mokra (prawa patrząc na silnik). Szmatką osuszyłem cewkę oraz gniazdo, w które wchodzi. Przejechałem się w celu sprawdzenia, jednak samochód nadal przerywał przy przyspieszaniu (takie były pierwotne objawy). Wyciągam tą samą cewkę, a ona znowu mokra. Stąd moje pytanie: jak osuszyć dobrze to gniazdo? Tam prawdopodobnie zgromadziło się dość dużo wody.

 

pozdrawiam,

Łabędź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, spróbuję, gdy zajdzie potrzeba. Wyjąłem cewkę i zostawiłem puste gniazdo na ciepłym silniku. Cewkę wyciągam już suchą, ale wyczuwam jeszcze delikatne szarpnięcia. Mam natomiast inne pytanie:

 

Czy cewka psuje się powoli (długotrwały, postępujący proces) czy pada i natychmiast przestaje działać? Od jakiegoś roku obserwuję lekkie trzęsienie się silnika przy konkretnych obrotach (jakieś 1000-1200 obr./min.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja miałem podobne objawy. tzn silnik przerywał przy zwiększaniu obrotów. Jednak od wczoraj nie da sie jechac, bo z kazdym nacisnieciem pedalu gazu, silnik sie dlawi i gasnie.

Mamy pytanie czy to sa objawy walniętych cewek czy gdzie indziej tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Podepnę sie pod temat. Jakeś 3 miesiące temu jak byłem w PL na wakacjach w nocy była ogromna burza obfita w deszcz. Auto stało pod dość sporą górkę. Rano musiałem jechać do sklepu i po przejechaniu 2km auto zaczęło się dusić, straciło na mocy, z tłumika było czuć benyzne. Mam w Polsce rodzinnego mechanika ale ten już był spakowany na wyjazd nad polskie morze (też scenic'iem)więc nie miał czasu na to patrzeć. Zadzwonił do kolegi 3domy obok że przyjade bo coś się dzieje z autem, a ja za 2 dni mam wracać do Czech. Wiec pojechałem. Wykręcili świece i też ta pierwsza jak u kolegi w pierwszym poście mokra. Na świecach sie zrobił dziwny biały szlam. Cewki wysuszyli, komry na świece wyczyścili, dali nowe świece i auto jak "nowe". Parę dni temu pojechałem na automatyczną myjnie i po wyjechaniu i ujechaniu może 1 km to samo. Więc już wiedziałem co robić, Znowu 1 cewka mokra przy gumie co nachodzi na świecę. Wysuszyłem i jest OK. Nie wiecie którędy a woda się tam dostaje? Sprawdzałem wyciszenie silnika pod oknem i jest suche. Następna sprawa. Miesiąc temu złapałem gume. Wyciągam zapasówkę i była do połowy zalana wodą. Macie może jakiś rysunek na któym będą pokazane kanały odprowadzające wodę? Coś się gdzieś przytkało. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw, którędy woda dostaje się pod maskę.

Co do wody dostającej się do cewek, znalazłem w sieci rady w stylu: założenie oringów kupionych w sklepie z częściami do traktorów :) Mój samochód (sprowadzony z Włoch) miał cewki uszczelnione silikonem. Przy ostatniej wymianie świec mechanik usunął stary silikon i nie uszczelnił ponownie - stąd nagle u mnie pojawił się ten problem.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje. Ja mam nadkola i plastiki pod silnikiem. Wszystko org. Normalnie nawet przy większym deszczu nie ma problemu. Wydaje się mi jednak że mam coś zapchane (kanaliki) bo w bagażniku też sie zbiera woda. Najlepsze jest to, że cała wykładzina w bagażniku jest sucha. Dopiero ta gąbka pod jest troche mokra za siedzeniem z tyłu. Co do cewek. Nad tą mokrą cewka jest śrubka która czyma dwa plastikowe kryty. Patrzyłem czy aby jej ktoś nie przykręcił przez karoserie ale nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wody w bagazniku, to sprawdź odpływy szyberdachu jeśli posiadasz.

Przypomniało mi się jeszcze, że w jajku (jajko to wersja I, wersja II to kanciok :) chlupotała mi woda, dopiero demontaż plastików podszybia pokazał mi, że miałem tam pokaźne jezioro, polecam sprawdzić i ewentualnie przeczyścić kanały odpływowe przy podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Co do wody w bagazniku, to sprawdź odpływy szyberdachu jeśli posiadasz

WŁaśnie posiadam 2 szyberdachy. Gdzie są te odpływy? Jeszcze jedno. Zauważyłem że ostatnio starczy troche wilgoci na zewnątrz i mam zaparowane wszystkie okna dookoła. Pomaga dopiero włączenie nawiewu przedniej szyby przy którym automatycznie sie włącza klima. Gdzie szukać odpływów od szyberdachu? Ale tu już chyba temat do innego działu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!