Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli Varta to Blue, Black to taki raczej wyrób pod markety.

Sprawdź, czy gdzieś w okolicy nie będzie Autoparta/Tuborga, albo Bannera.

Dobre akumulatory robi też Loxa, ale są do znalezienia tylko w wyspecjalizowanych sklepach (chociaż IMHO to plus).

http://www.akubiz.biz/artykul,263,swiat-akumulatorow-i-emotopl-prezentuja-test-konsumencki-akumulatorow-rozruchowych-74ah-do-82ah

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To francuskie auto i jak bedzie potrzebować mocy to samo zwiększy napięcie ładowania. ;)

To takie tere fere kuku. Ja od 16 lat w megance mam aku 44Ah (oczywiście nie stale ten sam) i też chodzi po 5-6 lat. Jak już to szukaj akumulatora z korkami dostępu do cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onifer najlepiej kupić najcięższy. Osobiście polecam Centrę Plus. Szukaj akumulatorów nie marketach czy sklepach motoryzacyjnych (tam są tak zwane leżaki), tylko w sklepach/punktach, które sprzedają tylko i wyłącznie akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z racji ubogiej oferty w miejscu zamieszkania oraz ograniczonej gotówki wybór ostateczny tylko z tych 5 poniższych:

 

1. Varta Black 45Ah 400A- 149 zł

2. Bosch S3 45Ah 400A- 155 zł

3. Nordstar 50Ah 420A- 139 zł (produkcja Sznajder)

4. Jenox Classic 50Ah 470A- 164 zł

5. Jenox Gold 46Ah 470A- 160 zł

6. Fireball 50Ah 420A- 169 zł (produkcja Westa)

 

A tak już poza marką, lepiej nabyć akumulator 50Ah 420A, czy 45Ah 450A?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja odrobinkę ułatwię to zadanie, gdyż powiem, że Varta Black 45Ah 400A = Bosch S3 45Ah 400A. Te akumulatory najprawdopodobniej powstają na tej samej linii produkcyjnej.

 

A tak już poza marką, lepiej nabyć akumulator 50Ah 420A, czy 45Ah 450A?

Ten drugi jest nieco bardziej "wysilony" niż ten pierwszy. Z tego co wiem, bardziej wysilone akumulatory mają delikatniejszą konstrukcję, a co za tym idzie, są bardziej podatne na uszkodzenia. Ale to tylko teoria. Dodam tylko, że moje aku ma tylko 360 A prądu rozruchowego (41 Ah) i auto pali od "strzała".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ostatecznie zostają do wyboru:

 

1. Fireball 50 Ah 420A 169 zł lub Jenox 55Ah 470A- 157 zł

2. Fireball 45 Ah 390A 139 zł lub Varta Black 45Ah 400A - 155 zł

 

W przypadku wariantu z mocniejszym akumulatorem chyba Fireball i Jenox są na podobnym poziomie.

Co do 45Ah czy warto dokładać te 15 zł do Varty? Dalej mam wątpliwości czy 45Ah nie będzie zbyt mało pojemny do silnik 1.4 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich zmianach w Jenoxie, warto kupować ich akumulatory, jeżeli są z bieżącej produkcji (czyli wyprodukowane w tym roku).

Od czasu przejęcia przez ZAPa jakość poszła do góry.

To ja odrobinkę ułatwię to zadanie, gdyż powiem, że Varta Black 45Ah 400A = Bosch S3 45Ah 400A. Te akumulatory najprawdopodobniej powstają na tej samej linii produkcyjnej.

W wielu testach Varta wypada lepiej niż Bosch z tej samej grupy modelowej.

Czekam na artykuł o tym na portalu AkuBiz.biz, bo mają poruszyć ten wątek.

Jeżeli chodzi o produkcję akumulatorów, to nasi producenci naprawdę robią świetną robotę i warto w tym zakresie wspierać nasz przemysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.

Mam pytanie czy może ktoś sprawdzić akumulator o jakich parametrach był montowany seryjnie przez producenta w megane I ph II 1999rok 8V 1,4e. Chciałbym zamontować taki co by go alternator w pełni ładował. Prośba do kolegi onifer o opinie o aku Jenox Classic 55Ah 470A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja nie polecam Boscha S3 45Ah (400A)po 3 latach skończył się.Rozrusznik kręci nim bardzo wolno i auto nie jest w stanie odpalić jak jest temperatura w -. Po naładowaniu go prostownikiem podziała ale do pierwszych mocniejszych mrozów (-10) i już słychać że po całej nocy stania jest słaby.Zamieniłem na inny Kagera z Renault 19 mocniejszy i jest jak na razie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!