Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdz wtrysk , sprawdz układ wydechowy. Proszę o pomoc !


zzoollzzoott

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane Karman 2006r 1.9DCI 90Tyś km

 

Po gwałtownym ruszeniu ze świateł na 1 , 2 , 3 biegu wyskoczył mi błąd na kompie (kluczyk + sprawdz wtrysk) i auto straciło na mocy...

 

Następnego dnia , błąd znikł jednak auto dalej " zamulało "

 

Jezdziłem tak z tym 3dni i czułem że auto coraz bardziej traci na mocy aż samochodem stanąłem... Próbowałem auto odpalic z 6-10razy (odpalało ale zaraz gasło) , w dodatku po kilku krotnej próbie odpalenia jakiś przewód gumowy z ciśnieniem ciepłego powietrza który idzie do katalizatora ??? strzelił... Jednak wtedy gdy przewód został uszkodzony samochód nie gasł... Ale na obroty dalej nie chciał wchodzic...

 

Wąż został zrobiony , jednak samochód ciężko odpala , pochodzi z 3-4sek i zaraz zgaśnie... Na kompie świeci ( kluczyk+ sprawdz wtrysk oraz sprawdz układ wydechowy)

 

Nie wiem za co sie zabrac , prosze bardzo o pomoc ! Sad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam meganke 1,9 dci 130 2006r. też często wyświetla się komunikat spr.wtrysk i brakuje mocy.ale wystarczy auto zgasic i odpalic auto i błąd znika .słyszałem że to wina paliwa złej jakości ale tankowałem już prawie wszędzie (statoil,orlen,BP,schell,tesco,lotos) i niema reguły raz sie zapala a raz nie.więc już sam niewiem jaka jest przyczyna tego błędu. może ktoś podpowie.

 

od czego jest ten czujnik FAP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o komunikat "sprawdź wtrysk" faktycznie w początkowym okresie wystarczyło zgasić silnik i po ponownym odpaleniu komunikat znikał. Jednak wystarczyło przekroczyć 3.500 obrotów lub jechać około 150 km komunikat ponownie się załączał. Po wizycie u mechanika okazało się, że należy wymienić czujnik ciśnienia doładowania. Po wymianie komunikat poszedł w zapomnienie. Wymieniłem na oryginalną używkę. Co do FAB podejrzewam, że chyba najlepszym rozwiązaniem jest pojechać na clipa. Być może FAB zabity jest sadzą i z tego powodu masz problemy. Zgadywać na odległość nie będę ale może w ten sposób nie pójdziesz w większe koszty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego świeci mi się CHECK , nie wiem co teraz mam zrobic...

 

KORSARZ , tobie też CHECK się świecił ??

 

 

 

 

Hmmmmmmm , mysle jeszcze czy cos z sonda lambda by nie było...

Edytowane przez zzoollzzoott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Próbowałem zadać to pytanie w innym dziale lecz nie otrzymałem odpowiedzi, dlatego przeniosłem ten post tutaj. Posiadam Megane II 1.9 dci. Wymieniałem samodzielnie zestaw chłodnic. Zbyt słabo dokręciłem obejmę węża intercoolera. Wczasie jazdy wąż łączący intercooler i turbinę został wydmuchany. W wyniku rozszczelnienia obwodu doładowania powietrza silnik stracił moc, zaczeło świstać,szumieć, mimo to jazda była kontynuowana. Po około 30 kilometrach silnik zgasł. Kilkunastokrotnie próbowałem uruchamiać silnik. Przy próbie uruchomienia silnik zapala na kilka sekund i gaśnie. Pali się pomarańczowa kontrolka układu oczyszczania spalin i serwisu. Na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojawiają sie komunikaty "Sprawdź wtrysk" i "Sprawdź układ oddechowy". Diagnostyka wykazuje błąd: "Błąd czujnika ciśnienia wylotowego" Mechanik sprawdził układ wtrysku paliwa, wszystko jest OK. Czy to możliwe, że po przejechaniu tak krótkiego dystansu tak został zapchany FAP, że nie można uruchomić silnika ? Czy może przyczyną jest uszkodzona turbina?

lapka2.gif

Tamten temat został usunięty!

Przeczytaj sobie co mówi Regulamin w pkt. 4.1, 4.2 i 5.17

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że błąd dotyczył czujnika ciśnienia powietrza WYLOTOWEGO? Może DOLOTOWEGO (czujnik ciśnienia doładowania, który może być zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego - u mnie tak jest)? Pierwszego nie kojarzę, ale drugi znajduje się na rurze za intercoolerem. Skoro było rozszczelnienie na chłodnicy powietrza to właśnie ten czujnik mógł zgłosić błąd (zbyt małe ciśnienie). Nie wiem niestety czy miałoby to wpływ na odpalanie. Poczytaj o tym czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który sprawdzał błedy stwierdził, że błąd " Czujnik ciśnienia wylotowego" dotyczy pomiaru różnicy ciśnień na FAP-ie. Rozszczelnienie układu dolotowego powietrza na pewno powoduje szybsze zapychanie FAP-a, lecz czy jest to możliwe po przejechaniu 30 km ? Moja Meganka ma przebieg 170 tys. km .Zgodnie z instukcją serwisową FAP powinien zostać wymieniony przy 165 tys. km, więć należy przpuszczać, że nie był w najepszym stanie.

Czy rozszczelnienie układu i dopływ niefiltrowanego powietrza może uszkodzić turbinę w tak krótkim czasie?

 

Dodano: 01 gru 2011 - 13:41

Problem został rozwiązany. Przyczyną gaśnięcia silnika był całkowicie zapchany FAP. Po odłączeniu filtru silnik zaskoczył i nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!