Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdz wtrysk , sprawdz układ wydechowy. Proszę o pomoc !


zzoollzzoott

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megane Karman 2006r 1.9DCI 90Tyś km

 

Po gwałtownym ruszeniu ze świateł na 1 , 2 , 3 biegu wyskoczył mi błąd na kompie (kluczyk + sprawdz wtrysk) i auto straciło na mocy...

 

Następnego dnia , błąd znikł jednak auto dalej " zamulało "

 

Jezdziłem tak z tym 3dni i czułem że auto coraz bardziej traci na mocy aż samochodem stanąłem... Próbowałem auto odpalic z 6-10razy (odpalało ale zaraz gasło) , w dodatku po kilku krotnej próbie odpalenia jakiś przewód gumowy z ciśnieniem ciepłego powietrza który idzie do katalizatora ??? strzelił... Jednak wtedy gdy przewód został uszkodzony samochód nie gasł... Ale na obroty dalej nie chciał wchodzic...

 

Wąż został zrobiony , jednak samochód ciężko odpala , pochodzi z 3-4sek i zaraz zgaśnie... Na kompie świeci ( kluczyk+ sprawdz wtrysk oraz sprawdz układ wydechowy)

 

Nie wiem za co sie zabrac , prosze bardzo o pomoc ! Sad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam meganke 1,9 dci 130 2006r. też często wyświetla się komunikat spr.wtrysk i brakuje mocy.ale wystarczy auto zgasic i odpalic auto i błąd znika .słyszałem że to wina paliwa złej jakości ale tankowałem już prawie wszędzie (statoil,orlen,BP,schell,tesco,lotos) i niema reguły raz sie zapala a raz nie.więc już sam niewiem jaka jest przyczyna tego błędu. może ktoś podpowie.

 

od czego jest ten czujnik FAP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o komunikat "sprawdź wtrysk" faktycznie w początkowym okresie wystarczyło zgasić silnik i po ponownym odpaleniu komunikat znikał. Jednak wystarczyło przekroczyć 3.500 obrotów lub jechać około 150 km komunikat ponownie się załączał. Po wizycie u mechanika okazało się, że należy wymienić czujnik ciśnienia doładowania. Po wymianie komunikat poszedł w zapomnienie. Wymieniłem na oryginalną używkę. Co do FAB podejrzewam, że chyba najlepszym rozwiązaniem jest pojechać na clipa. Być może FAB zabity jest sadzą i z tego powodu masz problemy. Zgadywać na odległość nie będę ale może w ten sposób nie pójdziesz w większe koszty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego świeci mi się CHECK , nie wiem co teraz mam zrobic...

 

KORSARZ , tobie też CHECK się świecił ??

 

 

 

 

Hmmmmmmm , mysle jeszcze czy cos z sonda lambda by nie było...

Edytowane przez zzoollzzoott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Próbowałem zadać to pytanie w innym dziale lecz nie otrzymałem odpowiedzi, dlatego przeniosłem ten post tutaj. Posiadam Megane II 1.9 dci. Wymieniałem samodzielnie zestaw chłodnic. Zbyt słabo dokręciłem obejmę węża intercoolera. Wczasie jazdy wąż łączący intercooler i turbinę został wydmuchany. W wyniku rozszczelnienia obwodu doładowania powietrza silnik stracił moc, zaczeło świstać,szumieć, mimo to jazda była kontynuowana. Po około 30 kilometrach silnik zgasł. Kilkunastokrotnie próbowałem uruchamiać silnik. Przy próbie uruchomienia silnik zapala na kilka sekund i gaśnie. Pali się pomarańczowa kontrolka układu oczyszczania spalin i serwisu. Na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojawiają sie komunikaty "Sprawdź wtrysk" i "Sprawdź układ oddechowy". Diagnostyka wykazuje błąd: "Błąd czujnika ciśnienia wylotowego" Mechanik sprawdził układ wtrysku paliwa, wszystko jest OK. Czy to możliwe, że po przejechaniu tak krótkiego dystansu tak został zapchany FAP, że nie można uruchomić silnika ? Czy może przyczyną jest uszkodzona turbina?

lapka2.gif

Tamten temat został usunięty!

Przeczytaj sobie co mówi Regulamin w pkt. 4.1, 4.2 i 5.17

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że błąd dotyczył czujnika ciśnienia powietrza WYLOTOWEGO? Może DOLOTOWEGO (czujnik ciśnienia doładowania, który może być zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego - u mnie tak jest)? Pierwszego nie kojarzę, ale drugi znajduje się na rurze za intercoolerem. Skoro było rozszczelnienie na chłodnicy powietrza to właśnie ten czujnik mógł zgłosić błąd (zbyt małe ciśnienie). Nie wiem niestety czy miałoby to wpływ na odpalanie. Poczytaj o tym czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który sprawdzał błedy stwierdził, że błąd " Czujnik ciśnienia wylotowego" dotyczy pomiaru różnicy ciśnień na FAP-ie. Rozszczelnienie układu dolotowego powietrza na pewno powoduje szybsze zapychanie FAP-a, lecz czy jest to możliwe po przejechaniu 30 km ? Moja Meganka ma przebieg 170 tys. km .Zgodnie z instukcją serwisową FAP powinien zostać wymieniony przy 165 tys. km, więć należy przpuszczać, że nie był w najepszym stanie.

Czy rozszczelnienie układu i dopływ niefiltrowanego powietrza może uszkodzić turbinę w tak krótkim czasie?

 

Dodano: 01 gru 2011 - 13:41

Problem został rozwiązany. Przyczyną gaśnięcia silnika był całkowicie zapchany FAP. Po odłączeniu filtru silnik zaskoczył i nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!