Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Piotr_26

Rekomendowane odpowiedzi

Wytestowane Arczi stanął na przeciwko mnie włączył to i było idealnie. Widać że swieci ale nic nie świeci w oczy. Rozumiem że ludzie którzy montują to w autach i mają lampy skierowane w niebo - to owszem coś tam może oślepiać. Ale nawet te 40% nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w dzień to Cię oślepia?

Tak, nawet w dzień potrafi to oślepiać, o jeździe w okresie "zmroku " nawet nie wspominam bo to chyba oczywiste jak dzienne (niezależnie od rodzaju) potrafią oślepiać.

 

A co w sprawie nisko "wiszącego" Słońca walacago prosto w oczy

Jemu co zabrać???.

Kiepski przykład, słońce było, jest i będzie a kombinacje ze światłami to nasze świadome działanie.

 

Lepsze to jak ledwo widoczne przepalone ledy z atestem, a niedobrana rezystancją.

Ale nie mieszaj do tego proszę tandety. Dzienne należy kupić takie aby były dobre czyli niestety drogie.

 

a może wali ci właśnie ustawione źle mijania co?

Przecież nawet patrząc na Twoje zdjęcia widać w którym momencie świecą mijania, a w którym długie. Także wybacz, ale wiem kiedy ktoś świeci wynalazkiem. Oczywiście źle ustawione światła też są problemem i to nawet gorszym bo bardziej nasilonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred niestety jestem zmuszony nie odpowiadać Ci na Twojego posta bo i tak do niczego nie dojdziemy. A szczerze powiedziawszy to wlasnie ledów powinni zabronić. Świecą sie jakies ustrojstwa. Tak jak powiedział gojgien - swiecą jakies 3 ledy na krzyż i guzik widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie mieszaj do tego proszę tandety. Dzienne należy kupić takie aby były dobre czyli niestety drogie.

Możesz wierzyć albo nie, Twoja sprawa, jednak i drogie potrafią świecić jakby wcale, tzn. po przepaleniu. Osobiście widziałem zachwalane PHIlIPSy z których jedna świeciła przyzwoicie, a w drugiej tylko 3 diody, pozostałe ledwo było widać. (przegrzane, niedopasowana rezystancja)

I zapewniam Cię, że właściciel nie wymieni jednej lampy, bo jej nie kupi oddzielnie, a tym bardziej kompletu, bo przecież ten co ma, kosztował 1,5 stówy. Tak będzie jeździł i udawał głupa, że o tym nie wie. Ale ma przecież dzienne LEDY. :D

Mnie temat interesi tylko pod względem poznawczym, bo śmigam na mijania i tak mi to odpowiada, jak również jest przepisami wymagane.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wierzyć albo nie, Twoja sprawa, jednak i drogie potrafią świecić jakby wcale, tzn. po przepaleniu.

Wierzę bo sam widziałem poprzepalane dzienne, tylko akurat były to tylko chińczyki.

 

Tak będzie jeździł i udawał głupa, że o tym nie wie.

Cóż ja tutaj mam napisać, to już tylko i wyłącznie ludzka głupota dochodzi do głosu. Ja, żeby nie mieć problemów z ewentualnym przepaleniem się diody, kupiłem dzienne oparte na żarówkach.

 

rewelacyjna sprawa, halogen z dziennymi

Tu się z Tobą zgadzam w 100%, jest to faktycznie świetne i eleganckie rozwiązanie. Sam bym z chęcią coś takiego zainstalował u siebie zamiast dodatkowych dziennych.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładają ten temat nie liczyłem że stanie się aż tak popularny :D Ale to mnie akurat cieszy bo i dobrze że można poznać bardzo wiele przykładów na zamontowanie świateł do jazdy dziennej ;)

Jeśli chodzi o światła dzienne w halogenach to myślę że również dobrze można podłączyć modół SD 2 do halogenów zamiast do drogowych. Ale to oczywiście do zwolenników SD2 ;) Ja osobiście wolę ledy.

Edytowane przez Piotr_26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o światła dzienne w halogenach to myślę że również dobrze można podłączyć modół SD 2 do halogenów zamiast do drogowych

Otóż nie tak do końca.

By halogeny mogły być jako dzienne używane musiały by mieć odpowiednie oznaczenie na kloszu RL.

Jazda na halogenach nie jest dopuszczona w przepisach. Wymagane jest by świeciły mijania w reflektorach głównych albo dobudowane dzienne.

Moduł SD2 nie przerabia reflektorów ani innych lamp w dzienne, a oszukuje oko patrzącego z zewnątrz, upodobniając światła drogowe do mijania, jednak w obrębie tego samego, fabrycznego reflektora przedniego. Czyli tego, który powinien świecić jeśli nie mamy dziennych. Pomijam oczywiście fakt nieświecących w takim przypadku pozycyjnych, tablicy rejestracyjnej i podświetlenia wskaźników i konsoli.

W przypadku żarówek dwuwłóknowych H4 jest to praktycznie nie do odróżnienia patrząc na jadący z przeciwka pojazd. Przy reflektorach dwukomorowych, gdzie są dwie oddzielne żarówki dla drogowych i mijania sprawa jest dyskusyjna i rozpozna tylko ten, kto zna dany model auta.

Przykładowo w Scenicach II ph I na lampach z dwoma odbłyśnikami, mijania świecą w tym miejscu gdzie w Ph II są drogowe, czyli bliżej środka karoserii. Poza tym włączając drogowe w Ph II świecą 4 żarówki nie 2. Tak wiec stosując SD2 w sceniolu II po lifcie i osłabiając przez tą skrzyneczkę moc świecenia żarówek drogowych, upodabniamy auto do sceniola II przed liftem jadącego na mijania. Tu jest ten przekręt i choć nie do końca legalny, to jednak tolerowany, bądź to z powodu małej szkodliwości, bądź też niewiedzy tych, którzy powinni to rozpoznać i ewentualnie tego zabronić. U siebie nie mam zamiaru tego stosować ponieważ nie chcę upodabniać mojego sceniola drugiego po lifcie, do starszej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i2065587812.html od tego gościa kupowałem. Pewno za niedługo znowu wystawi na allegro lub pisać do niego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede instalowe u siebie DRL...

I zastanawia mnie czy ten plus (gruby zolty z pomaranczowym paskiem) w skrzynce przekaznikowej w komorze silnika to jest od zasilania wszelkich rzeczy po przekreceniu kluczyka (nie odpaleniu silnika) czy to jest np. zasilanie oświetlenia kabiny, czy sama zapalniczka itp... itd?

Zdaza mi sie uzywac przyciemniania oswietlenia kabiny i nie chcilbym aby to mialo wplyw na DRL. Dlatego najchetniej podlaczylbym sie pod zapalniczke, ale bez ciagniecia kabla az do kabiny.

W opisie w/w skrzynki sa az 3 bezpieczniki do zasilania kabiny (wszystkie 3 sa tez i u mnie w skrzynce).

Moze tu jest kwestia, ktory do czego?

Opis serwisowy niestety nie wyjasnia detali.

Druga rzecz to czy w skrzynce jest kabel od swiatel mijania?

Nie chce skracac orginalnego kabla od DRL aby sie podlaczyc bezposrednio przy zarówkach.

Czy ktos z szanownego grona umie pomoc?

Dzieki z gory

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!