Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cieknący płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze to witam serdecznie , jestem tu nowy więc jeśli coś nabroję to proszę o wybaczenie :)

Piszę ponieważ w mojej Megance 1.4 16v 1999r pojawił się wyciek płynu chłodniczego, Historia zaczęła się tydzień temu kiedy to zauważyłem znaczy ubytek płynu w zbiorniczku jednak pierwotnie śladów na ulicy nie było. Dolałem więc Petrygo i od razu pojechałem do mechanika, który stwierdził, że nic nie widzi i żeby pojawić się jak płyn ponownie zacznie uciekać. Od tego czasu (około tygodnia) płyn utrzymywał się na równym poziomie, aż do dzisiaj... Rano pojechałem w około 40 km trasę, wróciłem i po około 40 minutach zauważyłem plamę pod samochodem i pusto w zbiorniczku. A tak to wygląda na zdjęciach...

 

 

imag0810.jpg

imag0811.jpg

 

 

ponownie dolałem płynu i ponownie mechanik nic nie zauważył bo płyn nie ucieka... Wychodzi na to że ucieka dopiero jak silnik stygnie...

Może miał ktoś podobny problem? proszę o sugestie..

dziękuję i pozdrawiam

 

Zapamiętaj sobie, że fotki wkleja się tak aby były wyświetlane w poście.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację dot. fot- zapamiętam :) ja też podejrzewałem pompę wody, ale dziwi mnie fakt że np teraz nic nie ubyło , nic nie leci i jest sucho... czy jakby była walnięta pompa to wycieki nie byłyby stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie! Przyszło mi do głowy, że rozszczelnienie może być jeszcze na o-ringu rury od termostatu do pompy wody. Znajduje się ona pod wtryskami, taka metalowa rurka średnicy ok 3 cm. Koniec jest za alternatorem. Rozgrzej silnik tak, żeby uruchomił się wentylator, wyłącz latarka w dłoń i obserwuj.

Dojście jest fatalne, spróbuj wsadzić tam rękę. Jeżeli stamtąd cieknie to powinno być widać/czuć, płyn chłodniczy jest tłusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa to ok 100-150 zł, zerknij na allegro, do tego pasek rozrządu, jakieś 60-100 zł.

Zastanawiam się czy nie warto przy okazji wymienić całego rozrządu.

Koszt robocizny ten sam, ale komplety rozrząd (markowy) to ok 350-400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że rozrząd był wymieniany niecałe 20 tys km temu, łącznie z pompą, a wymieniane było w grudniu zeszłego roku...więc nie wiem czy jest sens wymieniać rozrząd. póki co mam nadzieję że to nie pompa...być może to jakaś pierdoła- oby ,póki co sprawdzałem i śladu wycieku nie ma, mimo że samochód jeździł po dolaniu jakieś 2 godz i stoi już 5 godz.-poziom w zbiorniczku się utrzymuje. Dziwny przypadek :) raz leci a raz nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj wszystkie połączenia, szczególnie wszystkie rury gumowe. Zwróć uwagę czy nie są sparciałe. Zaopatrz się w latarkę i papier toaletowy. Świeć latarką i wycieraj przewody papierem. Jak będzie wyciek papier będzie mokry. Zwróć uwagę na wszystkie opaski zaciskowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by to miała być pompa, to nawet lepiej że teraz. Jest chyba gwarancja jeszcze. A jeśli to rura, o której pisał P_r_z_e_m_o, to za podobna do mojego starszego sceniola za podobną, nówkę płaciłem 25zł. Nie wiem czy w benzynce jest podobna ale cena nie powinna znacząco od tej odbiegać.

To chyba coś takiego i skoro jest to metalowe, to może wystarczy tylko oring wymienić.

http://moto.allegro.pl/renault-scenic-1-4-16v-rura-kolektor-wody-i1869813653.html

Miejsce mokre pod autem, na podwoziu, odpowiadałoby umiejscowieniu tego kolektora płynu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!