Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z obrotami silnika


kristofs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem scenica 1997r 1.6e 90km,mam problem z obrotami: więc,po rozgrzaniu auta obroty są około 1200.Jak jadę to w tych okolicach się utrzymują,czasem spadną do normy na chwile.Jak się zatrzymam to po jakimś czasie spadną na 850.Czytałem inne posty lecz żaden nie dał mi odpowiedzi. Co juz zrobiłem:

-wymiana świec

-czyszczenie krokowca(preparatem do tego przeznaczonym)brudny był ale nie pomogło

-mechanik stwierdził ,że przepustnica czysta(od strony rury)

-filtr powietrza

czy to znaczy ,że on chodzi na ssaniu cały czas? tak myślałem ale czasem obroty się utrzymują na 1000,raz nawet 1400.

 

byłem na diagnostyce,która stwierdziła czujnik wału tylko(związane z ciężkim odpalaniem,u mnie bo z rana musze pare razy kręcić żeby chwycił) Narazi go tylko wyczyściłem i nie pomogło ale go kupie i zobaczę.To inna bajka z resztą:)

 

mechanik stwierdził że całą przepustnice z czujnikami należy podmienić od innego auta albo kupic najlepiej.Nie mam jej skąd wziąć a droga jest i pytanie moje,może to jakiś czujnik tylko nie chce wymieniac połowy samochodu.Jeszcze dodam ,że jak sie tylko wyłączy ssanie to przez jakiś czas jest czasem na 850obr,jak się więcej nagrzeje to spadać nie chce tak. Jest to uciążliwe w korku np,jak ma zaduze obroty,i duzo pali. dzięki za ewentualną pomoc

Edytowane przez kristofs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wykluczasz uszkodzenie silniczka krokowego, pozostaje lewe powietrze.

Nieszczelność może być w tych miejscach:

1. Wężyk idący do czujnika podciśnienia (MAP Sensor) lub innego węża do niego (kolektora dolotowego) idącego.

2. Uszkodzenie uszczelki przepustnicy.

3. Nieszczelność na silniczku krokowym.

4. Uszkodzenie uszczelki kolektora dolotowego.

5. Nieszczelność przy wtryskach.

6. Pęknięcie kolektora dolotowego.

 

(posortowane wg. prawdopodobieństwa wystąpienia)

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje mi demontaż przepustnicy i posprawdzanie wszystkich połączeń. Nie wiem na 100% że krokowiec jest ok,ale czy były by takie objawy? z reguły obroty ogolnie glupieja(zreszta po czyszczeniu powinno sie cos poprawić chyba. Odnośnie czujnika to czy chodzi o ten czujnik płynu?bo czytałem gdzieś na forum,że może to byc to.Zakładam ,że to którys z tych 2óch po prawej stronie silnika tylko nie wiem wlasnie ktory i jak go sprawdzić. Jak ktos wie jak to multimetr posiadam dobrej jakośći i wiem jak go obsłużyć. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik(i) są na obudowie termostatu. Jeżeli na liczniku nie zapala się kontrolka od płynu chłodniczego oraz nie występują jakieś dziwne wahania lub wskazania temperatury płynu, to ten czujnik jest dobry. Podejrzenie może padać na czujnik podający sygnał na komputer (ten dolny, z brązową wtyczką).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno można sprawdzić go multimetrem, ale trzeba by znać jego rezystancję w danych temperaturach.

Na początek, odepnij go i spróbuj odpalić silnik. Ni jestem pewien, ale odpięcie czujnika ( nieskończenie duża rezystancja) jest traktowana jako wysoka temperatura, więc jeśli jest uszkodzony, to powinna być jakaś zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem,właśnie zrobiłem pomiary czujnika:

 

dzisiaj rano temp otoczenia wynosiła 5stopni C

-pomiar przy tej bez odpalania to 7kohm

odpaliłem na chwileczkę ,w celu lekkiego podgrzania płynu

-3.5kohm

i potrzymałem odpalony z 2minuty

-2.5kohm

na rozgrzanym silniku

-340ohm

 

wiec wydaje mi się ze będzie dobry ten czujnik,choć nie wiem dokładnie przy jakiej temperaturze mam te pomiary.

 

Kupiłem spray do czyszczenia przepustnicy i pisze na nim,że nie wymaga rozkręcać tylko od strony dolotu powietrza spryskać,jednak wole to rozebrać ,żeby wyeliminować ewentualne nieszczelności wymienione przez kolegę "kreciq" dam znac wieczorem

 

Dodano: 01 lis 2011 - 19:02

Przepustnica wyczyszczona,nie zgodziłbym się z opinia mechanika który mi powiedział ,że jest czysta bo jednak była cała z czarnego nagaru.Wyczyściłem wszystkie kanaliki na błysk ,wszystko złożone na sylikonie wysokotemp :)Sprawdziłem też wszystkie wężyki miałem nadzieje że to pomoże,jednak to samo.Po odpaleniu nic nie glupiało(ponoć trzeba robić kalibracje) był na ssaniu i obroty zaczęły spadać do 850 i tak zostały przez 20minut,po ujechaniu 5km wróciły jednak na 1000-1200 i klapa.zamówię krokowca bo już nie wiem co może być,przepustnica nie wygląda na zużytą czy myślicie że należy ja wymienić?

 

Dodano: 15 lis 2011 - 15:05

Musiałem czekać aż przyjdzie silniczek krokowy,jego wymiana nie przyniosła żadnego efektu:( Ostanio jak jechałem długi dystans 250 km autem to obroty wzrosły mi aż do 2000, musiałem się zatrzymać ochłodził się i spadły znowu na 1400. Szok nie mam pojęcia co to może być już

Edytowane przez kristofs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIĘCIE

myślałem ze przepustnica,wiec jak obroty były wysokie próbowałem ja domykać,i się okazało ze była zamknięta wiec to chyba nie to? a z tym serwem to ciekawe ,jak to sprawdzić?

 

Dodano: 23 lis 2011 - 11:45

Witam kolega "jacol_696" dał mi mała nadzieje na znalezienie tej uporczywej usterki,Serwo. Jak nacisnę pedał hamulca kilka razy to obroty właśnie wzrastają do ok 1400 bez względu czy zimny czy ciepły.Czytałem różne opinie w internecie:jedni mówią że tak ma być inni że nie i nie wiem czy to próbować rozbierać czy nie ma sensu.Jak sprawdzić ten zawór co tam ponoć jest(zwrotny?)jak tam w ogole dojść do tego serwa:)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!