Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z obrotami silnika


kristofs

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podobny problem i sam do tego jeszcze nie doszedłem co jest nie tak, koledzy nie odezwali się na forum.

Mam Megane '97 1.6 8V 75KM K7M BA0L.

Dokładnie mój problem polega na tym, że obroty spadają np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wysprzęgleniu i hamowaniu. Czy też na postoju, kiedy pompuje hamulcem to obroty spadają z 750 nawet do 500 obrotów.

Co zrobiłem ja:

- czyściłem czujnik położenia wału (nie był bardzo zanieczyszczony),

- sprawdzałem filtr powietrza, w jakiej jest kondycji,

- czyściłem przepustnicę,

- czyściłem silniczek krokowy,

- sprawdzałem rurkę do MAP SENSORA i sam sensor.

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie serwa. Niektórzy polecają, aby sprawdzić tak: na zgaszonym silniku naciskaj hamulec aż się pedał zrobi twardy, potem zapal silnik i jak pedał opadnie w dół, to serwo jest prawdopodobnie OK.

Radzę, żebyś sprawdził poziom płynu hamulcowego. Serwo może go zaciągać i może być uszkodzona jego membrana.

Co do układu hamulcowego. Sprawdź szczelność przewodów hamulcowych. Jeśli były hamulce niedawno wymieniane, to może być tak, że nie zostały one należycie odpowietrzone. Podobno jest właściwa kolejność odpowietrzania hamulców w stosunku do odległości od pompy.

Na internecie spotkałem się z wpisem na innym forum, że kolesiowi wymieniali klocki czy szczęki, bo stwierdzili, że ma "ostre hamulce". Szczęki czy też klocki są za blisko tarczy czy bębna i nie wytwarza się odpowiednie ciśnienie.

 

Co do lokalizacji Serwa. Jest za zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Taka czarna membrana.

 

Jak sam wiesz i jak napisali Ci koledzy, rurek od kolektora ssącego idzie dosyć sporo. Niektóre są nawet nieźle dostępne. Sprawdź na zapalony silniku czy przy przegięciu jednej z gumowych rurek nie zmienią się obroty silnika.

Ja tak wykryłem nieszczelność rurki od MAP SENSORA w tamtą zimę. Wymiana rurki za 1zł i zaoszczędzone prawdopodobnie 150zł na robocie mechanika i kupnie elementu.

 

Ty masz lekko inny problem kolego niż ja, ale problem krążący w temacie "obroty silnika". Gdybyś trochę pomęczył przeglądarkę internetową, to byś wiedział, że to bardz, bardzo, bardzo częsta przypadłość Renault z tych właśnie lat. Mało kto znalazł problem i rozwiązanie. Jak już znalazł, to było to: krokowiec, brudna przepustnica, map sensor czy czujnik położenia wału. Serwo rzadko lub też sporadycznie.

 

Moja rada. Poczekaj co napiszą jeszcze koledzy. Może ktoś trafi w "10" i Ci pomoże. Jak sobie poradzisz i się z tym uporasz to napisz co to było.

Jeszcze jedno. Co możesz, sprawdź sam. Nie daj się naciągać jak wcześniej na kable i świece. Każdy pospolity mechanik od razu o tym śpiewa, a to może w 10% skuteczna diagnoza.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia !

 

Kolego... ważne! Zmierz też czujnik położenia wału (multimetrem). Może jedź na jakiś szrot. Przekręć tą używkę do siebie. Powiedz, że jak będzie ok to za niego zapłacisz.

 

I jeszcze coś: spotkałem się z opinią, że podobno po rozłączeniu akumulatora, po to żeby odpiąć silniczek krokowy, czy też czujnik położenia wału, to i jedno i drugie należy przyuczyć pod CLIP'em.

 

Sam widzisz. Temat rzeka.

 

Dodano: 24 lis 2011 - 20:05

Nikt się nie odzywa. Tak jak wspomniałem. Temat rzeka. Nikt tak przez forum lekarstwa Ci kolego nie da. Musisz trafić na dobrego mechanika.

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wiem ,że jest wielu ludzi co maja te problemy wyczytałem już chyba wszystkie fora i nie znalazłem odpowiedzi:)Potem założyłem temat tutaj. Na początku dam Ci rade od siebie dotycząca twojego problemu: czy sprawdziłeś sondę lambda?Zakładam ,że też byłeś na diagnostyce i nic nie pokazało?

 

Odnośnie tego co napisałeś to: serwo sprawdzałem tak też ,ale zauważ że u mnie nie ma z nim problemów i hamulce są 100% chodzi tylko o to że moze dawać lewe powietrze i powodować ten wzrost obrotów. Serwo żeby ciągło płyn to chyba musiała by byc uszkodzona pompka hamulcowa?

 

Stan płynu jest ok nigdy nie musiałem dolewać wiec wykluczam jakiekolwiek wycieki płynu.

 

Nie zrozum tego żle,ale czy serwo to nie jest to za pompka hamulcową?Przecież musi być obok pedału chamulca, u mnie zbiorniczek płynu hamulcowego jest zupełnie po drugiej stronie silnika.

 

Rurki podcisnienia przeglądnąłem dokładnie,ostatnio nawet kupiłem samostart i pryskałem w podejrzane miejsca,ale obroty nie wzrosły wcale.Czujnik położenia wału badałem ,ale to już bez znaczenia bo mam nowy założony(oba maja takie same wartości,wiec są dobre)

 

Ja poczytałem instrukcje na silniczku krokowym i pisało: odpiąć aku-wymienić krokowca-podłączyć aku-włączyć zapłon i wyłączyć kilka razy.To niby ma spowodować dopchanie trzpienia silniczka krokowego w odpowiednie miejsce.(trzymałem go jeszcze na wolnych trochę) Tak zrobiłem i działa ok.a wiem że bez tego jak założyłem raz to miałem 3tys obrotów:)

 

A odnośnie rad mechaników typu wymień przewody,świece,filtry itp to zgadzam się z tobą ale to jedyne wyjście żeby eliminować usterki jak diagnostyka komputerowa zawiedzie niestety,ja już nie mam pomysłów i nie wiem kto ma na tą usterkę:) Temat rzeka to prawda,nikt nic wiele nie pisze pewnie bo to czarna magia z tego co widzę. Oczywiście jak znajdę przyczynę to rozwinę to na forum. Życzę również powodzenia w naprawie,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo to jest pompa hamulcowa. Zbiorniczek płynu hamulcowego jest na niej. W innej części auta jest zbiorniczek od płynu wspomagania (obok chłodnicy), zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia lub zbiorniczek płynu spryskiwaczy (wchodzący pod błotnik). Innych korków pod maską w tym aucie nie ma.

Wyeliminuj jakość benzyny, czyli zatankuj w innym miejscu niż zwykle. Dodatkowo dolej do baku trochę denaturatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo to jest pompa hamulcowa.

Nie jest to prawdą. Jest to urządzenie działające na zasadzie wykorzystania, podciśnienia, wytwarzanego w kolektorze ssącym silnika. W przypadku naciśnięcia hamulca powoduje ono zwiększenie siły hamowania. Do serwa "doczepiona" jest zawsze pompa hamulcowa.

Do poczytania, choćby tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o racja, ale zajmijmy się problemem.

Oczywiście zakładamy, że filtr paliwowy jest wymieniony i pompa również (czy też sprawna).

Czytałem również, że "psikus" z tym naszym problemem czai się w zaśniedziałych stykach elementów. Warto przeczyścić i posprawdzać.

Ja mam zamiar się dobrać do sondy lambda na dniach i przeczyścić styki. Napiszę o rezultacie.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam fotkę silnika oraz zbiorniczka płynu hamulcowego,żeby nie było ,że nie mam pojęcia gdzie jest coś co chce naprawić:) wiem ,że w niektórych autach zbiornik jest nad pompką ale u mnie jest tuż obok wyrównawczego. Pompkę paliwową mam sprawną 100% i filtr ok. Mam zamiar wymontować to serwo tylko mam prośbe do Was jeszcze,napiszcie mi czy da sie w tym modelu wyjąć serwo bez wycieku płynu. Da się odsunąć pompkę i wyjąć serwo czy musze odkrećic ją. Odnosnie mojego problemu jestem na 90% pewny ,że to nie sa jakieś wady styków itp,bo to się dzieje według schematu ciągle tak samo.Znalazlem akurat chemat serwa i pompki(akurat takiego jak wy macie z zbiornikiem na górze wiec załączam również,może się komuś przyda

Dobrze ,ze nie wyszła kłótnia bo jak wiadomo:) ,że bardzo często takie fora zamieniają sie w kłótnie i dogryzania co kto zle napisał,a problem jest pomijany.

A wiadomo ,że każdy chce pomóc i nikt nie jest nieomylny,jakby ktoś coś nowego jeszcze wiedział to piszcie a ja bede zdawał relacje co i jak.Kolego "llat" natknałem się nawet na podobny temat gdzieś na forum ,żę rozwiązaniem problemu takiego jak twój była sonda ale jak na złość nie moge go teraz znaleść :)

post-36986-0-90791400-1322330113_thumb.jpg

post-36986-0-55263100-1322330218_thumb.jpg

post-36986-0-10469100-1322332942_thumb.jpg

Edytowane przez kristofs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ,ze nie wyszła kłótnia bo jak wiadomo:) ,że bardzo często takie fora zamieniają sie w kłótnie i dogryzania co kto zle napisał,a problem jest pomijany.

Dobrze napisane, polać mu.

 

Dodano: 26 lis 2011 - 23:05

Kolego "llat" natknałem się nawet na podobny temat gdzieś na forum ,żę rozwiązaniem problemu takiego jak twój była sonda ale jak na złość nie moge go teraz znaleść

Jak się natkniesz to podeślij.

 

kristofs nie chce skłamać, żeby mnie ktoś tu nie skarcił, ale można jeszcze szukać przyczyny w zaworze zwrotnym. Coś mi ostatnio z netu wpadło w oko, że jak przepuszcza powietrze w obie strony to jest źle i może być uszkodzony.

 

Ja wyjąłem sondę lambda, przeczyściłem styki i sam element nieco przeczyściłem. Wydaję mi się, że jest nieco lepiej. Przypadłość nie występuje już tak często i dobitnie. Niestety nie miałem miernika, żeby sondę sprawdzić jak należy. Na dniach zakręcę się przy szrocie i zrobię podmianę. Może pomóc, na pewno nie zaszkodzi.

 

kristofs najpierw sprawdź ten zawór zwrotny, zanim weźmiesz się za serwo.

 

Będę obserwował temat.

Edytowane przez llat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jednak fałszywy alarm chyba z tym serwem :) , odpiąłem rurkę od serwa i zaślepiłem kolektor. wtedy po wciskaniu hamulca oczywiście obroty ani drgnęły,dzisiaj jednak zrobiłem to samo tylko jeżdziłem bez serwa i jednak obroty znowu wzrosły,wstwiłem już map sensory od innych aut i reset-też bez skutku.Spryskałem autostartem wszystko co mogło by łapać powietrze obroty jednak nie wzrosły na postoju.Nie wiem czego sie dalej czepic.pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem, co tu zrobić, żeby się z tym uporać. Po prostu powoli się do tego przyzwyczajam. Ten typ tak ma... A może nieszczelny kolektor, albo któraś uszczelka przylegająca do niego. To jeszcze sprawdzę. Dzięki kristofs za odpowiedź z tym serwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam taki problem ze jak silnik jest zimny to dziala bardzo dobrze lae po przejechaniu zaczyna skakac na obroty.stojac w miejscu obroty podskakuja od 700 do800 ale jesli jade i puszcze go na luz to samochod toczac sie podskakuje od 600 do 1000 prosze pomuszcie

 

Dodano: 02 gru 2011 - 20:04

Przepraszam zapomnialem dodac ze posiadam scenica 1.9dci 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne spostrzeżenia odnośnie mojej usterki.Wydaje mi się ,że to jednak nie jest lewe powietrze.To ma coś wspólnego z tym ,że się poruszam:dzisiaj jechałem tak powoli jakby na nogach,i obroty około 1500 a tylko się zatrzymałem i już spadły.I tak samo jak ruszę tylko powolutku już obroty idą do góry. I druga sprawa jak obroty są wysokie (1500) i włączę wentylator spadają do 1100 od razu(czy powinny aż tyle? ). Może ktoś co podpowie? myślałem ,że może ten pochłaniacz par,ma coś do tego albo jakiś czujnik ,że jestem w ruchu gdzieś jest.

 

Kolego "misiek" myślę ,że napisz coś więcej co wymieniałeś,robiłeś itp żeby ktoś mógł coś doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kristofs, jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl, to czujnik położenia przepustnicy. Odepnij go i chwilę pojeździj. Jak obroty nie będą wariować, masz winowajcę. Zapali się przy tym kontrolka uszkodzenia ECU na liczniku, ale nie ma się tym co przejmować. Auto powinno pracować normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!