Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w scenic 1,9 dci z 2002 roku


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie przyglądam się Waszej burzliwej dyskusji i może odpowiedzmy sobie na kilka prostych pytań. Jak do tej pory nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi czy zmienić olej z 15W40 na 10W40 (1.9 dCi, 2002 r).

xxxxxxxxxxxxxxx

Która z zamian jest bardziej groźniejsza dla silnika Waszym zdaniem:

xxxxxxxxxxxxxxx

1) zmiana 10W40 na 5W40 (półsyntetyk na syntetyk)

xxxxxxxxxxxxxxx

2) zmiana 15W40 na 10W40 (minerał na półsyntetyk)

xxxxxxxxxxxxxxx

Osobiście twierdzę że nagar to mit PRL, a najczęstszym problemem jest wpływ na elementy gumowe, tak jak napisał marek_c.

Regulamin 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co myślisz że wypłucze wiadro nagaru? Bardziej jestem przekonany, że uelastyczni gumę uszczelniaczy które mogą zaczną puszczać olej. Rozbierałeś kiedyś silnik, rozbierz silnik i poszukaj nagaru.

rok temu opel vectra diesel, nagar towot i nie wiem jak to nazwać przez to właśnie silnik się skończył, więc nie pisz że nagaru nie ma, zależy od silnika... I jak ktoś jeździ do 2000obr 300tys. km i nigdy go nie dogrzał i przepalił to nagar będzie na pewno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak napiszesz na jakim jeździł oleju i kiedy ostatni raz miał wymieniany to pogadamy. Oczywiście jeżeli przed sprzedażą zalewamy silnik Superolem ( dawny, modny sposób na doszczelnienie silnika a raczej na podniesienia ciśnienia oleju ) i wmawiamy kupcowi że jest świeżo po wymianie, kupujący w ramach oszczędności robi 30 tys km i tak jak piszesz przegrzewa silnik to faktycznie może powstać "towot". Jeżeli używamy normalnych, przeznaczonych do danego silnika oleju i wymiana następuje zgodnie z instrukcją to silnik ( w środku ) powinien być czysty jak pupa niemowlaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie, że diesel am wyższą temp wnętrza silnika niż benzynowe co powoduje że olej jet szybciej wypalony i osadza czyli przykleja osady do metalu i po jakiś czasie prowadzi więcej osadów. Ale to z powodu kiepskiego oleju(obojętnie jakie firm) i nie ma znaczenia czy 0W30 czy 15W50.

 

Ciekawością jest to, że oleje które maja dopuszczone przez VW, Fiata czy Renault czy Mercedes mają więcej osady czy smoły niż oleje które nie są dopuszczone przez marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeże temat. W Elfie była ostatnio zmiana. Nie ma już ElF Competition Diesel 10W40. To co zostało na rynku to resztki.

Teraz jest ELF Evolution 700 STI 10W40. Patrzyłem po parametrach i niby to samo co poprzednik. Różnica taka, że nowy jest zarówno do diesla i benzyny. Competition STI 10W40 też był do benzyny i diesla. W nowych oznaczeniach nie ma wyodrębnienia na diesel i benzynę. Obecnie mam wlany Competition Diesel 10W40. Wychodzi na to, że trzeba wlać Evolution 700 STI 10W40. :)

 

Dodano: 07 kwi 2014 - 18:20

Naszło mnie pewne przemyślenie co do wymiany oleju. Jak myślicie, jak stanąć autem aby zleciało jak najwięcej starego oleju?. Oczywiście chodzi mi o sceniczka I phII. Przy napełnianiu to stoimy na równej powierzchni, ale co ze spuszczaniem? ;)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie kombinować z podjeżdżaniem wyżej, niżej. Spytałem z ciekawości bo na tym czy innym forum były takie rozmowy :) Mam dostęp do garażu i kanału z lekkim spadkiem. Tzn tylne koła są ciut niżej. Raczej odpada.

W jednym z fordów(mniejsza o model) było tak, że faktycznie otwór spustowy był w najniższym punkcie, ale zalecano aby tylne koła były ciut wyżej. Ponoć więcej oleju schodziło z wnętrza silnika. To już takie serwisowe porady, ale czy miały sens to nie mnie oceniać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dostęp do garażu i kanału z lekkim spadkiem. Tzn tylne koła są ciut niżej. Raczej odpada.

Spokojnie możesz wymienić jak masz dostęp do kanału. Ja w Tico olej sobie sam wymieniałem pod blokiem i tylne koła były ciut wyżej niż przednie. I nie robiłem z tego tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wydaje mi się że nie zmienia się oleju półsyntetycznego na syntetyczny tak samo jak nie zmienia się mineralnego na półsyntetyk.Naturalna kolejność to 5w,10w,15w i jak jeszcze autko dożyje to 20w.Co do wymiany jest bardzo prosta(robiłem już kilkakrotnie w moim scenicu z 2002r).Spuszczasz stary i zalewasz nowy.nic nie trzeba kasować oraz żaden komunikat nie krzyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że nie zmienia się oleju półsyntetycznego na syntetyczny tak samo jak nie zmienia się mineralnego na półsyntetyk.Naturalna kolejność to 5w,10w,15w i jak jeszcze autko dożyje to 20w.

Kolego Amtrax a po co sobie psuć silnik jeżeli nie jest przystosowany do olejów o podanej przez ciebie lepkości. Jeżeli silnik nic nie bierze oleju to nie ma potrzeby przechodzić z syntetycznego na półsyntetyczny przy dużym przebiegu. Jeżeli jest wyciek to się go likwiduje a nie zmienia się olej na gęściejszy, co nie którzy robią. W 126p przeszedłem z oleju 20W40 Selekor Specjal na lotos mineralny 15W/40. I zmiana tylko pierwszej liczby od razu poprawiła kulturę pracy silnika w zimę podczas rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!