Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wady i zalety - 1.6 16v scenic II phI


jacek28

Rekomendowane odpowiedzi

z góry - nie wiem czy dobry dzial (jak cos prosze przenieś)

 

przymierzam sie do kupna scenic-a II w benzynie ale przeglądając forum mam obawy co do silnika 1.6, 2.0 jest mega mało na allegro w dobrej kasie.

 

Moje pytanie brzmi :

 

napiszcie jak mozecie najwieksze wady i ich koszty (mysle tutaj o typowych usterkach(bolączkach) dla scenic-a tj.np. KZFR itd )

prosze o pomoc

szukalem ale nie znalazłem jak bylo to prosze o link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wad jest wiele i niewiele.

-Elektronika (ogólnie pada wiele rzeczy, temat rzeka).

-Trzeszczące plastiki.

-Niekiedy problemy ze świecami, cewkami.

-Oczywiście nieszczęsne KZFR.

-Łamiące się plastiki mechanizmu podnoszenia szyb.

-Warto też zwrócić uwagę na stan zawieszenia i hamulca automatycznego (linki od niego lubią się przeciereać).

No może to i nie wada, ale jest czuły na jakość paliwa, a co za tym idzie masz zaraz kolorowo na desce.

Ogólnie, to powiem ci tak, dobrze kombinujesz z benzyną, ale znalezienie za fajne pieniążki benzynki w niezłym stanie, staje się coraz cięższe. Zakup diesla w tej chwili jest mało opłacalny, no chyba, że się bardzo dużo jeździ...

 

Osobiście sam mam diesla i chcąc kupić autko na teraz też szukałbym benzyniaka.

Oczywiście z wiadomego powodu. Ceny paliw a koszty eksploatacji, części jak i naprawy diesli w porównaniu z benzyną są już dość spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki samochód z gazem i powiem, że jestem zadowolony. Oprócz KZFR, które mi grzechocze, samochód sprawuje się dobrze. No i najważniejsze - jest ekonomiczny dzięki instalacji gazowej, którą bez problemu znosi. :D Ja poleciłbym ten samochód i silnik również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wszelkie problemy w elektronice wynikają z zalania (powódź) lub nieumiejętnej naprawy blacharski lakierniczej (źle zabezpieczone złączki).

2. Trzeszczenie plastików nieumiejętnej naprawy blacharsko lakierniczej, czyli wyłamane zaczepy

3. Cewki są BERU, jeżeli ktoś ma SAGEM, tzn. że podmienione

4. KZFR to standard, tego nie da się wytłumaczyć. Lepiej wymienić podczas wymiany rozrządu i tak będziesz wymieniał po zakupie.

5. Wymiana elementu 1h cena 10zł, trzeba mieć dwie lewe ręce żeby nie poradzić sobie z tym problemem. Ponadto ja tego problemu jeszcze nie miałem.

6. Zawieszenie, cóż głupszego stwierdzenia dawno nie czytałem. W jakim samochodzie zawieszenie jest wieczne? W hamulcu elektrycznym uszkadza się elektronika, ale jest na to sposób.

7. Co to znaczy czuły na jakość paliwa, kolejna głupota. Ten silnik jest nie do zdarcia.

 

Wiem co piszę, bo sam zrobiłem nim ponad 200tyś km i 99% na LPG (w ok 5 lat więc lekko nie miał).

Edytowane przez kocuper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wszelkie problemy w elektronice wynikają z zalania (powódź) lub nieumiejętnej naprawy blacharski lakierniczej (źle zabezpieczone złączki).

problem z zegarami nie jest związany ani z jedną przyczyną ani z drugą :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dużo kilometrów jeszcze swoim sceniolem nie zrobiłem ale jakąś opinie juz o nim wyrazić mogę.Zawieszenie moim skromnym zdaniem jest całkiem dobrze zestrojone,nie czuć zbytnio nierówności.Koszty też są do przyjęcia.Sławne KZFR jeszcze mnie nie dopadło.Zmieniając rozrząd po zakupie mechanik stwierdził że jak się do tej pory nie odezwało to należy je zostawić w spokoju i z doświadczenia wie że pomagaja zachować jego dobry stan częste zmiany oleju.Silnik 1.6 16v jest moim zdaniem troche za słaby do tej budy i głośny przy wiekszych prędkościach.Ale jak nie masz aspiracji wyscigowych w zupełności wystarcza.Zadowalające jest też jego spalanie.Plastiki u mnie nie trzeszczą w ogóle.To prawda że pękają te od mechanizmu podnoszenia szyb ale koszt niewielki i łatwa wymiana we własnym zakresie.Jedyna,niezwykle wk.. kwestią jest zjawisko przepalania sie zarówek w reflektorach,nawymieniałem sie juz ich cała mase.Wymiana na pierwszy raz kończy sie przeważnie cała masą przekleństw pod adresem projektanta i blizna nad kciukiem.Nastepną razą (jak mawia Bałtroczyk) jest o wiele łatwiej.Miejsca w scenicu jest dosyc dużo i jak już sie przyzwyczaisz to nie bedziesz chciał sie przesiadać znów do niskiego auta.Wysiadasz jak z autobusu.Ja nigdy nie lubiłem wysoko siedziec ale teraz jak musze wysiadać z niskiego auta to dziwie sie jak do tej pory mogłem takimi jezdzić.Większych usterek do tej pory nie miałem(no może poza buczącym nawiewem ale jakoś mu sie samo ucichło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przzecież nie ma aut, które nie mają wad i usterek. Ogólnie jak dbasz tak masz. Scenic to idealne auto do wszystkiego, może poza wyścigami, wygodne, ciche, z LPG wspólpracujące(oczywiście silniki benzynowe) i pakowne - nic dodać, nic ująć. Co do wyboru silnika to albo chcesz szaleć i czuć wciskanie w fotel przy trochę większym apetycie na paliwo - wtedy 2.0, albo chcesz spokojnej jazdy bez super osiągów przy mniejszym spalaniu - wtedy 1.6. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!