Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczny włącznik świateł


dudu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Szukałem odpowiedniego tematu ale nie znalazłem. Mam Megane Classic z 98 r i chciałbym w niej założyć automatyczny wyłącznik świateł. Czy ma ktoś może pomysł jak to zrobić? Chodzi mi o to żeby światła zapalały się po uruchomieniu silnika (a nie stacyjki). Czy ma ktoś jakiś schemat do czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Próbowałem to rozkminić ale nic nie wymyśliłem. Elektryk z serwisu Renault stwierdził że się nie da bo światła w megi idą przez manetkę i w momencie przekręcania ręcznie coś się tam przełącza w środku i można długie "zatrzaskiwać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, zgadza się, ale można to na 90% obejść, nie testowałem tego sam, ale ostatnio zaczęła szwankować mi manetka, właśnie długie światełka i ją rozebrałem.

 

Jest tam taki ząbek (zobaczysz jak rozbierzesz), który blokuje możliwość włączenie długich świateł zanim nie włączysz światełek mijania, trzeba ten ząbek ściąć i będzie możliwość włączania długich światełek bez konieczności włączenia najpierw mijania.

 

Ja swoją manetkę pewnie wyciągnę w weekend więc mogę zrobić foto, chyba, że Ty to zrobisz wcześniej dla potomnych ;-)

P.s.

1. Ja pisze o manetce dla żarówek H1 i H7 w H4 może być inaczej

2. Istnieje ryzyko, że jak będziesz chciał komuś mrygnąć długimi to wtedy Ci się włącza, chyba wiesz o co mi chodzi... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie- mam jedno pytanie: po co ten automat, skoro nie działa ze wszystkimi światłami :mrgreen: Jeśli chodzi o zapalanie z powodu wiadomej ustawy, to mozna to zrobić inaczej. U siebie mam taki prosty układzik z 3 diód, małego przekaźnika na 12V, buzera i wyłącznika. (wyłącznik obecnie nie jest potrzebny, był stosowany do przełączania układu LATO/ZIMA)

Cewka przekaźnika jedną stroną podłączona jest stale do masy, druga strona jest połączona z 3 diodami, które są równolegle połączone zaporową stroną do przekaźnika. Do każdej diody, (jej wolnego końca) mam podłączone poszczególne światła: mijania, drogowe, przeciwmgielne. Styk bierny PK ma połączenie z tą samą masą co styk cewki. Zwora, połączona jest z buzerem zabudowanym pod deską w okolicach bezpieczników, z jego nóżką "-". Do "+" buzera podłączyłem "+" ze stacyjki, z pozycji "zapłon".

Teraz jak to działa: Włączam zapłon, i nie mam włączonych świateł, w środku słyszę sygnał dzwiękowy. Dla mnie oznacza to: WŁĄCZ ŚWIATŁA :!: Plus ze stacyjki płynie do buzera, a ten przez nie włączony przekaźnik jest połączony z masą. Po włączeniu świateł, buzer cichnie. Plus z zarówki przez jedną z diód płynie na cewkę przekaźnika i zamyka obwód do masy, przekaźnik działa, rozłączając masę na buzer.

Koszt części około 10zł. Wielkość płytki, 2/3 długości zapalniczki jednorazowej. Działanie bezawaryjne, i zero mandatów za nie włączone światła

dodano

By rozjaśnić nieco skomplikowany opis, dodałem schemat tego układu. Jest zamieszczony w moim poście, 3 pozycje niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...strasznie to skomplikowane. Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł. Po właczeniu zapłonu dzwiekiem poinformuje Cie o koniecznosci zapalenia świateł. Zapalenie świateł mijania manetką przełacznika przy kierownicy wyłącza buzer i wszystko jest ok. Proste jak sznurek w kieszeni.

Przełącznik automatyczny eliminuje tylko używanie przełącznika fabrycznego w czasie dnia. W nocy i tak musisz go użyć, bo nie bedziesz miał świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też zamontować światła do jazdy dziennej. Mam takie od półtorej roku i sprawują się bez zarzutu. Żarówki H6W + tylnie postoje pobierają mało prądu. A widoczność auta w dzień jest lepsza niż używając świateł mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz, Kolego- pierdoły wypisujecie :!: Jeśli to kawał, to od tego jest offtop.

Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł. Po właczeniu zapłonu dzwiekiem poinformuje Cie o koniecznosci zapalenia świateł.
BZDURA

Napięcie na bezpiecznikach świateł pojawia się dopiero w momencie włączenia świateł manetką, nie po włączeniu stacyjki.

Zapalenie świateł mijania manetką przełacznika przy kierownicy wyłącza buzer i wszystko jest ok.
BZDURA

Przyjmijmy, że Twoja teoria z zasilaniem bezpieczników jest prawdziwa. Wytłumacz mi, co zmusi prąd, by płynął do żarówki, a nie zasilał buzera skoro jest podłączony równolegle :mrgreen:

Wiem, że prąd to leń i woli tam płynąć gdzie ma mniejszy opór. Nie słyszałem o takim prądzie, któremu przeszkadza dźwięk buzera i woli go nie zasilać.

Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł.

Przepraszam, których świateł, mijania czy drogowych :mrgreen:

Według Twojej teori, jeśli będzie na mijania, to po przełączeniu na drogowe, buzer będzie sygnalizował "brak włączenia świateł". Jeśli na te i na te, to zawsze będą świecić razem, ponieważ bezpieczniki zostaną zmostkowane. A może od razu dwa buzery :-D Tylko w tym przypadku zawsze któryś będzie włączony.

Kolego...strasznie to skomplikowane.

Masz rację- opis jest strasznie skomplikowany ale układ spełnia w 100% oczekiwana, Twój opis jest prosty, niestety nie zadziała.

By rozjaśnić mój opis, dodaję schemat połączenia tego układu.

[center:c9afb0cb4f]schemat2.gif[/center:c9afb0cb4f]

Rada na przyszłość:

Nim coś nowego wymyślisz i to opiszesz, uruchom to najpierw u siebie, albo prościej- miernik w łapki i do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego "gojgien". Moja mądrość polega na tym, że tak mam właśnie połączone u siebie i od kilku lat wszystko jest ok. Więc to Ty najpierw sprawdz jak to działa, a dopiero potem opiniuj, czy inni wypisują pierdoły, czy nie. Inaczej bardzo łatwo samemu zostaje się pierdołą. Być może instalacja Twojego auta uniemożliwia zastosowanie takiego rozwiązania, ale w przypadku mojego działa to na 100%. Włączam zapłon i automatycznie zaczyna buczeć buzer. Po włączeniu postojowych buczy nadal. Milknie dopiero po włączeniu świateł mijania. Na długich też jest cichy. To wszystko. Koszt całości to cena buzera i 2 min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz, specjalnie nie odpisywałem na Twojego posta w nocy, po jego zaistnieniu na forum, bym mógł sprawdzić w praktyce Twoją teorię. SPRAWDZAŁEM Mamy auta z tego samego rocznika, więc jestem pewien, że rozwiązania co do zasilania bezpieczników świateł mamy te same. U mnie jest to fabryczne, nikt przy tym jeszcze nie grzebał. Bezpieczniki świateł mijania, jak i drogowych nie mają zasilania po włączeniu stacyjki :!: Napięcie pojawia się dopiero po przełączeniu manetki świateł na ZAŁĄCZ (wtedy jest na bezpiecznikach mijania) i po przełączeniu na drogowe.(bezpieczniki mijania bez napięcia, drogowe zasilane) Nadal nie kumam, w jaki sposób u Ciebie buzer piszczy po włączeniu zapłonu (z kąd ma "+") i przestaje piszczeć po włączeniu świateł, skoro jest włączony pomiędzy masę i zasilany plusem bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!