Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczny włącznik świateł


dudu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Szukałem odpowiedniego tematu ale nie znalazłem. Mam Megane Classic z 98 r i chciałbym w niej założyć automatyczny wyłącznik świateł. Czy ma ktoś może pomysł jak to zrobić? Chodzi mi o to żeby światła zapalały się po uruchomieniu silnika (a nie stacyjki). Czy ma ktoś jakiś schemat do czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Próbowałem to rozkminić ale nic nie wymyśliłem. Elektryk z serwisu Renault stwierdził że się nie da bo światła w megi idą przez manetkę i w momencie przekręcania ręcznie coś się tam przełącza w środku i można długie "zatrzaskiwać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, zgadza się, ale można to na 90% obejść, nie testowałem tego sam, ale ostatnio zaczęła szwankować mi manetka, właśnie długie światełka i ją rozebrałem.

 

Jest tam taki ząbek (zobaczysz jak rozbierzesz), który blokuje możliwość włączenie długich świateł zanim nie włączysz światełek mijania, trzeba ten ząbek ściąć i będzie możliwość włączania długich światełek bez konieczności włączenia najpierw mijania.

 

Ja swoją manetkę pewnie wyciągnę w weekend więc mogę zrobić foto, chyba, że Ty to zrobisz wcześniej dla potomnych ;-)

P.s.

1. Ja pisze o manetce dla żarówek H1 i H7 w H4 może być inaczej

2. Istnieje ryzyko, że jak będziesz chciał komuś mrygnąć długimi to wtedy Ci się włącza, chyba wiesz o co mi chodzi... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie- mam jedno pytanie: po co ten automat, skoro nie działa ze wszystkimi światłami :mrgreen: Jeśli chodzi o zapalanie z powodu wiadomej ustawy, to mozna to zrobić inaczej. U siebie mam taki prosty układzik z 3 diód, małego przekaźnika na 12V, buzera i wyłącznika. (wyłącznik obecnie nie jest potrzebny, był stosowany do przełączania układu LATO/ZIMA)

Cewka przekaźnika jedną stroną podłączona jest stale do masy, druga strona jest połączona z 3 diodami, które są równolegle połączone zaporową stroną do przekaźnika. Do każdej diody, (jej wolnego końca) mam podłączone poszczególne światła: mijania, drogowe, przeciwmgielne. Styk bierny PK ma połączenie z tą samą masą co styk cewki. Zwora, połączona jest z buzerem zabudowanym pod deską w okolicach bezpieczników, z jego nóżką "-". Do "+" buzera podłączyłem "+" ze stacyjki, z pozycji "zapłon".

Teraz jak to działa: Włączam zapłon, i nie mam włączonych świateł, w środku słyszę sygnał dzwiękowy. Dla mnie oznacza to: WŁĄCZ ŚWIATŁA :!: Plus ze stacyjki płynie do buzera, a ten przez nie włączony przekaźnik jest połączony z masą. Po włączeniu świateł, buzer cichnie. Plus z zarówki przez jedną z diód płynie na cewkę przekaźnika i zamyka obwód do masy, przekaźnik działa, rozłączając masę na buzer.

Koszt części około 10zł. Wielkość płytki, 2/3 długości zapalniczki jednorazowej. Działanie bezawaryjne, i zero mandatów za nie włączone światła

dodano

By rozjaśnić nieco skomplikowany opis, dodałem schemat tego układu. Jest zamieszczony w moim poście, 3 pozycje niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...strasznie to skomplikowane. Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł. Po właczeniu zapłonu dzwiekiem poinformuje Cie o koniecznosci zapalenia świateł. Zapalenie świateł mijania manetką przełacznika przy kierownicy wyłącza buzer i wszystko jest ok. Proste jak sznurek w kieszeni.

Przełącznik automatyczny eliminuje tylko używanie przełącznika fabrycznego w czasie dnia. W nocy i tak musisz go użyć, bo nie bedziesz miał świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też zamontować światła do jazdy dziennej. Mam takie od półtorej roku i sprawują się bez zarzutu. Żarówki H6W + tylnie postoje pobierają mało prądu. A widoczność auta w dzień jest lepsza niż używając świateł mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz, Kolego- pierdoły wypisujecie :!: Jeśli to kawał, to od tego jest offtop.

Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł. Po właczeniu zapłonu dzwiekiem poinformuje Cie o koniecznosci zapalenia świateł.
BZDURA

Napięcie na bezpiecznikach świateł pojawia się dopiero w momencie włączenia świateł manetką, nie po włączeniu stacyjki.

Zapalenie świateł mijania manetką przełacznika przy kierownicy wyłącza buzer i wszystko jest ok.
BZDURA

Przyjmijmy, że Twoja teoria z zasilaniem bezpieczników jest prawdziwa. Wytłumacz mi, co zmusi prąd, by płynął do żarówki, a nie zasilał buzera skoro jest podłączony równolegle :mrgreen:

Wiem, że prąd to leń i woli tam płynąć gdzie ma mniejszy opór. Nie słyszałem o takim prądzie, któremu przeszkadza dźwięk buzera i woli go nie zasilać.

Sam buzer możesz podłączyć bezposrednio do masy i bezpiecznika świateł.

Przepraszam, których świateł, mijania czy drogowych :mrgreen:

Według Twojej teori, jeśli będzie na mijania, to po przełączeniu na drogowe, buzer będzie sygnalizował "brak włączenia świateł". Jeśli na te i na te, to zawsze będą świecić razem, ponieważ bezpieczniki zostaną zmostkowane. A może od razu dwa buzery :-D Tylko w tym przypadku zawsze któryś będzie włączony.

Kolego...strasznie to skomplikowane.

Masz rację- opis jest strasznie skomplikowany ale układ spełnia w 100% oczekiwana, Twój opis jest prosty, niestety nie zadziała.

By rozjaśnić mój opis, dodaję schemat połączenia tego układu.

[center:c9afb0cb4f]schemat2.gif[/center:c9afb0cb4f]

Rada na przyszłość:

Nim coś nowego wymyślisz i to opiszesz, uruchom to najpierw u siebie, albo prościej- miernik w łapki i do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego "gojgien". Moja mądrość polega na tym, że tak mam właśnie połączone u siebie i od kilku lat wszystko jest ok. Więc to Ty najpierw sprawdz jak to działa, a dopiero potem opiniuj, czy inni wypisują pierdoły, czy nie. Inaczej bardzo łatwo samemu zostaje się pierdołą. Być może instalacja Twojego auta uniemożliwia zastosowanie takiego rozwiązania, ale w przypadku mojego działa to na 100%. Włączam zapłon i automatycznie zaczyna buczeć buzer. Po włączeniu postojowych buczy nadal. Milknie dopiero po włączeniu świateł mijania. Na długich też jest cichy. To wszystko. Koszt całości to cena buzera i 2 min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz, specjalnie nie odpisywałem na Twojego posta w nocy, po jego zaistnieniu na forum, bym mógł sprawdzić w praktyce Twoją teorię. SPRAWDZAŁEM Mamy auta z tego samego rocznika, więc jestem pewien, że rozwiązania co do zasilania bezpieczników świateł mamy te same. U mnie jest to fabryczne, nikt przy tym jeszcze nie grzebał. Bezpieczniki świateł mijania, jak i drogowych nie mają zasilania po włączeniu stacyjki :!: Napięcie pojawia się dopiero po przełączeniu manetki świateł na ZAŁĄCZ (wtedy jest na bezpiecznikach mijania) i po przełączeniu na drogowe.(bezpieczniki mijania bez napięcia, drogowe zasilane) Nadal nie kumam, w jaki sposób u Ciebie buzer piszczy po włączeniu zapłonu (z kąd ma "+") i przestaje piszczeć po włączeniu świateł, skoro jest włączony pomiędzy masę i zasilany plusem bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!