Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy na stacji diagnostycznej BEZ PROBLEMÓW ustawią światła ?


Kamarad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem iż jedna lampa się rusza. Zdjąłem zderzak i ukazał się baardzo duzy reflektor :D i jego górny zaczem był pęknięty. Skleiłem ale teraz (ostatnio była mgła i zauważyłem) ta lewa lampa świeci mi nie dość że wyżej to jeszcze w lewo ;) moje pytanie jest takie czy jak podjade na stacje diagnostyczną to czy BEZ PROBLEMÓW ustawią mi światła. Chodzi mi o to czy będą wiedzieć jak to zrobić ? z tego co zauważyłęm to jest tylko jedno pokrętło do regulacji i to jeszcze góra/ dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo światła ustawia się tylko góra i dół, jak świeci krzywo, to ewidentnie uwalona jest geometria.

Prawdopodobnie lampa była już kiedyś dość mocno uszkodzona i ktoś ją źle posklejał.

Tego to już raczej nie wyprostujesz bez odcięcia i ponownego sklejenia mocowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampa nie była nigdzie ruszana :D prawdopodobnie ktoś dojechał zderzakiem bo jest w tym miejscu obdarty i dlatego górny zaczep pękł... słyszałem jeszcze opcje że komputerowo sie to ustawia - tylko no nie wiem nie wydaje mi sie chodziaż silniczki są przecież ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka to nie jakieś dziwadło. W każdym aucie musi być manualna regulacja świateł pozioma i pionowa. Do poziomej służy śruba pod osłoną żarówki światła mijania i pozycji. Znajduje się dokładnie trochę niżej i w bok w stronę błotnika. Regulujemy kluczem sześciokątnym 6mm . Dostęp przez otwór w nadkolu trochę utrudniony, dlatego lepiej zdemontować. Najlepiej pokazać to na zdjęciu, ale jakoś nie mogę nic znaleźć. Po zdjęciu nadkola wszystko ładnie widać i jest tam tylko ta śruba więc trudno o pomyłkę.

 

Znalazłem zdjęcie, lampa jest do góry nogami:

post-12777-0-64084500-1320096470_thumb.jpg

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

babus dobrze pisze :D w każdej lampie jest ustawianie poziome jak i pionowe,ale samemu na pewno nie ustawimy idealnie ponieważ na stacji diagnostycznej zanim zaczną ustawiać światła "łapią" środek oraz wysokość auta.. ;)

sam to przerabiałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch świateł nie ustawimy poprawnie. Tu jednak jedno mamy ustawione dobrze, więc z ustawienim drugiego nie ma problemu. Oczywicie nikogo nie namawiam. Jeden woli zrobić coś sam a kto inny woli aby sprawą zajął się fachowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch świateł nie ustawimy poprawnie. Tu jednak jedno mamy ustawione dobrze, więc z ustawienim drugiego nie ma problemu

też tak myślałem i jak pojechałem na przegląd to mi poprawił,ale może ja po prostu nie potrafiłem :D ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze proszę o ustawienie świateł przy każdej okazji jak jestem w warsztacie. 5 min roboty i mam pewność, że jest dobrze. Bawienie się miarka i samodzielne ustawianie świateł mnie już nie bawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja mogłem przeoczyć to pokrętło do poziomej regulacji ... nie wiem może kurcze jakoś przeoczyłem ;) spróbuje to jakoś zrobić bo prawego nie ruszam ;) jedynie pojade sprawdzić czy dobrze świeci ;) dzięki bo jak juz pisałem skoro jest silniczek to juz mi sugerowali zebym jechał na komputer bo tak to ustawią to na kompie i bedzie git ale sam juz nie wiem teraz bede kombinował ;) :D

Edytowane przez Kamarad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebym jechał na komputer bo tak to ustawią to na kompie i bedzie git

Tego się nie da ustawić na komputerze. Jest specjalne urządzenie do ustawiania świateł. A silniczek przy lampach jest tylko po to, żeby opuszczać/podnosić snop światła w przypadku gdy samochód jest obciążony. Najpierw i tak trzeba właściwie ustawić światła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kompetencje pracowników stacji diagnostycznych nie tylko w moim regionie leżą. U mnie też próbowali mi wmówić, że światła można ustawić tylko w pionie. Oczywiście bzdura. Przyjechałem do domu, rozwiesiłem prześcieradło, wziąłem megankę Ojca, namalowałem linię światłocień, potem wjechałem idealnie tak samo swoją i zrobiłem to samo... Tylko Mama nie była zachwycona krechami na białym prześcieradle ;P

 

Także nie dajcie się robić w balona i niech przypadkiem nikt nie płaci za takie partactwo.. mnie jeszcze skasowali za nieprawidłowe ustawienie (Mikołów Jasna - nie polecam)!!

 

A co do dostępu, to trzeba te dekielki jak do wymiany świateł zdemontować w nadkolach, wsadzić rękę i wymacać miejsce na kluczyk 6kę. Mnie wystarczyła sama nakładka oczkowa na ten rozmiar i palcami kręciłem.

Edytowane przez Joobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem tak pojechałem i góra- dół bez problemu ustawił kluczem imbusowym ale nad lewo/ prawo szukał, kombinował, świecił myślał i nie znalazł - dałem mu piątaka (mimo że powiedział ze na koszt firmy) bo chłopak poświęcił troche czasu. :D czyli rozumiem ze mam zdjąć zaślepke i powiedzieć mu ze tam jest pokrętło tak ? - jak na zdjęciu? bo góra dół ustawił od góry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!