Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

 

ostatnio zamontowałem tarcze hamulcowe zamiast bębnów. Powody były proste, lepsze hamowanie no i wygląd ;)

Całą operacja jest dość prosta i większość to plug & play.

Co potrzebujemy:

Kompletne zaciski hamulcowe, klocki, jarzma, czujniki ABS do wersji z tarczami, linki ręcznego do wersji z tarczami no i dobre narzędzia:

 

Narzędzia (mogę o czymś zapomnieć):

-klucz oczkowy/nasadka: 10, 13, 16, 17, 18, do odkręcenia śruby piasty (chyba 30 )

-płaska 11

-torx 40 i to bardzo ważny klucz, jeśli nie najważniejszy, musi być bardzo dobrej jakości

-młotek

-płaski śrubokręt

-płaska 13

-płyn hamulcowy

 

Jak już pisałem, zabawa jest praktycznie plug & play, więc każdy z narzędziami powinien sobie poradzić.

Krótki przegląd przez rodzaje hamulców:

- bębny megane I phII:

1000227.jpg

 

-tarcze phI:

1000229.jpg

 

-tarcze scenic 2.0 phII:

1000233.jpg

 

No i teraz po tych zdjęciach wiemy, że przekładka będzie najłatwiejsza, jeśli założymy osprzęt z coupe 2.0 16V phI.

 

Jeśli kupimy tarcze z całą belką to odkręcamy 4 śruby torx. Są dokręcone bardzo mocno, dodatkowo na klej. Stosujemy tu dobry odrdzewiacz. Zardzewiały był w sumie tylko łeb śruby od spodu, gwint był jak nowy. To jest jeden z trudniejszych momentów. Śruby zachowujemy, będą potrzebne.

1000235.jpg

 

Jeżeli komuś zależy na wyglądzie to rozkręcamy mechanizm na części, czyścimy i malujemy:

1000237.jpg

 

1000239.jpg

 

1000240.jpg

 

1000444.jpg

 

1000446.jpg

 

1000453.jpg

 

Po dokładnym wyczyszczeniu malujemy, i szukamy dobrego miejsca na schnięcie części :D

 

1000456.jpg

 

1000460.jpg

 

Teraz druga trudna sprawa - zdejmowanie bębnów. Jak już to nam się uda to mamy z górki. Widok po zdjęciu bębna:

1000462dud.jpg

 

odkrecamy 4 śruby zaznaczone na czerwono, zdejmujemy linkę ręcznego a na końcu odkręcamy przewód hamulcowy od cylinderka. Być może konieczne będzie podgrzanie tego ostatniego.

Widok zestawu hamulca po demontażu:

1000464.jpg

 

Widok oryginalnej belki z bębnami po demontażu hamulca bębnowego. Widac tu różnicę między belką z bębnami, a tą z tarczami - mocowanie na czujnik ABS. Nie stanowi to żadnego problemu, po przykręceniu mocowania zacisku to mocowanie nie jest widoczne. Większym problemem byłoby przejście z tarcz na bębny, ale nas taka zamiana nie interesuje.

1000463.jpg

 

Teraz przykręcamy mocowanie zacisku, mocno dokręcamy, mozna od razu zamienić linki od ręcznego, dopóki jest dobry dostęp. Ja śruby po dokręceniu dodatkowo polakierowałem, zawsze to trochę ochroni przed rdzą.

1000465.jpg

 

No i nadszedł moment, w którym czas zaczał mnie naglić, więc przestałem robić zdjęcia. Reszta to prosta sprawa, każdy kto to rozebrał, złoży bez większych kłopotów.

 

Dokręcamy zacisk.

Wkrecamy przewód hamulcowy. Ja zostawiłem oryginalny, tylko musiałem go miejscami wyprostować, żeby nie był mocno naprężony.

Wymieniamy czujnik ABS, ja wbiłem je na swoje miejsce uderzając lekko młotkiem, żeby je wybić użyłem nasadki 13 i też młotek.

Zakładamy osłonę na łożysko, później tarczę.

Zakładamy jarzmo, wkładamy klocki, zabezpieczenie.

Podpinamy linkę ręcznego.

 

Nastepnie podpięcie linek do dźwigni hamulca, tak to wygląda od spodu:

1000468.jpg

Na szczęście odkręcamy dwie śruby i dwie nakrętki od osłony aluminiowej i mamy dostęp do cięgna. Zakłądamy linki i naciągamy trochę mocniej niż w przypadku bębnów.

 

Odpowietrzamy układ, zakładamy koła i jedziemy na jazdę próbną:

Nie mam zdjęcia jak się to prezentuje po wymianie, później dołączę.

 

Jak na razie zrobiłem 200km, klocki już się ładnie docierają, nie wiem czy lepiej hamują bo wymieniłem w tym samym czasie hamulce przód i tył, więc jak się wszystko ułoży to będę testować.

 

Uwagi, pytania, komentarze mile widziane, w razie czego poprawię opis.

Jakby ktoś potrzebował, mam więcej zdjęć poszczególnych elementów.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super artykuł natknąłem się na niego przez przypadek i również miałem w planach taką robótkę tylko brakowało mi jaj żeby się do tego zabrać(kwestia umiejętności) ale z takim manualem na pewno powinienem sobie poradzić ale to na wiosne jak fundusze dopiszą a właśnie tak z ciekawości ile to Cię wyniosło? No i oczywiście obowiązkowo musi być pokazany efekt końcowy już nie mogę się doczekać jak to wygląda bo te czerwone bębny mnie troszkę odrażają. Jeszcze raz super robota !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już mogę napisać, że hamowanie tyłem się poprawiło. Ręczny chodzi o wiele lepiej, przy normalnym zaciągnięciu podczas jazdy tył blokuje bez najmniejszych problemów.

 

Koszty nie są duże, biorąc pod uwagę fakt, że chciałem zrobić to już dawno dawno temu. Zakup kompletnej belki - 300zł + mój transport, płyn hamulcowy 0,5l - 12,50zł. Podkład 17zł, czarny mat 15zł. Reszta to robocizna. Dla mnie efekt wart tych pieniędzy.

Zdjęcia po montażu dołącze jak wyczyszczę felgi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukałem takiego tematu i wkońcu znalazłem. Mam pytanie. Czy sila hamowania na tyle nie bedzie za duża? Nie bedzie stawialo bokiem przy ostrym hamowaniu? Bo chce cos takiego zrobic ale wymienic cala belke z tarczami.

Edytowano przez demotywator93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

korektor siły hamowania był w wersjach przed liftem, po lifcie już nie było, a belki były takie same. Masz ABS, więc jak jest sprawny to będzie wszystko w porządku. Ja żadnych objawów nie zauważyłem poza tym, że auto lepiej hamuje i lepiej wygląda.

Ja belki nie zmieniałem, bo wiedziałem że oryginalna jest w dobrym stanie i jest młodsza o 6 lat od tej, którą kupiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja chce założc belke od 2.0 bo jest twardsza niż moja w dti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem taką belkę do dCi, a to "prawie" to samo co dti - nie było żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A belka od cabrio 2.0 ide a coupe 2.0 ide jest inna? Pasuje do zwykłej? I czy jest twardsza niż coupe?

\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Meganecoupe02-ten nawierzchniowy czarny mat,jaka to farba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boll czarny mat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przepraszam, że odkopuję temat ale czy będzie jakaś różnica w wersji przedliftowej?

Edytowano przez Blothan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz poważnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc Patrzę na zdj czopa ty zakładałeś jakieś łożyska czy coś na to ? Czy tylko sam czop z uchwytami na zaciski ?  Ten czop cały przekładałes z tej belki z jakiego konkretnie auta masz może zdj całej belki jak wygląda bo patrzę na necie i są różne wyglądy tego i niemam pojęcia która kupić by mi podeszło pod Megane classic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×