Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w klapie bagażnika M3 GT


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem niepokojące zjawisko , a mianowicie po pobycie w myjni,czy po deszczu w klapie bagażnika zbiera się woda, która wylewa się po bokach klapy bagażnika podczas jej podnoszenia, trzeba uważać, żeby się nie zalać ta wodą.

Po solidnym deszczu , przy otwieraniu bagażnika, z klapy wylewa się nawet z pół litra wody.

Martwię się, ze będzie to się wiązało wkrótce z korozją, problem chyba podobny jak był w M2 z zbierająca się wodą w drzwiach.

Czy w waszych autach tez występuje ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ja zauważyłem to po 1,5 roku używania Megane 3 GT. Wydaje się że woda może nalewać się do środka klapy podczas szybkiego ponoszenia klapy po deszczu. Normalnie nic się nie nalewa jak jest zamknięta. U mnie kapało po uniesieniu do góry na roletę z okolicy łączenia plastików nad szybą ( przy podniesionej klapie z łączenia plastików poniżej szyby. To jest niedopracowane. Myślę że powolne podnoszenie klapy i poczekanie aż obcieknie jest jakąś receptą na tą przypadłość. Jak tak robię nic mi się nie nalewa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie trochę kapie, ale z tym 0,5 l to chyba trochę przesadziłeś :D

W dolnej części klapy sa otwory odpływowe, jak będziesz dbał o ich drożność to powinno być ok - woda będzie mogła swobodnie się wylać jak klapa będzie zamknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po solidnym deszczu z klapy naprawdę wylewa się masa wody, która gromadzi się w tej dolnej, plastikowej części.

Woda potrafi tam "stać" nawet kilka dni.

Myślę, ze może to być 2* po szklance wody, bo wylewa się zarówno po lewej , jaki i po prawej stronie klapy.

Żeby nie być zalanym trzeba stać na środku, jak się ja otwiera, to jest dobra pułapka na teściową ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam.Miałem wymienianą lampę stop ze względu na jej nieszczelność niecaly rok temu jeszcze na gwaroncji).Teraz znowu zauważyłem ,że zbiera się woda w bagażniku po opadach.Czyżby znowu ta nieszczęsna lampa.Mam pytanie czy żeby to sprawdzić mogę rozebrać tylko tą część plastyku wewnątrz klapy bezpośrednio przy lampie ,czy muszę rozbierać całą tapicerkę klapy.

 

Dodano: 30 lis 2013 - 17:25

Jeszcze jedno pytanie.Jeżeli to będzie ciekło z 3 stopu to czy mogę jakoś uszczelnić tę lampę na wieczność czy trzeba będzie znowu wymienić na nową i modlić się na jak długo.Auto jest po gwarancji.

 

Dodano: 04 gru 2013 - 18:56

Dzwoniłem do ASO gdzie wymienili mi tą lampę pierwszy raz na gwarancji i niestety nic już nie można zrobić w ramach gwarancji bo się skończyła w ramach rękojmi również.Jak się zdecyduję to mogę podjechać i spróbóją uszczelnić.Gość z serwisu dodal,że to jest jakaś makabra z tymi lampami stop i nie ja jeden u nich to zgłaszalem.Prawdopodobnie jest to wina uszczelki tej lampy która szybko się zużywa ze względu na warunki pogodowe(jednym słowem bubel)Dodam ,że ostatnio lampa zaczeła przeciekać po zimie a teraz było tylko trzy dni mrozu poniżej 5 stopni ,potem pierwszy deszcz i powtórka z rozrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się przyzwyczaić do tego że Renault ma problemy ze szczelnością aut.

W Megane 2 była woda w "kieszeniach" drzwi i korozja podświetlania tablicy rejestracyjnej, a w Megane 3 GT jest woda w 3-cim stopie i zalewanie auta przez nadmuch powietrza na nogi kierowcy i pasażera z przodu.

Ja się już przyzwyczaiłem do tego , Tobie tez radzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za pocieszenie.Ale jeszcze sprobuję uszczelnić .Narazie się będę z tym bujał bo i pogoda nie jest najlepsza do tego typu napraw pod chmurką.Jak nie dam samemu rady to skorzystam z pomocy mechanika.Powiedz mi czy udało sie Tobie uporać z tą wodą z tyłu auta i co było przyczyną

 

Dodano: 22 gru 2013 - 14:08

Witam ponownie.Parę dni temu zabrałem się ponownie żeby coś zrobić z wodą wewnątrz drzwi w bagażniku.Zacząłem od najprostrzej czynności.Dociągnąłem klapę bagażnika do uszczelki i zadziałało.Po myjni i po obfitym deszczu jest sucho.Mam nadzieję ,że to była tylko sprawa wyregulowania klapy a nie jak wcześniej podejrzewałem znowu lampe 3 stopu.

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Dnia 22.06.2012 o 12:04, kacper69 napisał:

Ostatnio dobrze popadało.

Auto stało zaparkowane.

Po deszczu tak jak na fotce wygląda przesłonka w bagażniku.

Koszmar.

post-195-0-35823800-1340359455_thumb.jpg

O jak u mnie po wczorajszym deszczu ;-) Mam tak od kliku miesięcy w moim już prawie 8-letnim RM III GT. Nie sądzę, żeby był to problem 3. lampy stop, bo woda jest TYLKO z tej, tzn. lewej strony. Uszczelki są całe, auto nie było w żaden sposób naprawiane (mam je od nowości). Problem stary, ale wciąż aktualny, dlatego odnawiam. Może ktoś z Was skutecznie sobie z nim poradził i przede wszystkim zna faktyczną przyczynę. Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!