Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło szarpnięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem i pytanie otóż jestem świeżym kierowcą i mam pytanko:

Więc jak jadę i zmieniam bieg i puszczam sprzęgło to w tym momencie kiedy sprzęgło bierze dać lekko gazu tak?żeby nie było szarpnięcie?

Bo jak ostatnio jechałem i ruszałem z górki i zmieniłem bieg samym sprzęgłem to mi szarpnął bo miał chyba za małe obroty czy to możliwe?

Więc dawac troszkę gazu w tym momencie kiedy sprzęgło bierze tak?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od obrotów silnika jakie akurat są. Czasami trzeba delikatnie na gaz nacisnąć, czasami nie trzeba. Trzeba za to tego samemu się nauczyć i raczej robić to wolniej jak w benzynce.

Sprzęgło puszczać delikatniej tak jakbyś ruszał z zatrzymania. Skoro jesteś świeżym kierowcą, to zapewne masz jeszcze nawyk z aut dla kursantów, a to zazwyczaj są benzynowe silniki.

Pamiętam jak jechałem pierwszym swoim dieslem przed jego zakupem. Też to wyglądało początkowo jakbym prawko za gęsi i nabiał załatwił, (wcześniej już miałem 3 auta na benzynie) a Fiesta poruszała się krótkimi skokami do przodu. Z czasem i przebiegiem jednak przyzwyczaiłem się do DIESLA i nawet o tym nie pamiętam i nie zwracam uwagi co robić, by było płynnie i bez szarpnięć.

Czasami tylko zauważam, że jest mala różnica pod tym względem, pomiędzy jazdą starszym sceniolem 1.9 dT i sceniolem drugim 1.5 dCi. (inne moce, inny moment, inne doładowanie, inne długości biegów)

Jednakże dostosowuję się, bez problemu i podświadomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość