Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja zawieszenia na tyle ww scenic I phII


Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem forum ale jakoś nie zauważyłem 100% odpowiedzi.

Podniosłem przód do typowych rozmiarów. Tzn założyłem sprężynki i amorki od identycznego scenika. Teraz między błotnikiem a brzegiem opony mam te 6 czy 7 cm przerwy. Tak mniej wiecej bo musiałbym zmierzyć.

Wczesniej miałem tak że w zasadzie pomiedzy błotnikiem a brzegiem oponki była przerwa na centymetr, nawet mniej. Teraz jest OK czyli tak jak u większości sceników. Pozostał problem tyłu i tej nieszczęsnej belki. Mechanik ma się za to zabrać, ale mam pytanko.

Na forum widziałem porady odnośnie 1.9dti, meganek, ale co dokładnie w temacie 1.9 dci? Jak to się podnosi? U mnie było prawdopopodobnie zawieszenie sportowe. Podobno trzeba coś wybijać na tej belce i pójdzie w górę. Pytam bo mechanik zna się podobno na tych sprawach ale chciałbym też cos wiedzieć. Będe przy tym dlatego chciałbym wiedzieć co i jak. Kolega od 1.9tdi mówił ze jeden ząbek to 1,5 cm.

U mnie też tak będzie czy to inna belka?

Ile ma być od ziemi do błotnika w standardzie?

Tył ma być troche wyżej niż przód?

O zmierzyłem wysokosć od ziemi do błotnika i wychodzi mi ze mam 61 cm. Koła 185/65/r15. To za nisko.Tak o jakieś 6 cm.

No ciekawe jak tam stan belki oraz czy amorki nie są czasem sportowe. Z przodu były raczej normalne, tylko sprężyny sportowe. Fajnie było ale trudno. Poruszam się w róznym terenie i takie niższe(ale nie najniższe jakby co) zawieszenie to niepotrzebny problem. Jakby amorki były sportowe to trzeba bedzie zainwestować w typowe.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolej.

Twoja belka to tzw belka 4-drążkowa, 2 drążki skrętne (ich funkcja odpowiada sprężynom czy resorom) oraz 2 drążki stabilizujące.

Żeby podnieść auto z tyłu, wysunąć z belki drążek, opuścić wahacz i wsunąć z powrotem drążek. Operację trzeba powtórzyć z drugiej strony.

Z tym 1,5 cm na ząbek nie do końca jest prawdą. Lepiej ustalić sobie dwa punkty wg. których będzie się ustawiało belkę. Wtedy jest pewne, że obie strony będą jednakowo stały. Poczytaj w "Sam naprawiam..." tam jest cały rozdział o tym.

Belka we wszystkich Scenikach I jest taka sama, różnica polega jedynie na innych hamulcach ale pewnie i te da się przełożyć skoro w Cupe się dało to przypuszczam, że w Scenicu będzie bardzo podobnie jak nie identycznie.

Odnośnie wysokości tyłu, odsyłam do Sam naprawiam... tam masz dane fabryczne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył ustawiony. Jakby ktoś chciał wiedzieć to jeden ząbek to ok 7 cm. Przestawiłem i jest idealnie. Amorki też pasowały czyli raczej tył nie był kombinowany oprócz sportowego obnizenia belki. Troche czasu to zajęło bo trzeba było częściowo odkręcić kilka plastików w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było częściowo odkręcić kilka plastików w bagażniku.

a po co? jak śruby od belki są przy tylnym rzędzie siedzeń dokładnie pod nim wystarczy wyjąć siedzenia odkryć schowek pod nimi i masz śruby na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było wielkiej rozbiórki. Odchylono siedzenia.Popuszczono dwie śruby trzymające plastiki pod siedzeniami.

Śruby mocujące(po dwie na każdy bok) są pod plastikowymi boczkami. Aby dało się to odkręcić wystarczyło ściągnąć uszczelke z progu i odciągnąć plastik aby weszły klucze. Te śruby są jeszcze zabezpieczone blachami dystansowymi czy jakoś tak.

Zdjęto plastik znad głośników i popuszczono śruby aby to jakoś poluzować(to robota na ciepłe dni bo wiadomo że latem plastik jest bardziej podatny na takie zabawy)Przy okazji znalazła się śrubka, której nie przykręcono prawdopodobnie w serwisie, gdy obniżano zawieszenie. Tyle. Ważne, że jest OK. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!