Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja zawieszenia na tyle ww scenic I phII


Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem forum ale jakoś nie zauważyłem 100% odpowiedzi.

Podniosłem przód do typowych rozmiarów. Tzn założyłem sprężynki i amorki od identycznego scenika. Teraz między błotnikiem a brzegiem opony mam te 6 czy 7 cm przerwy. Tak mniej wiecej bo musiałbym zmierzyć.

Wczesniej miałem tak że w zasadzie pomiedzy błotnikiem a brzegiem oponki była przerwa na centymetr, nawet mniej. Teraz jest OK czyli tak jak u większości sceników. Pozostał problem tyłu i tej nieszczęsnej belki. Mechanik ma się za to zabrać, ale mam pytanko.

Na forum widziałem porady odnośnie 1.9dti, meganek, ale co dokładnie w temacie 1.9 dci? Jak to się podnosi? U mnie było prawdopopodobnie zawieszenie sportowe. Podobno trzeba coś wybijać na tej belce i pójdzie w górę. Pytam bo mechanik zna się podobno na tych sprawach ale chciałbym też cos wiedzieć. Będe przy tym dlatego chciałbym wiedzieć co i jak. Kolega od 1.9tdi mówił ze jeden ząbek to 1,5 cm.

U mnie też tak będzie czy to inna belka?

Ile ma być od ziemi do błotnika w standardzie?

Tył ma być troche wyżej niż przód?

O zmierzyłem wysokosć od ziemi do błotnika i wychodzi mi ze mam 61 cm. Koła 185/65/r15. To za nisko.Tak o jakieś 6 cm.

No ciekawe jak tam stan belki oraz czy amorki nie są czasem sportowe. Z przodu były raczej normalne, tylko sprężyny sportowe. Fajnie było ale trudno. Poruszam się w róznym terenie i takie niższe(ale nie najniższe jakby co) zawieszenie to niepotrzebny problem. Jakby amorki były sportowe to trzeba bedzie zainwestować w typowe.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolej.

Twoja belka to tzw belka 4-drążkowa, 2 drążki skrętne (ich funkcja odpowiada sprężynom czy resorom) oraz 2 drążki stabilizujące.

Żeby podnieść auto z tyłu, wysunąć z belki drążek, opuścić wahacz i wsunąć z powrotem drążek. Operację trzeba powtórzyć z drugiej strony.

Z tym 1,5 cm na ząbek nie do końca jest prawdą. Lepiej ustalić sobie dwa punkty wg. których będzie się ustawiało belkę. Wtedy jest pewne, że obie strony będą jednakowo stały. Poczytaj w "Sam naprawiam..." tam jest cały rozdział o tym.

Belka we wszystkich Scenikach I jest taka sama, różnica polega jedynie na innych hamulcach ale pewnie i te da się przełożyć skoro w Cupe się dało to przypuszczam, że w Scenicu będzie bardzo podobnie jak nie identycznie.

Odnośnie wysokości tyłu, odsyłam do Sam naprawiam... tam masz dane fabryczne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył ustawiony. Jakby ktoś chciał wiedzieć to jeden ząbek to ok 7 cm. Przestawiłem i jest idealnie. Amorki też pasowały czyli raczej tył nie był kombinowany oprócz sportowego obnizenia belki. Troche czasu to zajęło bo trzeba było częściowo odkręcić kilka plastików w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było częściowo odkręcić kilka plastików w bagażniku.

a po co? jak śruby od belki są przy tylnym rzędzie siedzeń dokładnie pod nim wystarczy wyjąć siedzenia odkryć schowek pod nimi i masz śruby na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było wielkiej rozbiórki. Odchylono siedzenia.Popuszczono dwie śruby trzymające plastiki pod siedzeniami.

Śruby mocujące(po dwie na każdy bok) są pod plastikowymi boczkami. Aby dało się to odkręcić wystarczyło ściągnąć uszczelke z progu i odciągnąć plastik aby weszły klucze. Te śruby są jeszcze zabezpieczone blachami dystansowymi czy jakoś tak.

Zdjęto plastik znad głośników i popuszczono śruby aby to jakoś poluzować(to robota na ciepłe dni bo wiadomo że latem plastik jest bardziej podatny na takie zabawy)Przy okazji znalazła się śrubka, której nie przykręcono prawdopodobnie w serwisie, gdy obniżano zawieszenie. Tyle. Ważne, że jest OK. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!