Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

drażni mnie jazda pływającym tapcznem tzn autem na seryjnych spręzynach.
Pisząc to jeździsz na 15 czy 18 :?:
Jak przejazdy przez chopki ? bo rozumiem że do krawężnika już nie dojeżdzasz
Normalnie, jak zwykłym autem. Trzeba się nauczyć od nowa jeździć. Podchodzisz pod kraweżnik pod odpowiednim kątem, nigdy na wprost dwoma kołami na raz, zawsze na skręconych kołach, najpierw jedno, potem drugie... Ja miałem Clio obniżone - 60mm i jeszcze zderzak 30mm niżej od serii i dawałem rade prawie pod każdy krawężnik, a z biegiem czasu nauczysz się któremu dasz rade, a któremu nie :?:

 

H&R będzie twardy, a napewno twardszy od Eibacha. Biorąc pod uwagę twoje 18tki i profil 40 kupiłbym Eibacha. Nie wiem czy wcześniej jeździłeś autem obniżonym, ale każde auto obniżone z belką w tylnim zawieszeniu traci dużo na komforcie. O ile z przodu tak bardzo nie trzęsie to z tyłu zdecydowanie za dużo. 5mm w tą czy w tą nie zrobi dużej różnicy w wyglądzie, ale w jeździe tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 18 i nie miałem sportowych srężyn. Co do stylu jazdy to zgodzę sie z tobą że trzeba uczyć się od nowa, najgorsze jest to że mam auto firmowe :?: a nim to raczej skaczę po krawężnikach wiec cieżko bedzie :?: biedne seicento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołaczam się do was chłopaki wkońcu mam sporta z silnikiem 1.6 :?: wiec raczej chodzi mi o wygląd. Niektórzy stwierdzą że jest to przesada ale mam jeszcze drugie auto którym moge skakać po krawężnikach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co wy gadacie, ja musze miec warunki by ujazmic moje 115/113/110 konioof :?: rozne zrodla roznie podaja :?: jak kupowalem katalogowo miala 115 :?: niech juz ten snieg przestanie sypac to sie zalozy nowe buciki i sie przyglebi wkoncu. No i jeszcze polerka lakieru :) by lsnil like a new :)

 

Pozdro :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Driver, na 18" i springach H&R bedzie twardziej niż u mnie na 18" + koni w ustawieniu na max twardo więc bym się nad tym zastanowił.... takie moje zdanie... pozatym zobaczysz jak bedzie ci wszystko czeszczało w środku... jest jeszcze weitec który jest w miare komfortowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wazne pytanko, na http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=90366 sa sprezyny do megane od 2002 i od 2003, te drugie sa o jakies 300 zl drozsze. Czy w zawieszeniu zaszla jakas zmiana ? te tansze to nr 10-75-003-01-22 a drozsze 10-75-003-07-22.

Nie wiem o co lotto :?:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusy: im krótsze sprężyny tym szybsze zużycie amortyzatorów, przy seryjnych amorach niskim skoku zawieszenia - częściej może dochodzić do dobijania zawieszenia. Dochodzi do większego zużycia wszystkich tuleii gumowo-metalowych, koła (im twardsze zawieszenie, tym większa siłę będzie musiała zamortyzować opona/felga), mocowania górne amortyzatorów - bardzo często tam właśnie następują pierwsze uszkodzenia samochodu - i zaczyna się spawanie i wieczne naprawianie.

 

Oczywiście każdy z tych negatywnych elementów ma tym większy wpływ im twardsze zawieszenie. Tak słyszałem wiec napewno prawdy trochę w tym jest. Ale nie zrażam się, jak bedzie kiepsko się jeździło zamienie spowrotem na serie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowania górne amortyzatorów - bardzo często tam właśnie następują pierwsze uszkodzenia samochodu - i zaczyna się spawanie i wieczne naprawianie.
Takie rzeczy to tylko przy gwincie i zerowym skoku amora, no może 1-2cm. Koledze wyrwało się mocowanie, ale w 30 letnim Kadecie, gdzie najpierw się robi tjuning, a potem auto.

 

jazel, wydaje mi się, że żywotność amorów spadnie o 10-20%. W Clio prawie od nowości miałem niski zawias i zrobiłem 80.000km na seryjnych amorach. Niby mało, niby dużo. Biorąc pod uwagę, że auto ten dystans pokonało głównie po mieście na 17tkach i z dystansami 20mm na strone to dobry wynik. Przy przebiegu 80kkm była do wymiany jedna tulej tylnej belki i amorki z przodu. Kazałem wymienić wszystkie amory i wszystkie tuleje jakie są. Chciałem sobie przypomnieć jak się cichutko jeździło po wyjechaniu z salonu.

 

Po mieście auto zawsze dostaje bardziej w dupe niż na trasie. W mieście potrafi zawias dobić, na trasie jedziesz jakbyś puszczał "kaczki po wodzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(im twardsze zawieszenie, tym większa siłę będzie musiała zamortyzować opona/felga), )

 

hehe dobre :?: ;-)

 

przy seryjnych amorach niskim skoku zawieszenia - częściej może dochodzić do dobijania zawieszenia

 

ale przecież spreżyny sa twardsze

wiec na chłopski rozum twardsze- mniejszy skok = seria- większy skok...

 

na dobrą sprawę to odkąd założyłem twarde springi to ani razu mi nie dobiło nawet jak jechałem w 5 osób po mega polskich drogach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!