Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dojazdówka


sFiatowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić dojazdówkę do mojego Scenica II i szukałem 15'', bo takie mam normalne koła , ale gość handlującymi takimi kołami na allegro, powiedział, że jeżeli jest hamulec elektryczny, to dojazdówka musi być co najmniej 16''. Czy to prawda? Próbował ktoś może zakładać 15'' dojazdówkę do krótkiego Scenica? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu to nie kosz ale winda i pod taką nazwą tego szukaj. Jest taka możliwość, co już jest też na forum opisane. Pasuje też ponoć z ESPACE-a.

http://megane.com.pl/topic/28950-scenic-ii-grand-kosz-na-kolo-zapasowe/page__p__230940__hl__winda__fromsearch__1#entry230940

http://megane.com.pl/topic/19470-winda-opuszczania-dojazdowkizapasugrand-s/page__p__154566__hl__winda__fromsearch__1#entry154566

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku nie ma znaczenia sposób przewożenia tego koła ale jego wielkość.

I tu bym się nie upierał że ma byc 15" skoro handlujacy tym towarem zaleca 16".

Tu ma znaczenie prawdopodobnie profil wytłoczenia felgi na dojazdówce i jej ET.

Zresztą to i tak tylko koło na dojazd wiec nie ma znaczenia czy to 15 czy 16". I tak jest węższe to koło by na nim normalnie jeździć. Ważne, by jego całkowita wielkość nie była większa jak teraz masz 15" z oponą. Przy 16 calowej dojazdówce po prostu opona będzie niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niestety różnica tkwi w cenie. 15'' kosztuje 95 zł, a 16'' 380 zł, więc jakieś chore pieniądze. Dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś montował do Scenica II dojazdówkę 15'', a jak tak, to od czego...

 

Dodano: 12 gru 2011 - 14:14

Odpowiadam ku potomności, bo może ktoś będzie miał takie same dylematy jak ja. Kupiłem w końcu dojazdówkę 15'', która według sprzedawcy dedykowana jest do Renault. Dziś założyłem na tył i wszystko pasuje, zacisk się mieści, także dojazdówka 15'' na pewno pasuje do krótkiego Scenica II Ph I. :D

Edytowane przez sFiatowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem na tył i wszystko pasuje, zacisk się mieści, także dojazdówka 15'' na pewno pasuje do krótkiego Scenica II Ph I

Należałoby jeszcze sprawdzić na przód i z silnikiem 1,9dCi, gdzie tarcze zapewne będą większe, a co za tym idzie, zewnętrzny obrys zacisku jest bardziej oddalony od osi piasty.

według kataloga sceniola II ph II:

Tylne tarcze to od 270 do 274mm

Przód od 280 do 300mm

Tak więc pomiędzy tymi mniejszymi tylnymi, a większymi przednimi różnica jest znacząca i 15" dojazdówka może nie wejść w każdym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co by miał do gadania skoro on pilnuje obrotów pierścienia na piaście??

Ewentualnie ESP jeśli jest, wprowadzi swoje korekty. Na tym kole i tak powinna być szybkość jazdy ograniczona, a dystans tylko taki, by do oponiarza dojechać. Nikt rozsądny na tym przecież długich dystansów nie pokonuje.

Ponadto "podwymiarowe" koło 175/70R16 było dostępne w opcji w GRAND sceniolach, wiec jest raczej fabrycznie dopuszczone takie jedno węższe jak pozostałe, standardowo montowane 205/60R16.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto "podwymiarowe" koło 175/70R16

Informacje ze strony:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/205/60r16/

Koło "podwymiarowe" ma 0.15 % mniejszą średnicę - czyli jest bardzo dobrze dobrane! Na prędkość obrotową wpływa obwód koła (średnica) a nie jego szerokość. Wiem, że na dojazdówce powinno się dojechać tylko go oponiarza - ale na razie nikt z Forumowiczów mi nie potwierdził, że korzystał z dojazdówki o innej średnicy (przejechał - kilka, kilkanaście km) i było wszystko w porządku.

Ewentualnie ESP jeśli jest, wprowadzi swoje korekty

- Czyli podczas jazdy będzie go przyhamowywał?

Dziś założyłem na tył i wszystko pasuje,

sFiatowiec mam prośbę - jeżeli możesz to sprawdź przydatność Swojej dojazdówki Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prędkość obrotową wpływa obwód koła (średnica) a nie jego szerokość.

A na średnicę koła i z tego wynikającą prędkość obrotową ma wpływ stosunek wysokości opony do jej szerokości i otwór na odpowiedniej wielkości felgę.

W tym przypadku jaki jest rozpatrywany w tym temacie zastosowano dojazdówkę na feldze 15 calowej, przy pozostałych kołach także 15 calowych.

Mam zamiar kupić dojazdówkę do mojego Scenica II i szukałem 15'', bo takie mam normalne koła , ale gość handlującymi takimi kołami na allegro, powiedział, że jeżeli jest hamulec elektryczny, to dojazdówka musi być co najmniej 16''.

Wynika z powyższego, że tu 15" dojazdówka także może być bdb dobrana (nie podano szerokości i wysokości opony) i układy typu ESP, ABS mogą nawet nie zareagować na taką podmianę. Sprawa jest ważna tylko ze względu na wielkość tarcz hamulcowych z zaciskami, czy 15 dojazdówka ze swoim ET na taki zestaw się zmieści i nie będzie blokowana, czy też ocierać o zacisk.

Właśnie podobny przypadek miałem w starszym sceniolu z aluminiowymi felgami 14 cali z zimówkami.

Po regeneracji felg, zamiast nabijanych ciężarków wyważających, jakie były wcześniej, zażyczyłem sobie naklejane i na prawym przednim zaciski właśnie te ciężarki zaczęły delikatnie ocierać o zacisk, co groziło ich zerwaniem. Delikatne zeszlifowanie zacisku z zewnątrz pomogło i choć odstęp jest minimalny, to już 2 sezon tak to śmiga bez problemów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzałeś tylko na postoju? Czy może robiłeś jazdę testową, hamowanie? Czy masz ESP?

 

Sprawdzałem tylko na postoju, więc nie mam pojęcia jak się będzie zachowywać podczas jazdy. ESP nie mam, a ABS nie powinien mieć problemów.

 

Dodano: 13 gru 2011 - 16:41

Należałoby jeszcze sprawdzić na przód

 

Nie zakładałem z premedytacją na przód, bo wyczytałem gdzieś, że dojazdówki nie powinno się raczej montować na oś napędzaną, ze względu na obciążenie mechanizmu różnicowego kołami o innych rozmiarach. Stąd wyszedłem z założenia, że jakby co, to będę zakładał dojazdówkę na tył, a na przód przekładał pełnowymiarowe koło.

 

Dodano: 13 gru 2011 - 16:43

sFiatowiec mam prośbę - jeżeli możesz to sprawdź przydatność Swojej dojazdówki

 

Jak będę miał kiedyś trochę wolnego czasu, to spróbuję to zrobić z ciekawości. :)

 

Dodano: 13 gru 2011 - 16:45

Sprawa jest ważna tylko ze względu na wielkość tarcz hamulcowych z zaciskami, czy 15 dojazdówka ze swoim ET na taki zestaw się zmieści i nie będzie blokowana, czy też ocierać o zacisk.

 

Z tego co sprawdziłem organoleptycznie, wkładając rękę pomiędzy dojazdówkę a zacisk, to nic nie obciera. Jak sobie zajrzałem od spodu samochodu, to jest spokojnie prześwit pomiędzy zaciskiem, a felgą. Muszę kiedyś z ciekawości założyć dojazdówkę i się przejechać kawałek, to wtedy będę mógł stwierdzić z całą pewnością, że wszystko pasuje i nie obciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik kawapromyk dnia 13 grudzień 2011 - 10:27 napisał

Na prędkość obrotową wpływa obwód koła (średnica) a nie jego szerokość.

 

A na średnicę koła i z tego wynikającą prędkość obrotową ma wpływ stosunek wysokości opony do jej szerokości i otwór na odpowiedniej wielkości felgę.

gojgien może mało precyzyjnie napisałem, chciałem ustosunkować się do tego fragmentu, w którym zaznaczasz szerokość opony:

Ponadto "podwymiarowe" koło 175/70R16 było dostępne w opcji w GRAND sceniolach, wiec jest raczej fabrycznie dopuszczone takie jedno węższe jak pozostałe, standardowo montowane 205/60R16.

Natomiast sFiatowiec :) ,

Nie zakładałem z premedytacją na przód, bo wyczytałem gdzieś, że dojazdówki nie powinno się raczej montować na oś napędzaną, ze względu na obciążenie mechanizmu różnicowego kołami o innych rozmiarach. Stąd wyszedłem z założenia, że jakby co, to będę zakładał dojazdówkę na tył, a na przód przekładał pełnowymiarowe koło.

Nie pomyślałem o tak prostym rozwiązaniu. Cieszę się, że tyle cennych informacji można zdobyć na Forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!