Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zawory i wiatrak


Rixon87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem megane 1.4 LPG 75km 97rok.

Z forum wyczytałem że zawory powinny być ustawione na ssące 0,10 mm , wydechowe 0,25 mm tylko że te wartości dotyczą benzyny i tu mam pytanie czy jak auto jest na gaz to są te same wartości ??

Drugie pytanie zaobserwowałem że jak silnik chodzi załącza się wentylator na chłodnicy i jak w tym momencie wyłączę silnik to wentylator również się wyłącza po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję wentylator się z powrotem załącza czy to jest normalne w megane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forum wyczytałem że zawory powinny być ustawione na ssące 0,10 mm , wydechowe 0,25 mm tylko że te wartości dotyczą benzyny i tu mam pytanie czy jak auto jest na gaz to są te same wartości ??

Wartości te same, ale regulacja co 15 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki jutro sprawdzę ten czujnik.

 

Dodano: 18 lis 2011 - 11:45

czujnik jest niby ok jak wyciągnąłem wtyczkę z niego i zrobiłem zworkę to wentylator się załącza dopiero po przekręceniu kluczyka jak kluczyk nie jest przekręcony to wentylator wyłącza się tak że to nie jest czujnik. Z książki napraw sam wyczytałem że są 2 przekaźniki od wentylatora chłodnicy umieszczone koło lewego nadkola kłopot w tym że u mnie nie ma tych przekaźników jest tylko na nie miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem zworkę

Po co ?

to wentylator się załącza dopiero po przekręceniu kluczyka jak kluczyk nie jest przekręcony to wentylator wyłącza się tak że to nie jest czujnik

:D Normalnie po przekręceniu kluczyka wentylator nie jest włączony, nie kręci się. Włączy się jedynie gdy wciśnięty jest przycisk uruchamiający klimę, a i to tylko w przypadku spełnienia warunków umożliwiających włączenie klimatyzacji, to inny temat. I w przypadku uszkodzenia czujnika temp. Pomijam przypadek wzrostu temperatury silnika.

Przekaźnik powinien być w skrzynce bezpieczników i przekaźników pod maską, odsyłam do Plików i ściągniecie sobie odpowiednich dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak odłącze wtyczkę od czujnika temp. do ECU to wentylator się nie włącza mimo pracującego silnika i nie zapala się kontrolka wtrysku.

Jak silnik się zagrzeje mocno to się włącza na bieg szybki, a jak włącze klimatyzacje to kręci się powoli

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kapuje czemu stawiasz na czujnik skoro go odłączyłem (na przewodach do niego zrobiłem zworkę ) przez co wentylator powinien hulać non stop a załącza się po przekręceniu kluczyka po odpaleni dalej działa a jak wyłączę sinik i kluczyk nie jest przekręcony to nie kręci a powinien bo przez zworkę ma małą rezystancję i powinien twierdzić że ma dużą temperaturę i kręcić tak jak po przekręceniu kluczyka. Co do przekaźników to ich nie mam

na rysunku są oznaczone C i E u mnie jest tam na nie tylko miejsce.

f3i3cp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kapuje czemu stawiasz na czujnik skoro go odłączyłem (na przewodach do niego zrobiłem zworkę )

Pracujący poprawnie czujnik podaje do ECU jakąś wartość rezystancji, w zależności od temperatury.

I teraz co mu zrobiłeś :D zdjąłeś mu wtyczkę czyli dałeś nieskończoną rezystancję, a potem go zwarłeś zworą, czyli dałeś 0 Ohm.

Jak myślisz, jak się będzie zachowywało ECU ;) Dla ECU ważny jest zakres Ohmów dla którego będzie uważał, że czujnik podaje mu prawidłową temp. Jeżeli czujnik, albo kable, będą miały rezystancję poza tym zakresem, ECU jako zabezpieczenie włączy wentylator na chłodnicy.

I zawsze będzie się to działo po przekręceniu zapłonu lub parę sekund później.

Oczywiście nie można pominąć zwarcia w instalacji lub uszkodzenia przekaźnika, ale zawsze trzeba od czegoś wyjść.

Weź omomierz zmierz oporność czujnika, we wtyczce masz 3 piny

A    *
  1   2
B  *   *   

Mierzysz B1 z A i B2.

Rezystancja powinna być podobna, jak tam jest OK, możesz spróbować miedzy piny B1 i B2 wsadzić opornik 3 kOhm (~20 °C)

Obejrzyj wtyczkę bo możliwe, że tam nie ma styku.

Co do przekaźników to ściągnij sobie rozpiskę z Plików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie zaobserwowałem że jak silnik chodzi załącza się wentylator na chłodnicy i jak w tym momencie wyłączę silnik to wentylator również się wyłącza po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję wentylator się z powrotem załącza czy to jest normalne w megane ??

Witam. Nie wiem czy odpowiedź w porę, ale u mnie dokładnie jest tak samo i uważam, że tak jest ok. W momencie, gdy na biegu jałowym załącza się wentylator to nie wyłączam silnika a czekam aż wentylator ostudzi płyn w układzie. Tak piszą w WKŁ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być jednak czujnik temperatury. Tak jak pisze P_r_z_e_m_o w momęcie gdy go odłączyłęś a potem wstawiłeś zworkę to komputer silnika wykrył to jako błąd i włączył wentylator na stałe. Nawet gdy silnik jest zimny (komputer tego nie wie bo nie ma danych z czujnika) Tak samo jest w przypadku uszkodzenia czujnika (w phII w phI jest inaczej). Martwi mnie jednak brak przekażników od wentylatora. Zdaje się że powinny być oba

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z dokumentacji jaką posiadam powinny być przekaźniki ale ich niema byłem w elektryka samochodowego który stwierdził że wszystko jest ok ( niektóre auta mają odcięcie z zapłony a niektóre przekaźniki i kręci jeszcze po wyłączeniu silnika mówił że już się z takimi przypadkami spotykał i to w tych samych modelach aut 2 różne rozwiązania były stosowane) tak że jak widzę nie ma się czym martwić bo jak mi się silniczek zagrzeje to włączę się normalnie wiatrak a jak wystudzi to się wyłączę no chyba że wcześniej wyłączę silnik po prostu mam odcięcie zasilania na kluczyku z czego wyczytałem w necie jest tak w niektórych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!