Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana xenonow na zwykle lampy z H7


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, witam wszystkich serdecznie, jako ze jest to moj pierwszy post.

 

Kupilem megane II ph II z 2006 wyposazona w xenony. Jako ze zakup mial miejsce w dzien, nie sprawdzilem dokladnie ich dzialania. A to jest bardzo slabe - swieca ale niewiele lepiej od postojowych i w dodatku nie reaguja na regulacje wysokosci z deski rozdzielczej...

 

Pytanie moje jest nastepujace i jak w temacie - naprawiac to czy wymienic na zwykle lampy z zarowkami H7? Jezeli wymiana jest mozliwa, czy jest to prosta sprawa, czy trzeba kombinowac z wiazka elektryczna, etc.?

 

Powiem szczerze ze jest to moj pierwszy samochod z xenonami i mam raczej blade pojecie o tym systemie a ceny zarnikow, przetwornic, silnikow poziomowania przerazaja mnie troche.

 

Dzieki wielkie i pozdrawiam

Pablitton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które to niby Xenony mają sterowanie wysokości na desce???

Chyba Ci sprzedający ciemnotę wcisnął, że to xenony, albo to jakaś doróbka w aucie z normalnymi halogenami, skoro takie pokrętło regulacji posiadasz..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście czasami nawet xenony potrafią słabo świecić

jest na to lekarstwo - regeneracja odbłyśników soczewek (koszt ok 100 zł za sztukę)

Po regeneracji niejednokrotnie efekt przewyższa nowa fabrycznie lampę

na pewno warto wykonać regenerację również w lampach halogenowych niż kupować tanie zamienniki lamp

 

oryginalne ksenony nie mają pokrętła do regulacji wysokości świateł, gdyż mają automatyczny system poziomowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zglupialem teraz, bo wiem ze xenony maja samopoziomowanie i gojgien mnie zmieszal troche ;-)

 

Samochod mam doslownie kilka dni i nie mialem czasu sie przyjrzec tym reflektorom, a ze pora jesienna i ciagle ciemno, to na razie odczulem brak porzadnego oswietlenia.

 

Sprawdzilem dzis przy scianie ta regulacje i okazuje sie ze jednak dziala, tylko lampy swieca jakby chcialby a nie mogly. Chyba to sa soczewkowe reflektory i tak jak pisze brunner, moga byc brudne lub lustra moga byc juz wymeczone. Podejrzewam tez ze zarowki mogly byc zle zamontowane (nie wiem). Jak znajde troche czasu to podjade do serwisu zeby to sprawdzili a na razie ratuje sie buraczanym sposobem jezdzenia na przeciwmglowych :-/

 

Jest jakis "domowy sposob" na odroznienie xenonow od soczewek, bez rozbierania czegokolwiek, w tym modelu?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz to pokrętło do ręcznej regulacji stopnia podniesienia reflektorów obok kolana. Jeśli to posiadasz to auto fabrycznie ksenonów nie posiadało.

Poza tym przy ksenonach powinny być spryskiwacze przed reflektorami. To jednak można w prosty sposób domontować. O czujnikach poziomowani tylko wspomnę, bo to już poszukać trzeba. Poza tym można po samych soczewkach, ich odcieniu zorientować się czy to halogen za soczewką czy ksenon. Ksenony są zazwyczaj ciemniejsze. Najlepiej to widać jak stoją 2 auta obok siebie. Możesz też to zauważyć na fotkach np. w Allegro gdzie są takie reflektory oferowane.

Najbardziej jednak pewne będzie zobaczyć co masz pod maską, z tyłu reflektorów. Czy są przetwornice i jakie, oraz gdzie i w jaki sposób zamontowane. Tu trochę o samoróbkach:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka zapala się i gaśnie w łagodny sposób. Ksenon lekko błyska na początku, później świeci słabo na fioletowy kolor, dalej w miarę rozjaśniania się na niebiesko i w końcu biało. A to, że lamy ledwo świecą mnie akurat nie dziwi. Wręcz zdziwiłbym się gdyby było inaczej, skoro były wypalane non stop, w tym również w upalne dni lata. Polecam zakup nowych reflektorów, jak tak zrobiłem na początku i zwykłe żarówki H7 świecą mi lepiej niż niejedne ksenony. Ale ma to sens tylko wtedy, gdy świateł będziesz używał zgodnie z przeznaczeniem ,tzn. w nocy, w przeciwnym razie szybko wrócisz do punktu wyjścia. Soczewki najgorzej znoszą obciążenia termiczne i bardzo szybko ulegają wypaleniu z uwagi na ciasną budowę i utrudnione odprowadzanie ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za wszystkie informacje. Brunner przeczytalem Twoj artykul, rzeczywiscie efekt regeneracji pierwsza klasa.

Otoz majac troche czasu w weekend postanowilem przyjrzec sie sprawie blizej. Okazalo sie ze ktos zamontowal niebieskie zarowki (dlatego tez byla zmylka z ta niebieskawa barwa swiatla) i dodatkowo nie byly dobrze osadzone w oprawkach :-/ .

Wywalilem ten badziew i zalozylem porzadne (mam nadzieje) zarowki bosha i potem jak spojrzalem w lampe to osleplem na kilka minut ;-)

Dzis w nocy zobacze jak sprawa sie ma na drodze i czy konieczna bedzie dalsza interwencja ale wyglada na to ze teraz wszystko powinno byc okay.

Dodatkowo udala mi sie ta wymiana od strony komory silnika, bez brudzenia sie i "kombinacji alpejskich" od strony nadkoli (ten sposob jakos mnie nie przekonuje). Powiem szczerze ze od prawej strony jest gorzej - przewody od klimy, wlew zbiorniczka plynu spryskiwacza szyby, etc. ale da sie to zrobic. Nie mam najmniejszych dloni ale dalo rade, chociaz momentami myslalem zeby zmiekczyc stawy mlotkiem ;-) Ktos kto to zaprojektowal byl chyba na bani...

 

Troche sie moze pospieszylem z zalozeniem tego tematu ale przynajmniej czegos sie dowiedzialem - dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!